Beograd - Čačak od septembra za jedan sat

Vladimir Ilić

17. 01. 2016. u 14:35

Sa neimarima, na delu novog auto-puta, od prestonice do Preljine. Radi više od 1.000 radnika. U tunelima u tri smene Uskoro probijanje "Savinca"

Београд - Чачак од септембра за један сат

Veliki deo deonice je asfaltiran

OVA godina, zasigurno, ostaće upamćena i po tome što će od kraja avgusta biti pušten u saobraćaj auto-put od Beograda do čačanske Preljine. Iako je godina tek počela, već sada se, prema stanju na ovoj budućoj saobraćajnici, može reći da će rokovi za završetak radova biti ispoštovani, odnosno da će se od Beograda do Čačka od septembra putovati za samo šezdesetak minuta!

Na trasi auto-puta od Ljiga do Preljine svakodnevno je, u šta se uverila patrola "Novosti", angažovano 1.075 radnika i oko 350 građevinskih mašina. Do sada je asfaltirano ukupno 37 kilometara u punom profilu i 17,5 kilometara habajućeg sloja u punom profilu. Asfaltirano je, takođe, ukupno 19,5 kilometara lokalnih puteva. Procena je da je 84 odsto od ukupnog obima radova završeno.

- Radovi se, uprkos vremenskim oscilacijama, odvijaju nesmetanim intenzitetom. U tunelima se i tokom zimskog perioda radi u tri smene. Zemljani radovi na čitavoj trasi su u potpunosti završeni. Betonski radovi na potpornim zidovima su gotovi, mostovske konstrukcije su završene na 65 mostova, preostala je izgradnja poslednjeg mosta na ovoj deonici - kažu u JP "Koridori Srbije". - Osim toga, intenzivni radovi se odvijaju i na zaštiti kosina duž cele trase, kao i na postavljanju zidova za zaštitu od buke tamo gde je projektom predviđeno, odnosno u blizini stambenih objekata gde buka prelazi dozvoljeni intenzitet. Trenutno se obavljaju radovi na uređenju zelenog razdelnog pojasa između traka i uređenje kosina, kao i sadnja biljaka.

Inače, najobimniji radovi u ovom trenutku izvode se na desnoj cevi tunela "Savinac", čije se probijanje očekuje ovih dana. Sanacija klizišta na Velikom Kiku je završena, pa je počela izrada tunelske konstrukcije, koja se radi metodom otvorenog iskopa.

- Na izlaznom preduseku tunela "Šarani" trenutno se izvode radovi na izgradnji produžetka desne i leve tunelske cevi, koja je bila neophodna zbog nestabilnih kosina, kako bi se osiguralo bezbedno odvijanje saobraćaja u fazi eksploatacije - poručuju vredni neimari. - Pored toga, u produžetku tunela desna tunelska cev će biti nastavljena galerijom, ukupne dužine 115 metara. Na tunelu "Brđani" u toku je izrada sekundarne konstrukcije, kao i kolovozne konstrukcije.

Mašine na izlazu iz budućeg tunela "Šarani"

Zbog povoljnijih geološko-tehničkih uslova na terenu, odlučeno je da se tunel "Golubac" neće raditi, trasa ostaje u otvorenom iskopu, čime je postignuta velika finansijska ušteda na projektu. Preostalo je da se još završe asfalterski radovi, elektromašinske instalacije u tunelima, produžetak tunela "Šarani", sanacija kosina... Majstori će "našminkati" buduće petlje u Takovu i Preljini, pa će ova deonica u novom ruhu zaživeti krajem avgusta 2016.

TUNELI, MOSTOVI...

NA ovoj trasi nalazi se 5 tunela: "Golubac", "Veliki Kik", "Savinac", "Šarani", "Brđani", kao i 66 mostovskih konstrukcija i nadvožnjaka ukupne površine 60.000 kvadratnih metara.

MAJSTORI izrađuju 40 regulacija vodotoka sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini oko 21,5 kilometara, 46 potpornih zidova ukupne dužine 6,1 kilometar, kao i 28 zaštitnih zidova u dužini od 7,3 kilometra.

