OD KAZNI ZA PEŠAKE 500 MILIONA: Novac sakupljen naplatom saobraćajnih prekršaja grad koristi za unapređenje bezbednosti na ulicama
OD kazni za prekršaje pešaka, godišnje se u budžet Grada Beograda za unapređenje bezbednosti slije oko 500 miliona dinara.
Prelazak mimo pravila, Foto Foto M. Anćela
Iako nadležni tvrde da se ovaj novac troši na edukativne kampanje, kao i na tehničko regulisanje saobraćaja na najnebezbednijim raskrsnicama, a po statistici, smanjuje broj nastradalih, u prošloj godini, život je izgubilo 36 pešaka. Postavljanje ograde, poput one u Dr Ivana Ribara, jedna je od mera koje nadležni preduzimaju kako bi smanjili rizično ponašanje učesnika u saobraćaju, ali, često ne osluškujući potrebe pešaka.
Kako, za "Novosti", navode u Sekretarijatu za saobraćaj, naplaćene kazne koriste se za aktivnosti na unapređenju bezbednosti saobraćaja, naučno-istraživački rad, ali i tehničko regulisanje raskrsnica i ulica, a naročito, u zonama škola.
- Prosečan broj poginulih u saobraćajnim nesrećama je u trendu opadanja, a pešaci čine oko 35 do 40 poginulih u nesrećama - kažu u Sekretarijatu.
- Grad na mestima koja su predviđena za prelazak pešaka preduzima mere da bi prelazak bio bezbedniji. One se ogledaju u kvalitetnijem sagledavanju potreba, odnosno pravaca kretanja najvećeg broja pešaka, odabirom pozicije koja ispunjava uslove preglednosti, kao i osvetljenosti, najkraćeg vremena za prelazak ulice i, kvalitetnijim označavanjem, do fizičkih prepreka.
Foto Z. Jovanović
U gore pomenutoj novobeogradskoj ulici koraci su preduzeti kad se dogodila nesreća.
Nadležni navode da pešacima, naročito u ulicama sa više traka, poput Dr Ivana Ribara, prirodno, značajno veće odstojanje između pešačkih prelaza, čini neprihvaljtivim.
- Pa, rizikujući sopstvenu, ali i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju, odlučuju se za prelazak ulice izvan pešačkog prelaza, po sopstvenoj proceni rizika, što može dovesti do fatalnih posledica - navode u gradskoj upravi.
Foto K. Mihajlović
Jedna od najprometnijih mesta u gradu, kružni tok Slavija, takođe, je zbog pomenutih razloga dobio pre izvesnog vremena ograde za pešake. Iako jesu smanjena pretrčavanja raskrsnica, sugrađani i dalje to rade, jer je udaljenost "zebre" i semafora, nepovoljno rešenje za pešake.
- Ova ograda je postigla očekivane rezultate na smanjenje broja, ali svakako to ne znači i potpuni izostanak nepropisnog ponašnja pešaka - tvrde nadležni.
- Ograda je postavljena i u Bulevaru vojvode Mišića, Bulevaru Mihajla Pupina, Bulevaru oslobođenja na Autokomandi, kao i delovima Ulice Jurija Gagarina.
POSTAVLjAJU OGRADU
EKIPE "Beograd puta" trenutno rade na ugradnji 170 polja ograde, odnosno 345 metara, u Ulici dr Ivana Ribara, od Vojvođanske do Ulice Jurija Gagarina interne - Japanska, Evropska. U drugoj fazi, biće ograđeno razdelno ostrvo od Ulice Jurija Gagarina interne - Japanska, Evropska do Jurija Gagarina.
Preporučujemo
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)