OD KAZNI ZA PEŠAKE 500 MILIONA: Novac sakupljen naplatom saobraćajnih prekršaja grad koristi za unapređenje bezbednosti na ulicama

M. STANOJKOVIĆ

05. 02. 2022. u 06:47

OD kazni za prekršaje pešaka, godišnje se u budžet Grada Beograda za unapređenje bezbednosti slije oko 500 miliona dinara.

ОД КАЗНИ  ЗА ПЕШАКЕ 500 МИЛИОНА: Новац сакупљен наплатом саобраћајних прекршаја град користи за унапређење безбедности на улицама

Prelazak mimo pravila, Foto Foto M. Anćela

Iako nadležni tvrde da se ovaj novac troši na edukativne kampanje, kao i na tehničko regulisanje saobraćaja na najnebezbednijim raskrsnicama, a po statistici, smanjuje broj nastradalih, u prošloj godini, život je izgubilo 36 pešaka. Postavljanje ograde, poput one u Dr Ivana Ribara, jedna je od mera koje nadležni preduzimaju kako bi smanjili rizično ponašanje učesnika u saobraćaju, ali, često ne osluškujući potrebe pešaka.

Kako, za "Novosti", navode u Sekretarijatu za saobraćaj, naplaćene kazne koriste se za aktivnosti na unapređenju bezbednosti saobraćaja, naučno-istraživački rad, ali i tehničko regulisanje raskrsnica i ulica, a naročito, u zonama škola.

- Prosečan broj poginulih u saobraćajnim nesrećama je u trendu opadanja, a pešaci čine oko 35 do 40 poginulih u nesrećama - kažu u Sekretarijatu.

- Grad na mestima koja su predviđena za prelazak pešaka preduzima mere da bi prelazak bio bezbedniji. One se ogledaju u kvalitetnijem sagledavanju potreba, odnosno pravaca kretanja najvećeg broja pešaka, odabirom pozicije koja ispunjava uslove preglednosti, kao i osvetljenosti, najkraćeg vremena za prelazak ulice i, kvalitetnijim označavanjem, do fizičkih prepreka.

Foto Z. Jovanović

U gore pomenutoj novobeogradskoj ulici koraci su preduzeti kad se dogodila nesreća.

Nadležni navode da pešacima, naročito u ulicama sa više traka, poput Dr Ivana Ribara, prirodno, značajno veće odstojanje između pešačkih prelaza, čini neprihvaljtivim.

- Pa, rizikujući sopstvenu, ali i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju, odlučuju se za prelazak ulice izvan pešačkog prelaza, po sopstvenoj proceni rizika, što može dovesti do fatalnih posledica - navode u gradskoj upravi.

Foto K. Mihajlović

Jedna od najprometnijih mesta u gradu, kružni tok Slavija, takođe, je zbog pomenutih razloga dobio pre izvesnog vremena ograde za pešake. Iako jesu smanjena pretrčavanja raskrsnica, sugrađani i dalje to rade, jer je udaljenost "zebre" i semafora, nepovoljno rešenje za pešake.

- Ova ograda je postigla očekivane rezultate na smanjenje broja, ali svakako to ne znači i potpuni izostanak nepropisnog ponašnja pešaka - tvrde nadležni.

- Ograda je postavljena i u Bulevaru vojvode Mišića, Bulevaru Mihajla Pupina, Bulevaru oslobođenja na Autokomandi, kao i delovima Ulice Jurija Gagarina.

POSTAVLjAJU OGRADU

EKIPE "Beograd puta" trenutno rade na ugradnji 170 polja ograde, odnosno 345 metara, u Ulici dr Ivana Ribara, od Vojvođanske do Ulice Jurija Gagarina interne - Japanska, Evropska. U drugoj fazi, biće ograđeno razdelno ostrvo od Ulice Jurija Gagarina interne - Japanska, Evropska do Jurija Gagarina.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)

SAOBRAĆAJKA U BULEVARU KRALJA ALEKSANDRA: Automobilom se zakucao u stanicu, pa pobegao (FOTO)