Tri miliona evra za ozbiljnu kampanju
29. 01. 2014. u 21:16
Novosti istražuju: Koliko će stranke morati da plate da bi prenela poruke biračima? Samo za snimanje spota od 30 sekundi treba izbrojati oko 10.000 evra. Marketinške agencije nude pakete
PARTIJA ili koalicija, koja želi da vodi sveobuhvatnu kampanju, organizuje skupove širom zemlje, bude neprestano prisutna u medijima i na bilbordima, i sve to kruniše velikim, završnim mitingom - moraće da „iskešira“ od 2,5 do tri miliona evra.
Među najvećim izdacima su zakup medijskog prostora na televizijama i u štampanim medijima i organizacija većih predizbornih skupova.
Marketinške agencije nude mesečne medijske pakete oglašavanja na TV, u novinama, na internetu i bilbordima koji koštaju oko 200.000 do 250.000 evra. Na sve to treba dodati proviziju za usluge agencije, koje se kreću od 1,5 do tri odsto od ugovorene sume za oglašavanje.
Samo za snimanje jednog predizbornog spota od 30 sekundi potrebno je izdvojiti oko 10.000 evra, a jedno emitovanje na TV košta minimum 500 evra.
Prema podacima koje smo dobili iz „Kombank arene“, jednodnevni zakup ovog objekta košta 25.000 evra. Ali, u strankama nam kažu da, kada se uračunaju izdaci za binu, ozvučenje i ostalu logistiku, troškovi većeg predizbornog skupa dostižu i 100.000 evra.
Na to treba dodati troškove izbornog materijala, overe potpisa podrške birača, putne, komunalne i režijske troškove, iznajmljivanje opreme, istraživanja javnog mnjenja...
Za parlamentarne izbore održane u maju 2012, po podacima Agencije za borbu protiv korupcije, pet koalicija (oko DS, SNS, SPS, LDP i URS) i DSS za kampanju su dali 1,72 milijarde dinara, odnosno oko 15 miliona evra.
S obzirom na to da će sada sve stranke koje učestvuju na izborima iz budžeta ukupno za kampanju dobiti oko sedam miliona evra, ostatak će morati da nadomeste iz donacija i priloga građana i firmi. Prema Zakonu o finansiranju političkih aktivnosti, u izbornoj godini maksimalni prilozi mogu biti 40 prosečnih plata (dva miliona dinara) za građane i 400 (20 miliona dinara) za firme.
U stranačkim štabovima se, kako nam kažu, još preračunavaju koliko će uložiti u kampanju i da će tačne cifre i plan promocije imati za nekoliko dana.
Dobrica blagajnik
29.01.2014. 21:25
Zar toliko im fali, novca.
Da ce da skucaju po 3 miliona evra za kampanje, skucace. Ali, da se te kampanje mogu zvato ozboljne - ne mogu, jer za ozbiljne kampanje su potrebne ozbiljne stranke i ozbiljni ljudi u njima i oko njih a toga kod nas nema. Samo, pare ce skucati - to uopste ne dolazi u pitanje!
Novi finasijski sistem motivise politicke stranke da stvaraju uz primenu politickog programa. A finasiranje izborne kampanje je individualno da li iz ustedjevine ili pozajmice iz banke. A na osnovu cenzusa i cenzus odredjuje kolicinu novca iz budjeta naroda Srbije.
сад креће "уграђивање"
A nema para za narodne kuhinje ???
Komentari (11)