Radovi na jednoj od 66 mostovskih konstrukcija

FINANSIRANjE

PROJEKTNU dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP (za deonicu Takovo - Preljina) i Institut za puteve (za deonicu od Ljiga do Boljkovca i deonicu od Boljkovca do Takova). Vrednost radova na deonici Ljig - Preljina je 308 miliona evra (kredit Republike Azerbejdžan 300 miliona evra, Republika Srbija osam miliona evra).

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (51)

rasadnik

17.01.2016. 15:34

Koga, bre, vi ljudi lažete. Kakav je ovo naslov. Znam da idu izbori ali ovo je prevršilo svaku meru. U septembru se otvara deonica Ljig - Preljina, nekih 40 kilometara a od Ljiga do Beograda autoputa nema ni na vidiku jer treba uraditi novi most preko Save a to neće biti skoro. Znači deonica Beograd - Ljig ibarskom magistralom je nekih 80 kilometara, što je normalnom vožnjom sat ipo vremena, plus deonica Ljig - Preljina neka bude 20 minuta. Ako dobro znam matematiku to mu dođe blizu dva sata.

Vojo_VA

17.01.2016. 18:17

@rasadnik - Ub-Lajkovac je gotov vec pre godinu-dve. A ostale deonice su blizu kraja. Iz Bg ces morati doci do Obrenovca, i onda mozes auto-putom slobodno stici do Preljine. Opet svejedno, zapadna Srbija je ostala nepovezana. Sabac, Valjevo, Uzice jeste auto put koji je trebao tri grada, centra da spoji, da narod ostane u tim krajevima..... A ne samo Cacak sa Beogradom da se spoji. Ostali gradovi su opet po 30-50 km udaljeni od tog autoputa.

Gojo_Znja

18.01.2016. 10:58

@rasadnik - A sto ti je problem da malo vozis obicnim putem, pa se onda ukljucis na auto put? Jel mora i do svakog sela auto put da se iz tih sela ne bi ljudi iselili?

Nebojsa

17.01.2016. 16:01

Ako je završen auto put od Preljine do Ljiga kojom matematikom ste izračunali da će se od Čačka do Beograda stizati za 60 minuta.Osim ako ste računali da se vozimo helikopterom

mihi Austrija

17.01.2016. 17:53

@Nebojsa - Beograd Ibarskom magistralom je 142 km cacak sa svim ogranicenjima stize se 1sa 50 minuta standardne voznje zasto ne bi bilo moguce za 1 sat voznje ogtanicenja 80km za brzinom 120 km

Geograf

17.01.2016. 16:39

Znaci od septembra nije Beograd-Cacak sat vremena, vec se otvara Ljig-Preljina. Deonica Beograd-Obrenovac jos nije ni ugovorena.

ЗоЗоНаЦ

17.01.2016. 17:08

обећање лудом радовање. што би рекао наш народ

Koridori

17.01.2016. 17:09

Sta bi bilo da je Velja Ilic iz Negotina,jlr bi se od Paracina do Zaejcara i Negotina gradio neki izmislejni koridor 12?

Srbija

17.01.2016. 17:24

Pravac od Beograda do crnogrske granice ,mogao je biti i poluprfilni put (poluautoput) kao sto je godinama koriscen, gde je frekvencija daleko veca, na koridoru 10,od Beograda prema Madarskoj !Ovo je csito promasena investicija koju guraju Crnogorci,sto su na privremenom radu u Srbiji,jer njima odgovara,misleci da ce turisti iz Eu letovati na njihovom moru.Srbija ce od toga imati samo zaduzenje na kredite.

Sbija, bas tako

17.01.2016. 21:01

@Srbija - Poenta je imati dobre saobracajnice i prema nerazvijenijim delovima zemlje da bi se u tim krajevima olaksalo poslovanje i stvorila bolja poslovna klima. taj put bi nam bio potreban i da Crne Gore nema uopste. Ili mislis da samo Beograd i Novi Sad treba da imaju dobre puteve?

dragan

17.01.2016. 17:38

Zašto prvo ne završe onih 500 m na nikšićkom brdu na auto puta Batočina-Kragujevac pa bar da puste onih desetak km izgradjenog puta od batočine do nikšićkog brda a za celu deonicu auto puta od batočine do Kragujevca verovatno je novac odavno potrošen.

