RED VOŽNJE PO ŠPICU IZ 80-IH: Na autobuskim stanicama u Beogradu gužve oko 17.00 sati svakodnevna pojava
BEOGRAĐANI koji se svakodnevno voze autobusima GSP svedoci su da već posle 17 časova, umesto da na okretnicama pokupe putnike, vozila javnog prevoza odlaze u garažu.
Foto: P. Milošević
Zbog isključivanja autobusa, gužve na stajalištima su u popodnevnim satima svakodnevna slika. Iako je većina firmi prešla na evropsko radno vreme, pa je "špic" oko 17 časova, satnica polazaka i broj angažovanih vozila gradskog prevoza je, kao pre više decenija, kada se radilo od šest do 14 časova.
Kako nam je rečeno u Sekretarijatu za javni prevoz, red vožnje za svaku liniju, u okviru koje su definisani i intervali polazaka, određuje se na osnovu transportnih zahteva putnika. Mreža linija javnog prevoza, broj i tip vozila, trasa i redovi vožnje definisani su na osnovu studije Saobraćajnog fakulteta.
- Maksimalni broj vozila u jutarnjim terminima je od 6.30 do 8.30 časova i popodnevnom vršnom periodu od 12.30 do 16.30 časova, kada postoje najveći zahtevi putnika - navode u sekretarijatu. - Popodnevni vršni period traje duže, zbog učenika i zaposlenih u osnovnim i srednjim školama, kao i zbog značajnog broja zaposlenih koji obavljaju svoj posao kroz smenski rad u privredi, zdravstvu i drugim delatnostima.
Nadležni ističu da se broj vozila na linijama povećavao u skladu sa opravdanim zahtevima uslovljenim razvojem novih naselja, povećanjem broja stanovnika i širenjem postojećih naselja, premeštanjima zona atrakcije u gradu, kao i novih značajnih centara okupljanja većeg broja ljudi, kao što su - Železnička stanica "Beograd-centar", tržni centri. Takođe, dodatni autobusi se uključuju u saobraćaj na osnovu zahteva koje opštine upućuju po molbama građana.
JUTRO NAJKRITIČNIJE
Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz, najveća opterećenost na linijama beleži se u jutarnjem vršnom periodu zbog približno istog vremena otpočinjanja rada osnovnih i srednjih škola, zdravstvenih, državnih, gradskih, opštinskih preduzeća i ustanova, kao i drugih privrednih subjekata, trgovinskih veleprodajnih i maloprodajnih objekata.
Redovi vožnje se konstantno prilagođavaju u skladu sa transportnim potrebama putnika - kažu nadležni. - U Sekretarijatu za javni prevoz redovno se analiziraju podaci koji se prikupljaju sa uređaja za brojanje putnika instaliranih u vozilima koja obavljaju javni prevoz putnika. Takođe, zaposleni rade i ciljana snimanja popunjenosti vozila na terenu i, u skladu sa dobijenim rezultatima, obavljaju se korekcije redova vožnje, a sve u cilju unapređenja kvaliteta usluge javnog prevoza.
Međutim, slika na ulicama u popodnevnom špicu je sasvim drugačija. Dugo čekanje i velike gužve na okretnicima i stajalištima, prepuni autobusi, nervozni građani, pogotovo na najfrekventnijim linijama kao što su 16, 95, 23 i druge, opovrgavaju tvrdnje saobraćajnih stručnjaka. Jer, red vožnje se "ne kroji" iz kancelarija, nego na terenu.
SUKOB NAM JE PRED VRATIMA Rute upozorava: Mi smo sledeća meta Rusije
RUSIJA bi mogla da bude spremna da upotrebi vojnu silu protiv NATO-a u narednih pet godina, smatra generalni sekretar NATO-a Mark Rute.
11. 12. 2025. u 15:46 >> 16:40
OSUĐENI ZA UBISTVO STARCA U ZATVORU PADINSKA SKELA: Zrna saosećanja nemaju, izrečene višegodišnje kazne
SREĆKO Stefanović (22), Saša Stanković (22) i Dalibor Petrović (24) oglašeni su danas krivim u Višem sudu u Beogradu za teško ubistvo Stanimira Brajkovića (74) na bezobziran i nasilnički način u zatvoru Padinska Skela početkom februara 2024. godine. Ovom prvostepenom presudom Stefanović je osuđen na 19 godina zatvora, a Stanković i Petrović na po 18 godina.
11. 12. 2025. u 16:22
"STIGLI SRPSKI HULIGANI!" Austrijska policija plaši građane po ulicama Graca zbog navijača Zvezde
Šturm Grac i Crvena zvezda igraju utakmicu u Ligi Evrope, a pred taj meč austrijska policija je uradila nešto nesvakidašnje.
11. 12. 2025. u 16:15
Komentari (1)