Moravski koridor 800 miliona evra
27. 06. 2019. u 15:02
Poslanici počeli raspravu o zakonu koji treba da ubrza eksproprijaciju na trasi novog auto-puta. Radikali pitali ministarku Mihajlović zašto je vrednost narasla za 300 miliona

Ministarka Mihajlović Foto Tanjug
GRADNjA Moravskog koridora, 110 kilometara dugog auto-puta koji će spojiti gradove centralne Srbije, trebalo bi da počne polovinom sledećeg meseca. Da bi se završio u naredne dve i po godine, kako najavljuje Ministarstvo saobraćaja, pred poslanicama je Predlog zakona o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi njegove realizacije.
Zakon najavljuje da će se država za ovaj projekat zadužiti na međunarodnom tržištu. U obrazloženju stoji iznos od 800 miliona evra. Prema zakonu, Vlada će, na predlog radne grupe, izabrati strateškog partnera. Vlada, kao finansijer, sa partnerom će potpisati ugovor o projektovanju i izvođenju radova. Iako to tek treba da se desi, poznato je da je Zorana Mihajlović još u oktobru 2018. potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji na igradnji ovog koridora sa američkom kompanijom "Behtel".
To je upravo bio povod rasprave u parlamentu. Opozicioni poslanici su se pitali zašto je vrednost projekta sa 500 miliona evra, koliko se pominjalo pre nekoliko godina, porasla na 800 miliona evra. Poslanica SRS Vjerica Radeta je rekla da nije raspisan tender za izgradnju, a da će ga graditi Amerikanci za 800 miliona evra, umesto kineske firme za 500 miliona evra, pa je ona optužila ministarku Zoranu Mihajlović da se "okoristila" i nazvala je "američkim agentom". Ministarka Mihajlović joj je odgovorila da niko ništa nije ukrao, da ne postoji ugovor sa američkom kompanijom "Behtel" o izgradnji već samo memorandum koji pokazuje jedino zainteresovanost partnera da radi na određenom projektu. Kako je rekla, ne postoji nijedan dokument u kome piše da Moravski koridor košta 500 miliona evra.
Predlog zakona predviđa da vlasnik zemljišta ima pravo na naknadu koja neće biti manja od tržišne vrednosti. Interesantno je rešenje ukoliko se ne zna prebivalište ili boravište vlasnika zemlje. Tada će nadležni za vođenje postupka eksproprijacije, vlasniku postaviti privremenog zastupnika.
Pročitajte još - "Moravski koridor" čeka treći kvartal
- Moravski koridor je važan jer povezuje oko pola miliona stanovnika - istakla je ministarka Mihajlović, obrazlažući predloženi zakon. - Ovo je zahtevan projekat. Nije samo auto-put. Reguliše se reka Morava i sve njene pritoke i pravi se telekomunikacioni koridor.

BEZ CARINE, MOŽDA I BEZ PDV
PREDLOG eksproprijacije po ovom zakonu moći će da se podnese najkasnije u roku od tri godine. Ako se na zemljištu nalazi bespravni objekat, eksproprijacija se dogovara sa vlasnikom zemljišta, a vlasnik nelegalnog objekta ima pravo na naknadu u visini građevinske vrednosti. Lokalne samouprave, koje će rešavati zahteve za eksproprijaciju, imaju tri dana da vlasniku dostave predlog. Vlasnik mora da se odluči u roku od pet dana, a lokalna samouprava ima još pet dana da donese rešenje.
Država obećava da se na uvoz dobara, koja će se koristiti za Moravski koridor, neće naplaćivati carine. Ostaje mogućnost da se predvidi i oslobađanje od poreza na dodatu vrednost, ali kroz poreski zakon.
Nikola Kostić
27.06.2019. 15:14
A Kragujevac slepo crevo Srbije! Bravo za vladu! Zašto vam odgovara jadan i bedan Kragujevac? Simens i Fiat ne vole auto put? Sramota! Uradite bar vezu sa koridorima 10 i 11 i auto put do Kraljeva bi bilo fer! Smešan vam je taj Moravski koridor! Ne vidim tu neku potrebu samo korist pojedinaca na vrhu opština.
pola od toga ide direkt u budzet sjedinjenih americkih drzava
@gandra - Hehehehehe...
Autoput Bgd-Nis je kostao 1 milion dolara po kilometru, a ovo sada 7 miliona po kilometru, ovde nista nije poskupelo osim posredovanja u gradnji. U prevodu nema kradje bez gradje.
Ajte malo vamo jugozapadno Staru rašku oblast ognjište Srbije neka Pazar bude preszonica a Beograd najveći grad pa da vidite kako će da se Srbi vrate na ove prostore
Komentari (10)