Taj

17.01.2016. 18:02

@dragan - auto puta Batočina-Kragujevac oko 25km. grade 10 godina i jos nije zavrsen?O obilaznici kod Bg da i ne govorimo,zapceta pre 20 godina,jos nije zavrsena,a otvaraju se neka nova radilista kao na primer taj izmisljeni koridir 11 koga nema u mapi evropskih puteva i gde EU nije odobrila kredit,jer smatra neisplativu investiciju.

Nina Jerković

17.01.2016. 18:18

Шта ти је Мој брат је још 1980тих стизао са фићом (специјалом мало буџеним) за сат и двадесет минута са Новог Београда до Чачка (Љубића) сваког четвртка ујутру и сат и двадесет минута назад да донесе свеже дуван чварке болесној мајци. Тек 35 година касније и "остали" ће моћи да "стигну" до Чачка за сат времена...

Magic

17.01.2016. 18:51

@Nina Jerković - Pa u to vrijeme je bilo mnogo manje saobracaja,vlasnika automobila,prikljucnih puteva,manja naseljenost..... manjw kamiona,trgovine...Pohvala za uradjeno!

poka

17.01.2016. 18:43

Autoput Kragujevac Batocina gradi grad Kragujevac iz vlastitih sredstava,zato i traje dugo ,jer koliko para skupe toliko izgrade.

Kragujevac

17.01.2016. 20:37

@poka - Prvi put cujem da gradovi iz sopstvenih sredstava grade AUTO PUT! Kolko me pamcenje drzi,VLADA Srbije obecala FIATU auto put,jer jr jrdan od uslova bio od italijana,kada su ulagali u fabriku?

Mile

17.01.2016. 18:46

Шта се чека са прикључком Нови Сад - Север. Све готово пре више од месец дана. Избори ваљда па да дође Главни да отвори.

Tomi

17.01.2016. 19:01

Znači, voziće se PROSEČNOM brzinom od 140 km/h. Siroti Nemci, ima da crknu od zavisti, na Autobahn-u to jedva postižu.

Radoš

17.01.2016. 19:38

Pošto je Obrenovac Beogradska opština , naslov je u redu . Inače deonica Novi Beograd - Obrenovac od 25,5 km. sa još jednim mostom preko Save , nije ni ugovorena .

zoran

17.01.2016. 19:49

neverovatno da ni novinar ni urednik ne znaju da na trasi Beograd- Preljina, kineska kompanija gradi još dva dela puta koje ne pominju u tekstu i koji sigurno neće biti gotovi do navedenog termina, a da zahtevna deonica Beograd - Obrenovac nije ni ugovorena (a tu treba i most preko Save. Ili svesno obmanjuju javnost kao i premijer koji nedavno najavi da će se sledeće godine Beograd - Zlatibor putovati 90 minuta, što neće moći ni za 4-5 godina i to u nekim idealnim okolnostima. Sramota !

Dragan

18.01.2016. 08:30

@zoran - Pritom je dva puta zvanicno otvoren pocetak radova a niko, ama bas niko ne pise dokle se stigli I da li je uopste I pocelo da se radi. Toliko o otvorenim medijima, dobro otvoreno obmanjuju narod, to stoji

ZalivSajt

17.01.2016. 20:52

@milojko - Nemoj da ides, ima ko hoce mora i zeli da ide....znas li recimo da je najrazvijenija opstina u Srbiji opstina Arilje kad se uzme u obzir sta doprinese i koliko stanovnika ima!? Ja bih takvima kao tebi preporucio pravac dno Dunava, vezi nekih 50kg za sebe da ne promasis slucajno.

