Vesna Pešić: Od elite narod ne može da diše

Ljiljana Begenišić

25. 02. 2012. u 20:58

Sociolog i političarka Vesna Pešić: Spasioca neće biti, toliko smo valjda naučili. Srbija plaća veliki danak svojim predrasudama. Dobro bi bilo da se zna ko će s kim u koaliciju

U Srbiji je zavedena partijska diktatura bazirana na monopolu stranaka na komade države. To znači da su nam državu rasturili, da je gotovo i nema.

Ovu konstataciju iznosi u razgovoru za “Novosti” Vesna Pešić, sociolog, političarka sa dugim stažom i poslanica u Skupštini Srbije. Svoju tvrdnju ovako obrazlaže:

- Pogledajte kadrovsku politiku, javna preduzeća... Tamo se guraju nestručni ljudi koji nikome ne odgovaraju. U socijalizmu su direktori bili odgovorni za rad preduzeća, a sada, u navodnoj demokratiji, rade šta hoće jer “priznaju samo partijski sud”. Ovde se uvodio kapitalizam pod uslovom da ostane monopol tih istih na državu, samo ne više jedne partije, nego državu sada razvlači 25 partija.

* Vidite li neku političku opciju koja može da uradi više i bolje? Postoji li uopšte šansa da se pojavi nova politička snaga ili ličnost “koja obećava”?

- I kada bi se neko novi pojavio, postojeći pretendenti bi ga blokirali. Spasioca neće biti, toliko smo naučili. Umesto da uzalud čekamo, mogli bismo da napravimo korak napred tako što bismo znali za koga glasamo. Ko će s kim u koaliciju dobro je da se zna unapred. U Hrvatskoj su na izbore izašle dve velike koalicije - levog i desnog centra, i tačno se znalo ko je gde. Mi ne znamo kako će se stranke uobličiti i povezati posle izbora, a mislim da bi se ljudi lakše opredelili ako ne bi kupovali “mačku u džaku”.

NE POVLAČIM SE * Da li vas neke stranke ubeđuju da budete na njihovoj listi za izbore? Da li ćete se zaista povući iz aktivnog bavljenja politikom?
- Već godinama nisam stranački aktivna. Da vas podsetim, bila sam jedini predsednik stranke koji je dobrovoljno napustio funkciju i prepustio je drugome. Smatrala sam da je dovoljno da šest godina vodim stranku i da to treba da pokuša neko drugi. Ja se nigde ne povlačim, ostajem ono što jesam i dalje ću raditi koliko mogu i umem. A ta mesta ne moraju biti samo partije.

* Ko su “članovi političke mafije” koju ste nedavno označili kao veliku opasnost?

- Pod tim podrazumevam sve partijske glavešine i gazde koji su zaštićeni i ne odgovaraju pred sudom, makar koliko kršili zakon, makar koliko štete nanosili društvu i državi. Prijave protiv njih se ne razmatraju, nego se bacaju u koš. Društvo u kome postoje takve privilegije surovo je i nepravedno i, naravno, mafijaško, jer mafija živi izvan i iznad zakona.

* Šta zamerate aktuelnoj vlasti?

- Kako šta im zameram? Pa ovo što vam objašnjavam dešavalo se za vreme njihove vladavine, a ništa nisu uradili da se razbije partijska i uvede moderna i pravna država. Ništa nisu uradili da se unapredi sistem upravljanja, nego vlada liči na skup kozaka koji se dovikuju SMS porukama. Pa, gde to ima!? Privatizacija je bila bez ikakve kontrole. Koliko radne snage je uništeno? Ministri troše pare kako stignu, pa onda kažu - “platiću kaznu”, ali ne pomisle da bi mogli dati ostavku za kršenje zakona i bacanje para ove sirotinje. Koliko još treba da vam nabrajam?

* Šta bi za Srbiju značio dolazak naprednjaka na vlast?

- Nemam ja nikakve iluzije ni o njima, i zato sve i izgleda veoma loše. Ne mislim da je SNS išta bolja, ali mislim da onaj ko je loše upravljao treba da bude kažnjen. To je način da se prave korekcije. Politika bez odgovornosti je samovolja, koju građani ne mogu da spreče jer su slabi i nemoćni.

