Krševi pred našim vratima
27. 02. 2018. u 17:02
Nemački sud u Lajpcigu uskoro bi mogao da donese odluku o zabrani dizel-motora u gradovima njihove države
Foto: Z. Jovanović
SAVEZNI nemački sud u Lajpcigu odložio je nedavno donošenje presude u vezi sa zahtevom nekoliko velikih gradova za zabranu korišćenja vozila sa dizel motorima do 27. februara.
Ukoliko tog dana sud proglasi odluku gradova zakonitom, oko 15 miliona vlasnika dizel vozila u Nemačkoj će morati da se nekako reše svojih ljubimaca i izaberu "zelenije" automobile.
- U slučaju zabrane, veliki broj automobila s nemačkog tržišta, ali i iz cele Evrope završilo bi u zemljama Istočne Evrope - kaže Dragan Simić iz Beograda, čija se firma bavi uvozom polovnjaka. - Procene su da bi oko 300.000 tih "dizelaša", kojima bi cena drastično pala, moglo da se uveze u našu zemlju.
Svoju tvrdnju potkrepljuje činjenicom da je lane u Srbiju stiglo više od 150.000 polovnjaka od kojih je većina sa "evro 3" motorima prosečne cene niže od 3.000 evra.
PROČITAJTE JOŠ:"Folksvagenu" Rusija i Brazil presudni za uspeh
- "Dizelaši" koji imaju motore "evro 4" i "evro 5" bi bili bukvalno parkirani u Nemačkoj. Ostali bi samo oni sa "evro 6" motorima, i to tokom ograničenog perioda - kaže naš sagovornik. - Ta vozila su dosta mlađa od našeg prosečnog voznog parka, pa bi bila osveženje na tržištu, pogotovo što bi automobili pojeftinili za hiljadu do dve hiljade evra.
Ima i onih koji upozoravaju na štetnost te odluke.
- Svetska zdravstvena organizacija je saopštila da je prošle godine u Srbiji umrlo 5.400 ljudi od posledica zagađenja vazduha - kaže Dragan Škrljić, organizator "zelenog" "Tesla relija". - Ako Nemci, koji imaju neuporedivo zdraviju životnu sredinu, proteruju te automobile, i mi bi trebalo da razmislimo o tome kako da, bar otežamo njihov uvoz.
On podseća i na apsurd da smo mi jedina zemlja koja ne stimuliše kupovinu elektro i hibridnih vozila, čak ni besplatnim parkiranjem. Pri tome, uvoznici polovnih automobila ne plaćaju nikakvu eko-taksu, a prodavci novih plaćaju 12.000 dinara po toni za vozila s "evro 6" motorima.
Stručnjaci tvrde da motor "evro 3" zagađuje životnu sredinu koliko i 26 motora oznake "evro 6".
Bojan
27.02.2018. 17:16
Ovo se ne moze desiti iz razloga sto na nemackim saobracajnim dozvolama vlada lupa pecat " za reckliranje", a AMSS ne daje homologaciju da se auto moze registrovati ako vozio ima taj pecat na saobracajnoj, zato je ova vest obicna glupost !
@Bojan - Takav auto se bez problema carini u Srbiji jer u saobracajnoj ne pise "za reciklazu" vec da se zabranjuje registracija u EU i dosada je ocarinjeno preko 1000 komada sa tim pecatom.
A plin??? Zagadjenje u rangu eko 1000(nema nista) al zato drzava prikolje atestima i ostalim majmunarijama!!!
"Krševi pred našim vratima" ...A mi kao vozimo spejs šatlove pa jadni ne znamo šta ćemo sad. Mislim da će za veliku većinu nas to biti šansa da dodjemo do nekog iole novijeg vozila. E sad što se zagadjenja tiče to stoji, mada smo mi kao zemlja od '99 pa na ovamo totalno zatrovani pa nam ovo I neće nešto previše uticati na zdravlje...bar ja tako mislim. Srećna kupovina, ja pikiram nekog Passata 6 karavan 2.0 tdi. :)
Nemci imaju ,,zdraviju životnu sredinu"? Ma hajde! Nemačka je industrijska zemlja jedna od najzagađenijih. Nemaju ni gram pitke vode. Zagađenost je u deseticama veća nego što je dozvoljeno.
Komentari (40)