Auto-škole ostaju bez instruktora?

P. Ž.

09. 01. 2019. u 20:00

Zbog malih zarada, ali i preoštre kaznene politike, postoji opasnost da naše vozače neće imati ko da obučava. Naši sagovornici tvrde da teško mogu da ostvare normu od 200 časova mesečno

Ауто-школе остају без инструктора?

Foto P. Milošević

NA sticanje vozačke dozvole u Srbiji čekaće se i duže od sadašnjih "nekoliko meseci" jer pored nedostatka ispitivača, ako se ništa ubrzo ne promeni, auto-škole će imati i manjak instruktora.

- Od svakog časa koji održim dobijem 300 dinara. Da bih zaradio 50.000-60.000 dinara moram da vozim najmanje 200 časova, što je praktično neizvodljivo - jada se "Novostima" Marko T. iz jedne od beogradskih auto-škola. - Pri tome, za svaku sitnicu, i najmanju grešku koju upišem u "knjigu rada", ili ako na primer imam i minut manje od 11 sati odmora, saobraćajna policija, koja je non-stop u kontroli, piše mi kaznu.

On objašnjava da su kazne nesrazmerno velike. Instruktor za bilo koju, čak i najsitniju grešku, nehotično pogrešno upisano vreme na primer, plaća 10.000 dinara.

- Za taj prekršaj odgovorno lice u auto-školi mora da plati kaznu od 20.000, a auto-škola najmanje 100.000 dinara - kaže naš sagovornik.


On dodaje i da nije logično da ako kao "civil", vozač van radnog vremena, napravi saobraćajni prekršaj za koji mu na primer oduzmu dozvolu mesec dana on ne može da se bavi svojim poslom čak dve godine:

VIŠE CENE NISU REŠENjE IAKO je jedan broj auto-škola krajem prošle godine podigao cenu obuke, nekoliko vlasnika beogradskih auto-škola sa kojima smo razgovarali kaže da "to nije rešenje". - Obuka je za džep prosečnog kandidata i sada previsoka - kažu oni za "Novosti". - Rešenje bi bilo kada bi nam država kroz poresku politiku priznala kupovinu automobila kao nabavku osnovnih sredstava za rad.

- Dve kazne i ode licenca.

I vlasnici auto-škola kažu da su svesni da će vrlo verovatno ostati bez velikog broja instruktora, a sada ih ima nešto više od 4.700 u celoj Srbiji, ne samo zbog toga što su slabo plaćeni već i zbog novih propisa.

- Svi koji imaju C kategoriju, a u to se ubraja i većina instruktora vožnje, ove godine će po automatizmu, zbog odredaba novog Zakona o saobraćaju, dobiti licencu profesionalnog vozača sa kojom bez problema mogu da odu u inostranstvo i voze kamion - kaže jedan od vlasnika auto-škole sa kojim smo razgovarali. - Razlika u plati ali i u uslovima rada je ogromna i jasno je da mi tu utakmicu ne možemo da dobijemo.

On objašnjava i da se do licence teško stiže, potrebno je da se prvo završi srednja saobraćajna škola, a zatim treba da se stekne i peti stepen "vozač instruktor".




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Lemi

09.01.2019. 20:22

I treba da ostanemo bez instruktora, ne moze svaki seljak bez skole da bude instruktor. Mene je obucavao covek kom nebi dao ovce da cuva koliko je glup. I pored takvog instruktora sam zavrsio voznju.

Obradovic Miladin

10.01.2019. 08:43

Pravite doktorske disertacije od polaganja vozackog ispita.Nista normalnije nego da svako dete u srednjoj skoli stekne vozacku dozvolu A i B kategorije ,

Deda

10.01.2019. 10:47

Imao sam instruktoesku dozvolu svih kategorija 42 godine.Šesti stepen stručne spreme, Napustio sam sve to videvši čemu sve to vodi. Oni koji bi trebalo da budu sposobni su nesposobni.

nikola

11.01.2019. 11:56

Obuka B kategorije u Crnoj Gori od 200 do 220 €. Kako se u CG isplati vlasnicima auto- škola da rade. Ne ostvaruju gubitke sigurno. Pod hitno smanjiti obuku u Srbiji na istu cenu. Ovo je velika obmana auto-škola u Srbiji. Zarađujete previše-