BRISEL NE UCENjUJE * Da li uslove koje nam postavlja EU vidite kao ucene? - Ne, jer za sve zemlje postoje kriterijumi koje moraju da se ispune ako žele da uđu u klub Evropske unije, od koga ne postoji bolji. Naravno, kriterijumi se prilagođavaju zemljama. Neke nisu morale da ispunjavaju “haški uslov” jer nisu bile u ratu, a mi jesmo. Nisu ucene ni ako se traži od nas da uredimo sudstvo. Zar to nije naš interes?

* Nedavno ste rekli da ste najbliži opciji “belog listića”, praktično bojkotu izbora. Zašto?

- Što više informacija dobijamo, što nas više uvaže stranke koje traže glasove, što ima manje mistike, to su manje šanse da se građani odluče za bele glasove. Što stranke od nas više skrivaju svoje namere, to je više šansi da građani bace prazan listić. Najviše revolta stvara bezočna podela plena i komadanje države radi stranačkih interesa. Smatram da bi, posle ovolike kritike u javnosti, trebalo doneti zakon u Skupštini, pre ovih izbora, kojim bi se zabranilo takvo ponašanje. Ako to ne učine, onda će mnogi bacati prazne listiće, što nije isto što i bojkot izbora. Beli glas je protestni stav, jer se naši vladari prave ludi, prave se da nas ne čuju kada im sto puta govorimo da nećemo da se vlast i javna dobra komadaju.

* Imate li utisak da je Srbija, odnosno njena kompletna politička elita, konačno formulisala cilj kome težimo? Da li je to bespogovorno Evropska unija? Ima li uopšte alternative?

PRETNJE SU DANAS U MODI * Kada biste sumirali, kako biste ocenili vaš politički angažman? Da li biste ponovo stavljali glavu u torbu kao devedesetih? Šta biste savetovali mladima koji ulaze u politiku? - Ne mislim da sam stavljala glavu u torbu, nisam osećala strah, niti je meni neko pretio. Sada je moda da političari pričaju kako im se sprema likvidacija, drže čitave privatne vojske kao obezbeđenje, jer je to sada pitanje prestiža i važnosti. Ako ti niko ne preti, ti si niko i ništa. Ako sebi dozvolim da budem slobodna, ako baš hoćete, pitam se kako se kod nas za politiku odlučuju tako nestabilni i veoma čudni ljudi, da ne kažem nešto gore. Smatram da sam imala sreću da mogu da pomognem društvu u kome živim, a koliko sam pomogla, to drugi treba da kažu. Znam da su me neki građani razumeli, i to mi je dovoljno. Nemam nameru da bilo šta sumiram i pravim bilanse jer se ne spremam ni za kakav put, ni za kakve oproštaje. Ostajem tu gde sam.

- Možda sam nešto propustila, ali nisam videla da se elita negde dogovara i formuliše ciljeve Srbije. Bilo bi dobro da ima više dogovora. Sada kada je očigledno da ćemo dobiti status kandidata za članstvo u EU, što je za mene veoma lepa vest, hoću da verujem da smo prelomili. Doskora smo očekivali i više - datum za početak pregovora. No, pošto Srbija ide dosta sporo, važno je da nismo stali i da se dalje krećemo ka EU. A oni koji misle da Srbija uvek treba da ide mimo sveta i svog okruženja, greše i nanose joj štetu.

* Gde je prava mera između cilja zvanog EU i želje po imenu Kosovo?

- Ako baš hoćete, ta mera bi bila da Srbija uvaži realnost postojanja Kosova kao države, i da se tako i ponaša, ali da ne mora formalno to da prizna. Ali ako Srbija bude zatvarala oči pred činjenicom da su se Albanci oslobodili srpske uprave koja nije bila dobra, i da nismo jedini koji su zbog takvih razloga izgubili teritoriju, onda to za nas ne bi bilo dobro. Podsećam da je Nemačka izgubila istočnu Prusku, a u tom kraju je rođen najveći nemački filozof Imanuel Kant. Srbija je profućkala Kosovo zbog svoje nesposobnosti da integriše Albance kao ravnopravne Srbima, i to zna svaki naš građanin. Kada se Srbin zapita koliko ima simpatija za Albance, samo će mu se reći zašto smo izgubili Kosovo. Ne mogu se čuvati teritorije ako se ne čuvaju ljudi koji tu žive.

* Šta mislite o predlozima DSS da Srbija Evropskoj uniji i NATO kaže “ne” i da proglasi neutralnost, okrene se Rusiji...

