OGRANIČENjE kretanja građana zbog vanrednog stanja ekstremno je povećalo korišćenje onlajn porudžbina od trgovinskih lanaca koji ovu uslugu obavljaju. Interesovanje kupaca je ogromno, pa trenutno nema nijednog slobodnog termina. Kako "Novosti" saznaju, uprkos nameri hipermarketa da svima izađu u susret i angažovanju dodatnih resursa, to ne uspevaju.

Na listi za onlajn kupovinu prva mesta zauzimaju brašno, ulje, šećer i ostale osnovne životne namirnice. Potrošači traže i sveže voće, povrće, meso, tunjevinu, testenine i sredstva za higijenu, ali i druge uobičajene artikle koje inače nabavljaju prilikom porodične kupovine.

"Univereksport" obavlja onlajn dostavu u Beogradu, Novom Sadu i Vršcu.

- U odnosu na redovnu kupovinu, onlajn u ovom trenutku isporučuje nekoliko puta više porudžbina, a i pored toga često su svi termini za naredni dan popunjeni - kažu za "Novosti" u ovom trgovinskom lancu. - Angažovan je dodatni broj radnika za pakovanje i dostavu robe i taj broj svakodnevno povećavamo kako bi što više isporuka stiglo do vrata potrošača.

Dodaju da su spiskovi kupaca prošireni u odnosu na period pre vanrednog stanja, jer sada pazare za najmanje nedelju dana.

"Idea" onlajn prodavnica poslednjih dana, takođe, beleži značajan rast i po broju porudžbina i po veličini potrošačke korpe.

- Isporuka može da se rezerviše u bilo kom slobodnom terminu u narednih sedam dana, od trenutka porudžbine - navode u ovom hipermarketu. - Trenutno radimo punim transportnim kapacitetom i nema nijednog slobodnog termina.

U trećem hipermarketu koji funkcioniše u Beogradu navode da je poručivanje moguće oko nedelju dana unapred u skladu sa raspoloživim terminima. Ističu da su u cilju racionalnije kupovine, za određene artikle ograničili količinu i prilikom onlajn nabavke, kao i u svojim prodajnim objektima.

U trgovinskim lancima ne vode evidenciju o starosti korisnika njihovih usluga, ali kažu da među onlajn kupcima ima i penzionera. Svi trgovinski lanci širom Srbije u nedelju su otvorili vrata rano ujutru za sugrađane starije od 65 godina, što će nastaviti i ubuduće. Interesovanje je, kako navode, bilo veliko, a rafovi su bili puni.

U "Univereksportu" ističu da su se najviše kupovale osnovne životne namirnice, voće, povrće i sredstva za higijenu.


U "DISU" SVE PO PROPISIMA

KOMPANIJA "DiS" je u svim svojim marketima, kojih ima 31 u zemlji, usluživala seniore u nedelju. Svi njihovi marketi, za sve ostale kategorije potrošača, rade svakog dana od sedam do 15 časova. U ovoj domaćoj trgovini ističu da su preduzeli neophodne mere u cilju zaštite zaposlenih i kupaca.

- Svakodnevno dezinfikujemo sve naše objekte, potrošačke korpe, kolica i kamione kojima stiže roba - objašljavaju u "Disu". - U svim našim marketima postavljene su specijalne podne trake-obeleživači koje dodatno pomažu u poštovanju propisanog rastojanja između ljudi. Obezbeđeni su i zaštitni paneli na kasama kako bi se dodatno smanjio kontakt između zaposlenih i potrošača.