SMANJUJU DRŽAVNU ADMINISTRACIJU: Vlada Crne Gore odlučila je da uradi reorganizaciju pa će umesto četiri imati dve uprave

Z. Z.

25. 01. 2021. u 09:56

СМАЊУЈУ ДРЖАВНУ АДМИНИСТРАЦИЈУ: Влада Црне Горе одлучила је да уради реорганизацију па ће уместо четири имати две управе

Foto Vlada CG

UMESTO četiri uprave - poreske, za nekretnine, imovinu, igre na sreću, uspostavljaju se dve nove - Uprava prihoda i Uprava za katastar i državnu imovinu.

To je nedavno odlučila Vlada. U Demokratskom frontu ne žele da komentarišu najnoviji potez izvršne vlasti. U SDP-u kažu da se nisu u potpunosti upoznali sa uredbom, pa im je preuranjeno da iznesu stav.

Ekonomski analitičar Mirza Mulešković ocenjuje da je Vlada pre odluke o ukidanju, a potom uspostavljanju novih uprava morala otvoriti socijalni dijalog, pre svega sa sindikatima.

- Jasno je da sindikati nisu bili upoznati sa ovom odlukom, što negde navodi na razmišljanje da je tamo međunarodna praksa da gde se radi o velikom broju zaposlenih bilo neophodno da se uključe socijalni partneri - prokomentarisao je Mulešković.

Mirza Mulešković, Foto Poslodavci. org

On, takođe, skreće pažnju da je pre odluke trebalo sačiniti organizaciju, odnosno sistematizaciju za dve nove uprave.

- To bi olakšalo proces spajanja uprava, znao bi se broj zaposlenih, ali i aktivnosti koje se prenose na dve nove uprave. Ne bi bilo dobro da se radi spajanje, samo radi spajanja, jer bismo onda imali reformu u smislu smanjenja jednog direktorskog mesta. Ovo ne bi trebalo da bude cilj, već efikasnost uprava - napomenuo je Mulešković.

RADE PO STAROM

ZAPOSLENI u Poreskoj, ali i upravama za igre na sreću, za nekretnine i za imovinu, njih 1.200, nastaviće radi i nakon objedinjavanja tih resora u uprave prihoda i za katastar i državnu imovinu, sve do donošenja novih rešenja o unutrašnjoj organizaciji ta dva nova organa, saopšteno je iz Ministarstva javne uprave, digitalnog društva i medija.

Ovakve odluke, ističe analitičar, za posledicu imaju višak zaposlenih, pa je, kako kaže, morao pratiti i odgovarajući socijalni program.

- Ovde je suština koliko će ljudi ostati bez posla, a njima treba da se isplate otpremnine. Četiri uprave sada zapošljavaju 1.200 ljudi, pa je trebalo prezentovati plan angažovanja, ali i socijalni program za višak radnika. U ovako delikatnom ekonomskom trenutku vrlo je lako ostati bez posla. Kao neko ko se zalaže za decentralizaciju, podržavam ideju da imamo nezavisne organe, pa ih ne treba spajati da bi se smanjio broj zaposlenih na taj način. Zato je bolje odraditi reorganizaciju već postojećih uprava, gde bi se nakon detaljne analize došlo do najboljeg rešenja. U upravama bi tada bio uspostavljen sistem odgovornosti - kazao je Mulešković.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)