- Pa to je politika 19. veka, oni žive u dubokoj prošlosti. Rusi su se digli na noge i traže demokratiju, a mi treba da sledimo Putina i njegove “petrol-bogataše”. Nemam ništa protiv Rusa, ali ako pogledate ko danas odlučuje na našem kontinentu, to nisu Rusi nego zapadne zemlje. Sve bivše republike Jugoslavije su to shvatile, i na njih se oslonile, pa i Kosovo, samo Srbija to ne razume. Ona plaća danak svojim predrasudama, a onda se žali da je gubitnik. Pa kad igraš na pogrešne karte partija se ne može dobiti.

* Zašto nisu ispunjena obećanja posle 5. oktobra?

- Zato što se nastavilo po starom. Politika se ne bavi svojim poslom - rešavanjem problema, nego služi jednima za bogaćenje, a drugima da nas vuku za nos s nekakvim večnim nacionalnim interesima, kojima kraja nema. Kad se reši Kosovo, onda će da pređu na Bosnu, sve dok nas ne unište, jer se stvarni problemi gomilaju i život postaje nepodnošljiv. Ljudi malo shvataju da preko tih tobožnjih nacionalnih pitanja elita sedi na grbači naroda, koji ne može da diše od muka i problema. Ponekad mi se čini da se nikada nećemo opametiti i krenuti napred. Dosta je bilo “državnih i nacionalnih interesa”, hoćemo konkretne interese ljudi koji žive u ovom društvu i perspektivu za sve.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (81)

Драган Филиповић ПГ

25.02.2012. 21:35

Једна из плејаде оних који су усрећили Србију 5-ог октобра.

Muad

25.02.2012. 21:37

Pa ti si ta elita. Ti si ta koja je maksimalno ucestvavala u stvaranju ove nenarodske vlasti. Ti si ta koja ne volo nista sto je srpsko i monogo ti je draze sto je made in EU ili USA (pa bile to i bombe) i to postujes i cenis a ono sto je made in Serbia ne volis ni da vidis. Krug dvojke. Uobrazen, arogantan i u svojoj sustini primitivan.

Spasa

25.02.2012. 21:40

Ova Pesicka me jako podseca na Dinkica. Kritikuje sama sebe.Narodni poslanik je ,bila je ambasador postavljena od DOSa ciji je bila clan,ucestvovala u vodjenju drzava za koju sada kaze da je propala i da obicni,normalni ljudi ne mogu da zive od "politicko mafijaske vlasti".A gde ona pripada ? Obicnim ljudima ? Price za malu decu.Blize se izbori,pa kao i Ceda Jovanovic i Dinkic,zeli da se izvuce iz onoga za cega je i sama odgovorna .

MatijaBG

25.02.2012. 22:26

Zlatna Vesna,zena koja uliva strah i ledi krv u zilama nacional/gubitnicima koje je porazila 96/te u nezaboravnoj koaliciji "Zajedno",jedinoj istinskoj,prozapadnoj,evropskoj koaliciji u Srbiji ikad!

jeremija KRSTIC

25.02.2012. 22:28

Gospa Vesna ujedise za prst ,i danas nam paraju uši uzvici na mitinzima ,demokratija ,napredak ,nećemo krasti ,borba protiv birokratije ,protiv partiske države ,protiv korupcije kriminala ,a ono duplo golo.Sada g. Pešićka dapozovete sve žive Dosovce i da se izvinete NARODU SRBIJE,to je Ješić predložio.

bice bolje

26.02.2012. 01:07

@jeremija KRSTIC - Jesic je predlozio i monarhiju .Samo da bi se sprecilo dalje propasti,jer ovineznaju granice u nicemu.

Dragan Sweden

25.02.2012. 22:28

Da li je moguce da ova moze nekoga da kritikuje? Izgleda da joj niko nije rekao da je ona promasila profesiju. Zaboravila je sta je sve radila za vreme DOS-a ali narod to dobro pamti.

kiseli kupus

26.02.2012. 01:30

@Dragan Sweden - narocito ti u svedskoj pamtis...ti bi hteo u svedsku a nas ako je miguce sa kinezima i indijom i rusima....takvi su najgori

ekonomista

25.02.2012. 22:31

sve je kako treba da bude i kako ovaj narod-stado i zasluzuje. dovoljno je procitati komentare i videti koliko narod nema pojma o cemu prica i ko je za sta odgovoran. zato i zasluzuje ovakvu i goru sudbinu.

