Revizija diplomatskih predstavništava Crne Gore: Trošili i upošljavali bez odobrenja
26. 10. 2019. u 12:57
Državna revizorska institucija izvršila reviziju nekoliko diplomatskih predstavništava Crne Gore
Ambasade Crne Gore u Rimu,google maps
-Revizijom pravilnosti finansijsko-materijalnog poslovanja revidiranih diplomatskih predstavništva utvrdila neusklađenosti poslovanja istih sa Uredbom o vrstama postupaka javnih nabavki i načinu njihovog sprovođenja za diplomatsko konzularna predstavništva Crne Gore u inostranstvu i još nekim drugim aktima Ministarstva spoljnih poslova kojima je uređeno poslovanje diplomatko konzularnih rpedstavništava Crne Gore.
Tako je Ambasada Crne Gore u Nemačkoj na ime refundacije troškova električne energije bez pravnog osnova isplatila iznos od 1.809,83 eura,, dok je crnogorska Ambasada u Timu nije shodno članu 8 Internog pravila gotovinski naplaćene konzularne prihode mesečno uplaćivala na konzularni račun već je prenos iz blagajne na žiro račun radila kvartalno.
DRI je konstatovala da je Ambasada Crne Gore u Vatikanu podizala gotovinu sa žiro računa u znatno većim iznosima od isplaćenih troškova, pa je na kraju meseca imala značajan iznos gotovine (od 3.976,05 evra do 7.292,03 evra), koju i pored upozorenja Ministarstva nije redovno uplaćivala na žiro račun, kako je to utvrđeno članom 15 Internog pravila...
Pročitajte još: Crna Gora u kandžama korupcije?
Ovo diplomatsko predstavništvo Crne Gore je zaključivalo ugovore o radu sa lokalnim osobljem pre dobijanja saglasnosti od Ministarstva spoljnih poslova i nije prezentirala dokaz da jeu 2018. godini sprovela postupak zapošljavanja lokalnog osoblja propisan Pravilnikom o zapošljavanju lokalnog osoblja u diplomatsko- konzularnom predstavništvu. Osim toga, Ambasade u Rimu i Vatikanu nisu shodno članu 5 Pravilnika o službenim vozilima DKP-a dostavljala Ministarstvu spoljnih poslova izveštaj o potrošnji goriva i pređenoj kilometraži, a prema Izveštaju DRI za prošlu godinu, revidirana predstavništva ne obezbeđuju vođenje pomoćne evidencije blagajničkog poslovanja blagajne za redovno poslovanje, a Ambasada u Rimu ni vođenje blagajne za konzularne prihode (kroz dnevnik blagajne) shodno članu 16 Internog Pravila o finansijsko – materijalnom poslovanju diplomatskih predstavništva i Uputstvu Ministarstva spoljnih poslova.