Krševi pred našim vratima

P. Živković

27. 02. 2018. u 17:02

Nemački sud u Lajpcigu uskoro bi mogao da donese odluku o zabrani dizel-motora u gradovima njihove države

Кршеви пред нашим вратима

Foto: Z. Jovanović

SAVEZNI nemački sud u Lajpcigu odložio je nedavno donošenje presude u vezi sa zahtevom nekoliko velikih gradova za zabranu korišćenja vozila sa dizel motorima do 27. februara.

Ukoliko tog dana sud proglasi odluku gradova zakonitom, oko 15 miliona vlasnika dizel vozila u Nemačkoj će morati da se nekako reše svojih ljubimaca i izaberu "zelenije" automobile.

- U slučaju zabrane, veliki broj automobila s nemačkog tržišta, ali i iz cele Evrope završilo bi u zemljama Istočne Evrope - kaže Dragan Simić iz Beograda, čija se firma bavi uvozom polovnjaka. - Procene su da bi oko 300.000 tih "dizelaša", kojima bi cena drastično pala, moglo da se uveze u našu zemlju.

Svoju tvrdnju potkrepljuje činjenicom da je lane u Srbiju stiglo više od 150.000 polovnjaka od kojih je većina sa "evro 3" motorima prosečne cene niže od 3.000 evra.

STIMULISANjE UVOZA EKO-VOZILA Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan sastao se sa delegacijom Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, koju je predvodio predsednik Asocijacije Miloš Petrović. Sastanak je bio posvećen pitanju naplate eko-takse za motorna vozila i uspostavljanju mehanizama stimulacije uvoz novijih motornih vozila. - Naš interes je da se borimo za što bolji kvalitet vazduha, a siguran sam da je svima interes da živimo u boljoj i čistijoj Srbiji - rekao je Trivan na sastanku, izražavajući podršku inicijativi da se iznađu rešenja koja će uticati na stimulisanje uvoza novijih vozila.


- "Dizelaši" koji imaju motore "evro 4" i "evro 5" bi bili bukvalno parkirani u Nemačkoj. Ostali bi samo oni sa "evro 6" motorima, i to tokom ograničenog perioda - kaže naš sagovornik. - Ta vozila su dosta mlađa od našeg prosečnog voznog parka, pa bi bila osveženje na tržištu, pogotovo što bi automobili pojeftinili za hiljadu do dve hiljade evra.

Ima i onih koji upozoravaju na štetnost te odluke.

- Svetska zdravstvena organizacija je saopštila da je prošle godine u Srbiji umrlo 5.400 ljudi od posledica zagađenja vazduha - kaže Dragan Škrljić, organizator "zelenog" "Tesla relija". - Ako Nemci, koji imaju neuporedivo zdraviju životnu sredinu, proteruju te automobile, i mi bi trebalo da razmislimo o tome kako da, bar otežamo njihov uvoz.

On podseća i na apsurd da smo mi jedina zemlja koja ne stimuliše kupovinu elektro i hibridnih vozila, čak ni besplatnim parkiranjem. Pri tome, uvoznici polovnih automobila ne plaćaju nikakvu eko-taksu, a prodavci novih plaćaju 12.000 dinara po toni za vozila s "evro 6" motorima.

Stručnjaci tvrde da motor "evro 3" zagađuje životnu sredinu koliko i 26 motora oznake "evro 6".




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (40)

Bojan

27.02.2018. 17:16

Ovo se ne moze desiti iz razloga sto na nemackim saobracajnim dozvolama vlada lupa pecat " za reckliranje", a AMSS ne daje homologaciju da se auto moze registrovati ako vozio ima taj pecat na saobracajnoj, zato je ova vest obicna glupost !

vlada

27.02.2018. 23:24

@Bojan - Takav auto se bez problema carini u Srbiji jer u saobracajnoj ne pise "za reciklazu" vec da se zabranjuje registracija u EU i dosada je ocarinjeno preko 1000 komada sa tim pecatom.

Čika Velja

27.02.2018. 17:23

A plin??? Zagadjenje u rangu eko 1000(nema nista) al zato drzava prikolje atestima i ostalim majmunarijama!!!

Todor

27.02.2018. 17:30

"Krševi pred našim vratima" ...A mi kao vozimo spejs šatlove pa jadni ne znamo šta ćemo sad. Mislim da će za veliku većinu nas to biti šansa da dodjemo do nekog iole novijeg vozila. E sad što se zagadjenja tiče to stoji, mada smo mi kao zemlja od '99 pa na ovamo totalno zatrovani pa nam ovo I neće nešto previše uticati na zdravlje...bar ja tako mislim. Srećna kupovina, ja pikiram nekog Passata 6 karavan 2.0 tdi. :)

Mrle

27.02.2018. 17:32

Nemci imaju ,,zdraviju životnu sredinu"? Ma hajde! Nemačka je industrijska zemlja jedna od najzagađenijih. Nemaju ni gram pitke vode. Zagađenost je u deseticama veća nego što je dozvoljeno.