Xl

26.02.2012. 05:20

@Milorad ruski - Svi podaci sa Bus Plus kartica idu u Istanbul, i JMBG i fotografija i telefon i sve ostalo ! Sve je tamo jer je konsultantska firma koja je radila BUS PLUS projekat iz Istanbula i tamo se sve snima. Malo su preterali sa "KONSULTOVANJEM" ! Mene niko nije pitao da mu dam dozvolu da posalje sve o meni u Tursku ! I ne samo to vec ce i dalje da konsultuju i da uyimaju pare !

alex_

26.02.2012. 02:01

@Bojan - Vesna Pesic nije dete komunizma. nju su komunisti oterali sa fakulteta zbog zalaganja za slobodu govora i misli. Samo da znas.....

primitivni komnatars a puno podrske

26.02.2012. 09:34

@Bojan - sta znaci " dete komunizma"??? kakve su to besomuchne gluposti??? gospodja pesic je iznela svoj stav trudechi se da pomogne ljudima koji u sumi dobrocinitelja na nasoj politickoj sceni ne vide pravu LICNOST kojoj bi dali svoj glas...a Vi joj mudro, seljacki zabijate noz u ledja..srbija tone u primitivizam zvani : ja i moj uglancani BMW smo vrh razvoja civilizacije" povrac a mi se .idi u GYM mozda sretnes biljanu dugi nos....

kolubara

25.02.2012. 22:55

svi naivni kao male mace,samo da ubacimo beli listic,a oni ce vec znati koga da zaokruze,zar ne?

Nada

26.02.2012. 00:32

@kolubara - Beli listic podrazumeva ponisteni - nevazeci listic (niposto ne ubaciti 'cist' listic).

Jasmina

26.02.2012. 06:10

@kolubara - Radi se o precrtanom belom listiću, koji je neupotrebljiv.G. Pešić kao jedinka ne može učiniti ništa u ovakvom sistemu. Upozoravala je, kritikovala, na našu žalost, niko to nije uvažio, a mi smo zaboravili.

srlle

25.02.2012. 23:03

Ja u novi rat za Kosovo necu da idem.Ne pada mi na pamet.Svi gradjani Srbije mrze Srbe sa Kosova i zovemo ih Shiptari.Ejj isprodavali Albancima udzerice za veoma velike pare,voze poskupe automobile,pokupovali ovde,stanove kuce i lokale.Imaju prednost u zaposljavanju,jos primaju pomoc kao izbeglice sa Kosova.Mislim dokle vise?Zaista sramota!!!!!Kosovo je samostalna i nezavisna drzava Albanskog naroda,i to je kraj price.Svidelo se to nama ili ne to je surova realnost koju moramo da prihvatimo.

ti si provokator ldp

26.02.2012. 03:29

@srlle - Kako te bre nije sramota!ti znaš ko koga mrzi.ti si samo jedan glupi lokalpatriota ili ld(u)p(e) (idi ti živi živi u ratnom okruženju gde neko može da ti pobije decu),a verovatno nisi ni Srbin.čim koristiš te provokacije i uvrede protiv Srba.verovatno ti je neki Srbin sa Kosova stao na žulj,ili preoteo devojku,ili ima bolji auto od tebe,pa si besan od zlobepozdrav:)

momčilo

26.02.2012. 07:49

@srlle - bravo ,ipak ima budnih u Srbiji!!dosta političari trube o kosovu i 200000 ljudi baš ih briga za 7miliona ,jer 20godina prodaju maglu ovom narodu!!!osnova za maglu je kosovo a narod se primio i ne odustaje od te priče,mediji zdušno pomažu političarima danas obmanjuju!!!

igor

26.02.2012. 09:51

@srlle - Stvarno prvi put cujem da "Svi gradjani Srbije mrze Srbe sa Kosova i zovemo ih Shiptari". E moj jado, tih 100 hiljada uzese sve poslove u zemlji od 8 miliona ljudi! Verovatno milsis samo o patikama i u koji kafic da odes.1000 Srba je poginulo POSLE 1999 na Kosovu! Kako im je bio tezak zivot tamo. Ti si verovatno gotov (moralno) ,ne pisem tebi, vise da podsetim druge.

