RED VOŽNJE PO ŠPICU IZ 80-IH: Na autobuskim stanicama u Beogradu gužve oko 17.00 sati svakodnevna pojava

B. BORISAVLjEVIĆ

21. 08. 2022. u 16:00

BEOGRAĐANI koji se svakodnevno voze autobusima GSP svedoci su da već posle 17 časova, umesto da na okretnicama pokupe putnike, vozila javnog prevoza odlaze u garažu.

РЕД ВОЖЊЕ ПО ШПИЦУ ИЗ 80-ИХ: На аутобуским станицама у Београду гужве око 17.00 сати свакодневна појава

Foto: P. Milošević

Zbog isključivanja autobusa, gužve na stajalištima su u popodnevnim satima svakodnevna slika. Iako je većina firmi prešla na evropsko radno vreme, pa je "špic" oko 17 časova, satnica polazaka i broj angažovanih vozila gradskog prevoza je, kao pre više decenija, kada se radilo od šest do 14 časova.

Kako nam je rečeno u Sekretarijatu za javni prevoz, red vožnje za svaku liniju, u okviru koje su definisani i intervali polazaka, određuje se na osnovu transportnih zahteva putnika. Mreža linija javnog prevoza, broj i tip vozila, trasa i redovi vožnje definisani su na osnovu studije Saobraćajnog fakulteta.

- Maksimalni broj vozila u jutarnjim terminima je od 6.30 do 8.30 časova i popodnevnom vršnom periodu od 12.30 do 16.30 časova, kada postoje najveći zahtevi putnika - navode u sekretarijatu. - Popodnevni vršni period traje duže, zbog učenika i zaposlenih u osnovnim i srednjim školama, kao i zbog značajnog broja zaposlenih koji obavljaju svoj posao kroz smenski rad u privredi, zdravstvu i drugim delatnostima.

Nadležni ističu da se broj vozila na linijama povećavao u skladu sa opravdanim zahtevima uslovljenim razvojem novih naselja, povećanjem broja stanovnika i širenjem postojećih naselja, premeštanjima zona atrakcije u gradu, kao i novih značajnih centara okupljanja većeg broja ljudi, kao što su - Železnička stanica "Beograd-centar", tržni centri. Takođe, dodatni autobusi se uključuju u saobraćaj na osnovu zahteva koje opštine upućuju po molbama građana.

JUTRO NAJKRITIČNIJE

Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz, najveća opterećenost na linijama beleži se u jutarnjem vršnom periodu zbog približno istog vremena otpočinjanja rada osnovnih i srednjih škola, zdravstvenih, državnih, gradskih, opštinskih preduzeća i ustanova, kao i drugih privrednih subjekata, trgovinskih veleprodajnih i maloprodajnih objekata.

Za detaljne analize sagledava se i stanje u saobraćaju, zato što radovi na trasama linija javnog prevoza, saobraćajne nezgode, nepropisno parkiranje putničkih i dostavnih vozila dovode do zastoja u saobraćaju i formiranja "uskih grla", koja direktno utiču na odvijanje javnog prevoza putnika.

Redovi vožnje se konstantno prilagođavaju u skladu sa transportnim potrebama putnika - kažu nadležni. - U Sekretarijatu za javni prevoz redovno se analiziraju podaci koji se prikupljaju sa uređaja za brojanje putnika instaliranih u vozilima koja obavljaju javni prevoz putnika. Takođe, zaposleni rade i ciljana snimanja popunjenosti vozila na terenu i, u skladu sa dobijenim rezultatima, obavljaju se korekcije redova vožnje, a sve u cilju unapređenja kvaliteta usluge javnog prevoza.

Međutim, slika na ulicama u popodnevnom špicu je sasvim drugačija. Dugo čekanje i velike gužve na okretnicima i stajalištima, prepuni autobusi, nervozni građani, pogotovo na najfrekventnijim linijama kao što su 16, 95, 23 i druge, opovrgavaju tvrdnje saobraćajnih stručnjaka. Jer, red vožnje se "ne kroji" iz kancelarija, nego na terenu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

ĐOKOVIĆ MU NIJE PRVI NA LISTI: Evo šta je Andrej Rubljov rekao nakon što je izbacio Alkaraza u Madridu