Od Surčina do Obrenovca 198 miliona dolara
28. 12. 2016. u 09:13
Skupština potvrdila ugovor sa kineskom bankom za Koridor 11, izvođač China Communication Construction Company
SKUPŠTINA Srbije potvrdila je u utorak Ugovor o oko 198 miliona dolara zajma od kineske Eksport-import banke za izgradnju deonice auto-puta Sučin - Obrenovac. Kredit je uzet po kamatnoj stopi od 2,5 odsto godišnje, a primalac tog kredita je Ministarstvo finansija Srbije.
Radovi na izgradnji nove deonice Koridora 11 između Surčina i Obrenovca, u dužini od 17,6 kilometara, trebalo bi da počnu u martu sledeće godine. Ugovoreno je da radovi traju 32 meseca, a izvodiće ih China Communication Construction Company. Ugovorom je predviđeno učešće kineskih partnera u tom projektu od 51 odsto, a domaćih firmi 49 odsto.
Ova deonica počinje petljom kod Surčina na vezi ovog auto-puta sa obilaznicom oko Beograda i pruža se kroz sremsku ravnicu pored naselja Jakovo i Boljevci.
Na desnu obalu Save prelazi mostom dugim 1.831 metar. Završava se još jednom petljom kod Obrenovca, na raskrsnici sa selom Mislođin, gde se spaja sa deonicom ka Ubu, odnosno sa Koridorom 11.
Na trasi će biti izgrađeno 11 mostova i nadvožnjaka, uključujući i novi most preko Save u dužini od 1.800 metara.Predviđena je izgradnja auto-puta u punom profilu, sa po dve vozne i jednom zaustavnom trakom.
SPORAZUMI
SKUPŠTINA je u utorak potvrdila i dva sporazuma Srbije i Međunarodne banke za obnovu i razvoj o potvrđivanju zajmova za dodatno finansiranje Koridora 10 od 35 miliona evra i za razvoj i restrukturiranje državnih preduzeća u iznosu od 89,8 miliona evra. Poslanici su usvojili i autentično tumačenje odredaba člana 48 Zakona o izvršenju i obezbeđenju i autentično tumačenje odredaba člana 1 i člana 53 Zakona o eksproprijaciji.
Darko Bozic
28.12.2016. 09:34
A kada ce biti zavrsena petlja u Batajnici
Neverovatno je koliko se para bacilo zbog odabira trase Surčin-Obrenovac umesto Ostružnica-Obrenovac. Samo pogledajte mapu. Prednosti ostružničke trase su očigledne - kraća je, povezuje centar Beograda direktno preko Obrenovačkog puta, manje košta. Minus je klizište kod Umke, ali sa sve sanacijom istog je mnogo jeftinije nego izabrana trasa. A izabrana trasa je mnogo skuplja, uništava stotine hektara zemljište i gradi se bespotrebno novi most čije će održavanje takođe mnogo koštati.
Žali bože para. Eno im most kod Ostružnice ako hoće sa Ibarske u Srem. Taj most ima opterećenje od oko 11000 vozila dnevno. Kad to podele na dva mosta, ni jedan od njih neće imati promet koji opravdava postojanje profila autoputa.
da li ima nesto da se pravi van BG,obilaznica oko Bg,beograd-juzni jadran put,beograd-nis, pruga beograd bar,bg-budimpesta,dajte autoput bor -nis ili bor - cacak,pirot-novi pazar,sabac - subotica,a ne kome to treba kada se sve vrti oko beograda i tu sve pare zavrsavaju i posle se cudite depopulaciji srbije
198000000$ / 17,6km = 11250000 $/kmAlo breee
Komentari (8)