Gorann

27.02.2018. 17:34

Stvarno treba biti drzak pa to nazvati krševima. Što se tiče ekologije,smatram da nam industrija ne radi pa neće smetati ni automobili .

vozac

27.02.2018. 17:34

Da li mislite da bi lobi jednog Mercedesa,Audija odnosno VW grupe to dozvolio? Hahahaha.

Необавештен

27.02.2018. 19:01

@vozac - Кад би мало по интернету читао какви су закони донети у Нордијским земљама што се тиче аутомобила на бензински и дизел погон, мање би се смејао и не би свашта писао по Интернету. Волво планира да поле 2025 године пређе само на електрична возила, а то полако најављују и сви остали. А ти се само смеј и вози Голф 2 у весељу

Jovo Caruga

27.02.2018. 17:42

Eto vam poklona sa zapada, pa se gasirajte dizelasima a naravno Amerikanci su krivi..

10-tak MILIONA DIZELASA ZA BALKAN

27.02.2018. 17:45

Ja mislim da je i to, danas bilo na dnevnom redu, izmedju Merkelke i Vucica.

Ante

27.02.2018. 17:54

Da ne pametujemo mnogo. Da je državi stalo da čistog vazduha ne bi izmišljala reateste i slične gluposti da onemoguci gradjane u ekološki čistoj vožnji u vožnji na plin. Čist vazduh je moguce realizovati odmah da se hoce, bez skupih električnih automobila.

Ivan Arandjelovic

27.02.2018. 18:01

Samo jos jedan nacin da se narod cedi i puni drzavni budzet, cuj ovo vazduh u nemackoj cistiji prvog najveceg zagadjivaca vazduha u evropi svaka cast za vas, drugo vozila se ne izbacuju iz upotrebe nego se jednostavno nece vise proizvoditi nova sa diesel motorima sto znaci da ce se ta da kazemo stara jos 20 godina voziti po nemackoj ako uopste inicijativa bude prihvacena. Cula zaba da se konji kuju pa digla noge. Pozdrav sa zapada

Milorad

27.02.2018. 18:09

Naše ulice i jesu samo za krseve. Ne postoji veći krš od "Yugo"a u automobilskoj istoriji.

Дизелаш

27.02.2018. 18:29

Битно је да је BMW , Audi ili Merc па нека иде и на ћумур и дрва. А то што ће народ да се трује, то није битно

Dejan

27.02.2018. 18:32

To sto vozilo ne ispunjava euro 6 standard ne znaci da je krš. Bas naprotiv mnogo kvalitetniji i manji zagadjivac od trenutnog voznog parka u Srbiji. Naslov vam je odvratan!!!

Aaaaa

27.02.2018. 18:48

Ja vozim na auto gas i koju pogodnost imam za to? Tako sto je plin kod nas 75 din a u Bosni 40? Tako sto nas ubise atestima na kome ne mozes proci ako ti je samo malo napukla soferka?Ma apsurd....

netfix

27.02.2018. 18:58

@Aaaaa - Treba insistirati na atestima delova uredjaja,apsolutno.Ali ova cena....ovo nema ni razuma ni rezona za "zeleno gorivo"...

Цвико

27.02.2018. 18:50

Загађење гасовима из аутомобила код нас је законом уређено као обавезна активност. Како? Због бахатих возача, уведено је право првенства пешака на пешачком прелазу.Сваки пут кад возило стане, да би пропустио пешака, одмах се у подручју пешачког прелаза повећа количина отровних гасова. Да би покенуо возило возач мора да дода гас чиме се концентрација гаса повећава. А кад се заустави више возила онда је тотолики смрад да се не може дисати. Ако не можете да се договорите са возачем, удахните дубоко

Milan Milosevic

27.02.2018. 18:55

sta mislite?da ce Nemacka autoindustrija to dozvoliti??? Da ..da... to je najaci lobi proizvodjaca!!Nece oni tek tako unistiti svoju industriju...... Neradujte se jeftinim polovnjacima prerano....

stalker

27.02.2018. 19:05

U Nemačkoj ima možda 100 000 000 vozila ,od toga pola su dizelaši . Šta mislite da će posle ove kobajagi zabrane pola Nemaca ići peške . Tako da ova vest nema veze sa mozgom ! Tačno je da oni nameravaju da izbace dizelaše ,ali to je proces koji će trajati godinama !