Milena

26.02.2012. 10:22

@srlle - Samozivi covece ima li malo ljudskosti u tebi??? imas li decu i zar ti nije bilo zao onog detetaod sest godina sto ga siptarski teroristi vezuju lisicama i prebijaju??? sta je ono i kome krivo??? da li te nekada zaboli tudja muka i kako bi bilo da se sve to sto se desava nasoj nejaci na Kosmetu desi sutra tebi i tvojoj porodici??? surova realnost koji svi vidimo ovde je da si ti necovek i pun mrznje i ako ti nekoga mrzis ne mozes da genarlizujes pod sve gradjanje Srbije!!!

vlada

25.02.2012. 23:20

Gospodja Pesic je / ko ne zna / rodjena sestra pokojne Stanislave Pesic i zbog toga ne mogu nista lose da kazem o njoj sve i kad bi hteo ...pozdrav za nj.

Cobanin

26.02.2012. 09:29

@vlada - Pa nemislite da je ELITNA bolest naslediva , ,, svasta , ona je samo jedna od izabranih sa strane nekih koji rukovode sa Stamparijo novca , u FED-u , nista vise , mi smo jedna od NACIJA koja uvek bira ODABRANOG LIDERA , a bira nam neko drugi ne mi , . dok nam nekazu ko je dobar za nas , mi neverujemo nasem LIDERU , to je bolest Srba , iz naseg Lidera mora da stoji neko spolja , jer mi smo nesposobni da vodimo racuna sami o sebi , MI sami sebe nevolimo i nepostujemo , a sto bi nas neko drugi

ivana

25.02.2012. 23:24

Gospođo Vesna pomozite! Nama je svejedno jel mačka u džaku ili plastičnoj kesi, koja je šuša sa kojom pod mišku u kolo pošla

marina

26.02.2012. 00:15

Kako je gospodja Pesic koja je do juce pripadala i jos uvek pripada toj eliti o kojoj govori, sada veoma kiticki raspolizenaprema vlasti, ali i prema opoziciji, jer po njoj ne postoji stranka koja bi vodila zemlju kako treba. Sta je ona do juce radila? Zasto ona nije ucinila neki pomak u tom smeru? najlakse je kritikovati druge , a pritom prstom ne mrdnuti da se nesto promeni. Ja mogu da kritikujem vlast, jer sam na svojoj kozi, kao i vecina ljudi u zemlji, osetila njihovo unistenje naroda!

vesna

26.02.2012. 01:29

@marina - Sta moze pojedinac protiv celog sistema, drzavnog aparata. Da je ovo pravna drzava vec bi neko od nadleznih institucija morao da reaguje i da se krivci za pljacku drzave izvedu pred sud.A kako kad su oni,stranacki celnici izvelu najkriminalniju privatizciju u Evropi i nastavljju sa urusavanjem javnog sektora kao i drzavnih preduzeca preko svojih direktora kako bi ih prodali po bagatelnim cenama a ondaih oni ili njihovi prijatelji deca kupili., Zato pitam sta tu moze pojedinac kao sto je Vesna

posmatrač

26.02.2012. 11:06

@marina - Drugarica Pešić nije pojedinac nego nekada predsednik Građanskog saveza, jedan od vođa koalicije DOS, i do juče visoki funkcioner LDP.Metoda kad neko zaviče "drž´ te lopova " je demagoška. Ako znate da je neko nešto i šta pokrao ko vam brani da to objavite, bar sada imate gde. A ne stalno govoriti uopšteno, a konkretno ništa.

Vojislav

26.02.2012. 00:21

Iako je i gospođa Pešić bila deo ekipe koju sada s pravom kritikuje, ne mogu a da se ne radujem svakom političaru iz redova koalicije koji je progledao i video stvarnost onakvu kakvom je vidi svaki pošteni građanin Srbije. Dobro je da i iz njihovih redova neko vidi kako je privatizacija išla, koliko je radnika otpušteno i kako je nastala "politička elita". Ni opozicija ne bi bolje opisala ponašanje političaraiz koalicije na vlasti.

bice bolje

26.02.2012. 00:58

Cud politicari ne menjaju samo usavrsavaju .NE osvrcu se na narod sta im kaze.Bilo to grdne ,ruzne ,omalovazavajuce.pohvale ,ili poruge.Pitam se nekada dali su nasi politicari od prvog dana kada su dosli na vlas skidali masku sa lica .?

joca

26.02.2012. 03:21

Leponam se g.Pesic isprica sto je kod nas vec vidjeno,Tako naam i g.Dinkic pri ca ,Do juce su i oni bili sastavni deo ove vlasti.U jednoj partiskoj drzavi i nemoe biti drogojacije..Vlada se sasoji od nekoliko partijja koje su usle u oalicijurad sopstvenih ineteresa i treba radi ocuvanj vlasti praviti ustupke pojedinim partijama.Drzava je podeljena.zna se sta pripada kojoj partijii i zato imamo smesnu vladu.rudarstvo i planiranje vodi nam lekar,poloprivredu vodi advokat i i sl.Boze spasi nas.

