ODJAVLjIVANjE STRUJE NAJMANjE NA GODINU: Prekid isporuke električne energije na zahtev kupaca ne može biti kratak, posebno tokom pandemije

G. NOVAKOVIĆ

05. 01. 2021. u 12:22

ОДЈАВЉИВАЊЕ СТРУЈЕ НАЈМАЊЕ НА ГОДИНУ: Прекид испоруке електричне енергије на захтев купаца не може бити кратак, посебно током пандемије

Foto EPS

SPISAK nevolja preduzetnika u doba epidemije svakodnevno obogaćuju novi primeri.

Da je tako, svedoči i situacija Borivoja M. iz Mladenovca. Kao vlasniku kafane koju je "zatvorila" korona, Elektrodistribucija mu neće izaći u susret i omogućiti mu da odjavi struju dok lokal ne radi. Jedina opcija mu je da to učini na period od najmanje godinu dana, a ako bi ranije želeo da se priključi na mrežu, morao bi da postavi novo brojilo, što je veliki trošak. Iz EPS se pozivaju na Zakon o energetici.

Kako nam se požalio Borivoje M., čiji je lokal u Ulici kralja Petra Prvog 292, on ne vidi drugu opciju osim da plaća održavanje instalacija, iako trenutno ne posluje. Čak i taj minimalan trošak, kako kaže, nije zanemarljiv ukoliko potraje ovaj loš momenat za ugostitelje.

- Niko nije zainteresovan ni da iznajmi kafanu, što je opravdano u ovoj situaciji - kaže naš sagovornik. - Predao sam zahtev Elektrodistribuciji i oni se striktno drže zakonskih mera. Ne razumem zbog čega nikome nije palo na pamet da pojedine odredbe promeni i prilagodi epidemiološkoj situaciji.

Prema rečima nadležnih u EPS, najkraći period na koji je moguće obustaviti isporuku na zahtev korisnika određen je Zakonom o energetici.

- U članu 201 navedeno je da će operator distributivnog sistema obustaviti krajnjim kupcima isporuku električne energije na pismeni zahtev kupca, pod uslovom da se prekid zahteva za period od najmanje godinu dana, a najduže dve godine - rekli su nam iz JP "EPS Distribucija Beograd".

Kako navode u ovom preduzeću, u tom slučaju kupac nema obaveze po osnovu ugovora o snabdevanju. Inače, zahteve za prekid isporuke električne energije EPS obrađuje svakodnevno, i prema rečima nadležnih, na njih odgovaraju u najkraćem mogućem roku.

ODGOVOR IZ EPS NIJE STIGAO

IZ "EPS Distribucije Beograd" ostali su nemi na pitanje "Novosti" da li se razmatra mogućnost da se, shodno epidemiološkoj situaciji, kada su određene grane privrede više pogođene merama, izađe u susret zahtevima poput Borivojevog. Isto tako, ostali smo uskraćeni i za informaciju koliko je od marta sličnih zahteva stiglo na adresu preduzeća.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Bokinjo

06.01.2021. 00:20

Понашају се и преписују правила из доба владавине срамне комунистичке партије. Одјављивање струје најмање годиу дана а најдуже две године. Коме то служи, електропривреди или купцу? Морало би купцу а не електропривреди. Јер ко плаћа, продавац или купац? Као купац ако ми треба купим ако не некупим. Али у србији је то само како хоће електродистрибуција, пази ма немој. Где смо ми од здравог разума. Код нас ништа неможе када ће мо се већ једном опаметити да је купац увек у праву. Ако ми треба хлеб ја одем и купим, ако ми не треба онда не купим. Па шта је ту проблем са струјом? Ако ми не треба морам да је купим, па што неби било и са хлебом, мораш да га купиш иако ти не треба

buki

06.01.2021. 02:03

@Bokinjo - Razlog je vrlo jednostavan. Kada bi moglo na kraći period, onda bi svi koji imaju vikendice ili neke straćare u selu, odjavili struju i prijavili je samo onih par meseci koliko je i koriste. Ovako ljudi moraju celu godinu da plaćaju 1.000 dinara mesečno raznoraznih nameta, kako bi struju imali u tom kratkom periodu. Pa šta mislite šta radi onolika volumenta besposlenih državnih činovnika, nego smišlja načine da ojadi ovaj narod i napuni državnu kasu?

goran

06.01.2021. 20:12

@Bokinjo - eps je lopovska firma .sami ocitavaju sami naplacuju,sami donose zakone.izmedju sebe se namiruju.njihovi ljudi kradu struju.narod im sluzi za dranje koze,

buki

11.01.2021. 00:20

@goran - Gorane, EPS je prvenstveno državna firma, u čiju kasu država može da zavuče ruku, kad god joj ponestane para, a i da dobro udomi partijske poslušnike.