Турбо дизел

27.02.2018. 20:55

@stalker - У Немачкој има око 78 милиона становника, а ти кажеш да има 100 милиона возила ?? Јел то можда чим се дете роди, оно добије ауто у Немачкој ? Јел си ти био некада у Немачкој ? Тамо превоз функционише одлично и људи купе ауто само ако им реално треба.

stalker

27.02.2018. 21:15

@stalker - Nisam rekao automobila,nego vozila . Automobila , kamiona ,autobusa , traktora , kombi vozila, motorcika itd. A prema zvaničnim podacima u Nemačkoj ima skoro 50 000 000 automobila . Ili oko 600 automobila na 1000 stanovnika . U Nemačkoj sam bio bar 15 puta !!

dijaspora

28.02.2018. 15:38

@stalker - "Turbo dizel", a jel si ti bio u Nemackoj druskane....pa nemci uvek kazu njihovo "najdraze dete" je na prvom mestu auto, dakle mnogi u kuci imaju po nekoliko auta, jedna leti, druga zimi kao kod nas odela, dalje, mnoge firme imaju ogroman auto park(tu se mnogo mucka sa porezima), pa drzavne ustanove, poste, transportne firme....nemacka je prenatrpana sa autima, tako da "stalker" nije mnogo pogresio...!

Прока

27.02.2018. 19:07

Немачки савезни управни суд је донео одлуку да градови и комуне могу забранити саобраћај дизел возилима. Већ раније је судски потврђено да је забрана коришћења дизел возила делотворна мера за смањење концентрације такозване микро прашине. Дакле градови који су дужни да прате и контролишу концентрацију те прашине, сада имају могућност више да штите здравље својих грађана. Те забране ће бити локално и временски ограничене. У Немачкој не очекују велике потресе на тржишту половних дизел возила.

jednostavno je

27.02.2018. 19:07

Stutgart, Diseldorf i jos nekoliko velikih nemackih gradova su vec proterali dizelase, unazad godinu-dve. Nije zabrana da ne moze niko voziti svog dizelasa nego samo po centrima velikih gradova. Savezni sud sad odlucuje da li je to zakonito.

Vlajko

02.03.2018. 20:18

@jednostavno je - Ja zivim u Dizeldorf,i vozim Dizelas i gde ima zabrana po gradu?Nema !

Траитор

27.02.2018. 19:10

Да, нама је загађење од аута узрок оболелих а Нато бомбе су биле БОМБоне које су падале са неба

Dejan

27.02.2018. 20:15

@Траитор - Bombe su bile pre 20 godina a GMO hrana i krsevi bez katalizatora truju svakodnevno, neprestano i dokazano. Zato ih i proteruju iz iole normalnih zemalja

Miroljub

27.02.2018. 22:15

@Траитор - Bombe jesu bile pre 20 godina ali dejstvo osiromašenog uranijuma traje hiljadama godina, dakle zauvek. Malo se informišite pa onda demantujte ako imate argumente.

tmujo

27.02.2018. 19:16

ako je poenta u manjem zagadjenju vazduha kako objasniti onda da ove koji se usude da ugrade plin gledate na svaki nacin da ih oglobite sto vise i potrebnim i nepotrebnim izdacima i maltretiranjem,iz ponasanja drxave zakljucuje se da netreba voziti na plin a to znaci da o kvalitetu vazduha kod nas niko ozbiljno ni ne razmislja vec je ovo samo povremena slika i sluzi za pravadanje kod stranaca kako i mi o necemu vodimo racuna,sramno.

sasa

27.02.2018. 19:16

dopustice drzava da ti lomovi dodju kod nas,isplati joj se.Ubiraju ogromne akcize na gorivo,ne isplati im se da imaju hibridne pogone ili Tesla automobile.Dokaz je prost ko ih vozi nema bas ama nikakve povoljnosti pri registraciji.Samim tim uvoznici koji su mnoge zavili u crno radice normalno gde podrazumevamo i otpade na svakom koraku koje niko ne kontrolise po svim pitanjima koje bi trebali

KontrolaKatalizatora

27.02.2018. 19:58

Dizel motori su odavno zabranjeni u celom Japanu, u Americi samo kamioni i traktori idu na dizel. U Evropi su se dugo zadržali verovatno zbog nemačkog lobija i proizvođača specijalizovanih za dizel motore. Nažalost, naš narod je ubog u džepu i u mozgu pa će još dugo krševi sa otpada iz NjemaĆkU da truju i šire kancer po Srbiji... ali bi minimum trebalo uvesti rigorozne kontrole katalizatora. On mnogo otrova neutrališe a kod nas ga skidaju ljudi bez mozga i savesti.

SASA

27.02.2018. 20:36

Euro oznake znaci sistem preciscavanja izduvnih gasova. Kako se sistem usavrsavao tako je dobijao vecu cifru, euro3, pa euro 4 itd. Medjutim na zapadu to se i kontrolise, mislim na ispravnost sistema. Sta se kod nas radi? Katalizator kao precistac izduvnih gasova ujedno i smanjuje snagu. Nasi majstori to skinu, umesto njega navare cev i to vise nije euro 3 jer i bezolovni benzin ako ne prodje kroz ispravan katalizator izlaze otrovni gasovi.

Miljan Dencic

28.02.2018. 17:56

Mnogo interesantan naslov a i pojedini komentari...mi vozimo sve nova kola a nemci krseve pa će sad taj krš da dođe kod nas hahahhahaa...