Obezbedila se dobro!

26.02.2012. 04:55

Drugarica Pešić se jako lepo ovajdila od "petooktobarske" revolucije - bila je punih pet godina ambasador Srbije u Meksiku za ogroman novac srpskih poreskih obveznika, i uživa sve privilegije koje taj položaj donosi. Sad mirno krcka uštedjene dolare i može da mudruje. A šta da rade pošteni ljudi koji nemaju za kiflu i hleb?!

Vuk

26.02.2012. 10:57

@Obezbedila se dobro! - U pravu si, sedela je u skupstini sve ove godine pa sto nije menjala sta je trebalo. Nego kako koji s jasi tako kudi svoga konja al niko ni rec dok je u sedlu. Uskoro ce izbori pa svako na svoj nacin udara po reklami, ovo je Pesicev nacin. A sto se tice Meksika, tolike je godine tamo 'sedela' a ne secam se sta ucarismo- ambasadorko!

tadja

27.02.2012. 19:27

@Obezbedila se dobro! - Nemoj tako,ucarili smo od Mexika puno.Kako si zaboravio? Kasandru,Esmeraldu,Ljovisnu i ostali meksicki sapun koji nas je ispirao mesecima.

Imm-Povratnik

26.02.2012. 06:39

Zeleli smo vise slobode. Dobili smo Anarhiju. Zato sto slobodu nije pratila uredjenost drzave. Ako mislite da je u naj razvijenijoj demokratskoj drzavi na svetu i Sloboda najvisa varate se Tamo je Diktadura uredjenosti. Za sve sto nije u skladu za zakonom odmah se primenjuju sankcije. Za bacen papir iz kola kroz prozor, kazna je 1000$. I svi koji voze iza vas sa uzivanjem ce vas prijaviti. Ovde je to cinkarenje. Mentalitet nam je los. Ostalo od Turaka, čuvanje Hajduka a sada tajkuna i olosa.

veso

26.02.2012. 07:05

Narod ne može da diše od aktuelne vlasti koja ih je dovela da žive ispod svakog dostojanstva. Znamo mi da će biti teško i posle izbora i kada izaberemo novu vlast , jer ovi sadašnji su upropastili sve što se moglo upropastiti.

Aleksandar

26.02.2012. 07:15

Citiram: "Kako šta im zameram?", "Ako baš hoćete"... Kraj citata. Sociolog? Ne, svadjalica. Agresivna. Mnogi srpski politicari imaju problem sa primitivizmom. Gospodjo, mislim da je vreme da se sklonite sa politicke scene i prepustite mladjem kadru da vodi. Iz sveg srca i naj iskrenije.

nini

26.02.2012. 08:31

E,Vesna ; Albanci nisu uspeli da se oslobode srpske uprave na Kosovu, već su NATO snage otele silom deo Srbije i napravile "državu" Kosovo.Vama kao profesoru i "intelektualcu" mora da bude jasno da je ta činjenica fundamentalna i da ona koči medjunarodno priznanje Kosova i njegovo fundirnje kao drzave.Da su Albanci zaista uspeli da "oslobode" Kosovo,makar i uz tudju pomoć;pitanje priznanja, stolice u UN itd, ne bi se uopšte postavljalo ,a ne bi bilo ni rezolucije UN br. 1244!!!

COBANI

26.02.2012. 08:54

O kojoj vi eliti govorite ? SRBSKOJ eliti , .. nje nema u Javnosti to su intelektualci , koje slusate , a intelektualci su grupa lauto-proklamovane ELITE , to je grupa gradjana koja smatra sebe pametnim nacitanim i potrebnim . a rezul;tati te "elite" su evidentni .. Srpska Elite cuti i ne oglasavase , , Zene kazu : vise volim da mi bude lepo , nego da budem u pravu , a vecima gradjana , i "elita"sa vesnom pesic kaze : ako nam je svima lepo kog boli uvo ko je u pravu ,,

englez

26.02.2012. 09:12

Prvo sa broda koji tone bjeze misevi, to sto neko ima retoriku ne znaci nista, jer ako njegova politika doprinese unistenju drzave on treba da odgovara. Za mene je realniji onaj paor koji radi nego hiljadu "intelektualaca" ti ljudi ne poznaju zivot ni malog covjeka vec samo hedonizam i izdaju zarad istog. Ova zena treba da odgovara zajedno sa ovim rezimom, koliko god se ogradjivala ona je kriva jer je unistila Srbiju !!!