RONNY

18.01.2016. 09:18

@milojko - Najrazvijenija opstina u Srbiji - Arilje, heheh. Da li si bio u Arilju, ili Novom Beogradu mozda, pa onda uporedio kako izgleda spolja. A kako izgleda iznutra mozes da vidis kada pogledas prosecnu platu u Arilju (200e) i na NBG (preko 500). Kako ljudi napamet pricaju

milojko

18.01.2016. 10:08

@milojko - Samo zbog toga sto ja nemam razlog da idem u Cacak, ti bi me poslao u Dunav?! Lep primerak Srbina, mora da si clan vladajuce garniture. Pitaj gradjane od Bajine baste do Ljubovije treba li njima da da idu u BG, makar kad dobiju infarkt. Ali to ne mogu ako je pala jaca kisa, jer se put svaki cas prekida zbog poplave u V. Reci. Tako cemo za sat vremena u Cacak, ali nikad u Zapadnu Srbiju. J... vas onaj pijani bager strucnjak.

serojko

18.01.2016. 10:52

@milojko - Ako si u Bajinoj Basti, vozi obicnim putem preko Uzica do Cacka i odatle auto putem. Ne mislis valjda da ce auto put da se pravi bas do svakog mesta. Realno je da se jednog dana napravi i auto put do Loznice, ali ne moze sve odjednom. Inace nisam i nikada necu biti glasac sns-a ali mi je bilo izuzetno drago da onom Mrkonjicu vidim ledja.

ZalivSajt

17.01.2016. 20:54

Meni itekako znaci jer imam posao dole a zivim u Beogradu, znam mnogo ljudi kojima ce ovo olaksati zivot i ustedeti vreme. Problem je sto nas ova drzava drpa gde stigne i kako stigne, recimo placamo gas za oko 40% skuplje nego u BIH, mogu misliti kolika ce tek ta putarina da bude....

Nele

17.01.2016. 21:47

Pruga Valjevo-Loznica je počela da se radi 1914-te godine,zbog Velikog rata su radovi zaustavljeni i od tada o njenoj izgradnji se priča,pa počinju radovi pa zaustavljaju i tako svaka vlast nešto obeća.Ali 116 godina da se pruga radi i o tome priča je komedija za Ginisovu knjigu!!!A da ne pominjem čuveno Mrkonjićevo obećanje da će do 2014-te godine i autoput Novi Sad-Loznica biti završen.Ni kilometar puta od Novog Sada nije napravljeno,znači za 150 godina možda nečto i bude!

radnik

17.01.2016. 23:18

Radio sam na "projektu"tunela sarani,firma je izuzetna i nevidim nigde da se pominje da je tunel probijen i odradjena btonaza pre roka...Bilo je to super iskustvo,raditi na tako velikom projektu...Bravo!

Marko

21.01.2016. 15:40

U avgustu će biti završena samo deonica Ljig-Preljina tako da se do Beograda sigurno neće stizati za 60 minuta jer će opet morati od Ljiga da se ide Ibarskom, tako da je za one iz Čačka maksimalno skraćeno vreme nekih 15 minuta. Tek kad se otvore deonice Ljig-Lajkovac i Obrenovac-Ub polovinom 2017. koje se trenutno rade postojaće autoput bez prekida od Čačka do Obrenovca a i tada će biti zešći gužvanjac od Obrenovca do Bg-a na magistrali s obzirom da nije ni počela izgradnja od Obrenovca do Bg-a

Zoran

30.04.2018. 13:36

Bože , kakav mentalni sklop ljudi koji komentarišu. Skup gluposti, neobrazovanosti I samosvojnosti. Čast discussions.

Првослав ћирилица

12.07.2018. 09:21

Ћирилица: И тако прође још две и по године од почетка 2016 а нити је завршен коидор 10, нити обећана траса коридоа 11, нити аутопут Баточина Крагујевац! Сустала нам се нешто Влада, дошло време за метлу!

zaliv.net

08.03.2019. 00:15

2019 a evo jos nista, samo deo odradjen a ostatak nista....ali dobro mozda i dozivimo da zavrse

Halid

05.04.2019. 23:08

@zaliv.net - Očigledno je da si ti jedan od mnogih koji nisu podesili kalendar. I kako onda da napredujemo? KAKO?

Čačak, Čačak

05.04.2019. 23:11

@zaliv.net - Ja sam već prevalio tridesetu tako da sumnjam da ću ovo doživeti. Ali, zato, svi ovi mali Srpčići i Srpkinjice koji najesen polaze u obdanište - e, oni imaju velike šanse da stignsu od Beograda do Čačka za jedan sat. Mada, kad bolje razmislim(o), šta će oni u Čačku??