kate

26.02.2012. 09:14

sve ste rekli osim zašto niste u startu ovako reagovali? ovako je sve otišlo niz vetar. samo spašava nas zaokret od 180 stepeni. zato su i beli listići vid pomoći sadašnjim vlastodršcima

hidrobor

26.02.2012. 09:51

Vesna Pešić dobro kaže da je u Srbiji partijska diktatura partija na vlasti i to izbori moraju da promene !

Činić Čedomir

26.02.2012. 09:52

Srbija se nalazi u nezavidnoj situaciji iz razloga jer pogresna ideologija Demokratije je fizicki unosena u svim segmentima drustva, kao sta i vi naglasavate, nevidljive ruke izvitoperenosti.

Činić Čedomir

26.02.2012. 10:09

To sta je vazna za lidera je da postaviti javno pitanje gde gresi i prihvati kritiku onakva kakva jeste i ispravi gresku uz minimalne troskove. Politika je moc ili logika koja pravi novac a ne novcem da kupujes moc!

WLADAPETROV

26.02.2012. 10:12

nemoj ti da se sekiras ima ko ce nije tvoj problem, vi ste se ionako obezbedili na vreme

TRAVARICA

26.02.2012. 11:46

@GUARANA - samo sto pijani narod nije osetio da je ona njemu itekako htela pomoci

Gavrilo

26.02.2012. 13:58

@GUARANA - Ne znam ko je sve bio pijan svih ovih godina. Narod sigurno jeste od laznih obecanja DOS-ovaca ali koliko je meni poznato Pesiicka se isto ne trezni.

komentator

26.02.2012. 10:49

Gospodjo Pesic,ako procitate ove komentare videcete da vas polovina citalaca uopste ne razume kao sto ni Zorana nije razumela. E, ovo su pocledice toga da nas narod nije u stanju da prepozna ko mu dobro misli - lakse pada na jevtine parole. Tako je to na zalost...

mirko

26.02.2012. 10:59

Intervju je od početka do kraja populistički, što i nije čudno , jer gospođa Pešić je bila i ostala veliki pristalica te licemerne socijalističke ideologije, koja se kao brine o siromašnima i obespravljenima, a živi po kapitalističkim uzorima.Ako analiziramo ko je imao najveće benefite od 5. oktobra, onda vidimo da je najviše Vlasti imao Građanski savez, čiji je predsednik bila upravo gospođa Pešić.

OLOVKA

26.02.2012. 11:23

Kad bi se moglo znati od koga i zasto je ova gospoda dobivala mjesecnu nadoknadu od 1990 do danas i zasto je dobila jos jednu mogucnost da nam otvara (zatvara ) oci.

MatijaBG

26.02.2012. 11:45

Da smo sve slavnog i zauvek u srcu nosenog 5.oktobra uradili po principu Chauceskua u Temisoara/u ,danas bi sve bilo drugacije.....Vesna,nema odustajanja ,Srbija ce biti gradjansko drustvo ,milom ili silom!

L. Katarina

26.02.2012. 12:00

Nista novo u zemlji srbiji. Kod nas zaposljavanje ide, ili na lepe oci, ili po babu i po stricevima, ili po debeloj koverti. Pa ko sta voli, neka izvoli.

Umnjak

26.02.2012. 12:58

SVE JE OVDE: "... podrazumevam sve partijske glavešine i gazde koji su zaštićeni i ne odgovaraju pred sudom, makar koliko kršili zakon, makar koliko štete nanosili društvu i državi. Prijave protiv njih se ne razmatraju, nego se bacaju u koš. Društvo u kome postoje takve privilegije surovo je i nepravedno i, naravno, mafijaško, jer mafija živi izvan i iznad zakona..."

Вирез и Принцеза

26.02.2012. 13:27

Осуши ли се Весни мастило откако је шуровала са Чедицом!!

ZASTO SADA

26.02.2012. 13:29

Tito nije uspeo da integrise Albance vec su trazili samostalnost,zasto ih vi ne integrisaste.12g ispunjavate zelje zapada i na istom ste mestu kao pre 12g.Zasto ovo sto sada pricate ne kritikovaste dak ste sve ove godine bili na vlasti.Sta Vas toliko razlikuje od ovih kako ih nazvaste skup Kozaka kada ste toliko godina jahali sa njima!

nemam pojma

26.02.2012. 16:14

Kako slepom otvoriti oči?Gospođo Pešić, sve je uzalud, znam da zvuči depresivno, samo, nema optimizma u Srbiji. Ovde će ljudi radije biti maltretirani objekt, nego da kao subjekt moraju da uzmu stvari u svoje ruke. Čak bi radije imali tuđeg diktatora koga ni vlastiti narod neće, nego da sami odlučuju i rade. Generacije će pomreti, decenije će proći, očekujući SPASITELJA.

karasdjordje

26.02.2012. 17:09

Vesna prica istinu i mene nece iznenaditi koalicija radikala i demokrata,posle SPS i to je verovatno

Smaranje

26.02.2012. 17:10

Nacionalna politika nije problem ovog društva.Problem je što oni koji su do sada vodili nacionalnu politiku nisu to radili kako trebaPričamo o elitiDa neće možda nešto promeniti multinacionalne kompanije EU?to će samo lakše omogućavati drugima da utiču an naše političke odluke.U kojoj mi to zemlji na svetu imamo prvenstveno rešeno pitanje prava građana?U SAD? 50 posto siromašnih.U EU? Armija nezaposlenihKod nas što više tranzicija odmiče,standard pada,a nezaposlenost raste

Dule

26.02.2012. 17:17

I vi ste nekada bili elita (ili ste pokusavali to da postanete). Ne znam samo, zasto tako agresivno gurate ovaj pravoslavni narod u zagrljaj proracunatog i licemernog zapada koji nas godinama ucenjuje, omalovazava i ponizava?

krstivoje

26.02.2012. 17:55

Sve sto je rekla je gorka istina,2000- su lopovskom revolucijom kriminalci docepali vlast i raskomadali i ocerupali drzavu i narod po evropskim izvestajima za preko 200-milijardi eura za 12-godina ostavivsi pustos u zemlji i 8-miliona gradjana u totalnoj bedi.Kako da narod nadje spas??,pa na izborima da precta listic i putem evrope da prisili bagru da se na javnoj sceni srbije pojave znalci i casni ljudi,sve drugo je da sjasi murta i uzjasi kurta.

ko je na brdu dalje vidi od onoga pod brdom

26.02.2012. 18:20

Ocene nekoga ko ima titulu su kvalifikovanije od onoga bez titule! Prema tomedva Vojislava, Srbiji nova slava (Doktor Profesor Kostunica i Doktor ProfesorSeselj)!!!!

Veljko

26.02.2012. 18:36

Tacno Vesna, nagurase neuke u Javna preduzeca, ono mladi, lepi, pa ne umese sneg da ociste sa Bg ulica. Evo, sneg je sklonjen, ali posto se otopio. Omrazeni komunisti su to nekada mnogo efikasnije radili, od ovih sa tasnom i masnom.

djordje5656

27.02.2012. 07:39

@zare5 - Zare ako si mislio na ove dole komentare onda si u pravu i za to nam je tako kako je zahvaljući nama glasačima.A ako si mislio na g-đu Vesnu onda grešiš to naši vajni političari pričaju i rade šta hoće a kako izgleda tako će se nastaviti bez obzira koja stranka dođe na vlast jer njih interesuje VLAST i KORIST koga je briga za narod.osim MtijeBG

Jednostavan život

27.02.2012. 01:01

Većina bira manjinu da bi oni valdali umesto njih i zastupali njihova prava...a onda ispadne da je toj istoj manjini život mnogo bolji a ona ista većina ne može ni da živi....tako je to barem u Srbiji...Nadam se ne zadugo!

crni

27.02.2012. 02:29

Gospođa je možda sociolog po zanimanju, ali nisam znao da u Srbiji postoji zanimanje političar. To je verovatno nasleđe iz titovog komunizma, koji je najviše zaživeo u Srbiji, nažalost. Nisam čitao članak,jer nemam stomak za ove individue, tipa pešić,biserko, jovanović itd. Ljudi ako se uskoro ne trgnemo i probudimo ovi će nam zabraniti da kažemo da smo Srbi, što i sada nije preporučljivo.