Od Surčina do Obrenovca 198 miliona dolara

Z. R.

28. 12. 2016. u 09:13

Skupština potvrdila ugovor sa kineskom bankom za Koridor 11, izvođač China Communication Construction Company

Од Сурчина до Обреновца 198 милиона долара

SKUPŠTINA Srbije potvrdila je u utorak Ugovor o oko 198 miliona dolara zajma od kineske Eksport-import banke za izgradnju deonice auto-puta Sučin - Obrenovac. Kredit je uzet po kamatnoj stopi od 2,5 odsto godišnje, a primalac tog kredita je Ministarstvo finansija Srbije.

Radovi na izgradnji nove deonice Koridora 11 između Surčina i Obrenovca, u dužini od 17,6 kilometara, trebalo bi da počnu u martu sledeće godine. Ugovoreno je da radovi traju 32 meseca, a izvodiće ih China Communication Construction Company. Ugovorom je predviđeno učešće kineskih partnera u tom projektu od 51 odsto, a domaćih firmi 49 odsto.

Ova deonica počinje petljom kod Surčina na vezi ovog auto-puta sa obilaznicom oko Beograda i pruža se kroz sremsku ravnicu pored naselja Jakovo i Boljevci.

Na desnu obalu Save prelazi mostom dugim 1.831 metar. Završava se još jednom petljom kod Obrenovca, na raskrsnici sa selom Mislođin, gde se spaja sa deonicom ka Ubu, odnosno sa Koridorom 11.

Na trasi će biti izgrađeno 11 mostova i nadvožnjaka, uključujući i novi most preko Save u dužini od 1.800 metara.Predviđena je izgradnja auto-puta u punom profilu, sa po dve vozne i jednom zaustavnom trakom.


SPORAZUMI

SKUPŠTINA je u utorak potvrdila i dva sporazuma Srbije i Međunarodne banke za obnovu i razvoj o potvrđivanju zajmova za dodatno finansiranje Koridora 10 od 35 miliona evra i za razvoj i restrukturiranje državnih preduzeća u iznosu od 89,8 miliona evra. Poslanici su usvojili i autentično tumačenje odredaba člana 48 Zakona o izvršenju i obezbeđenju i autentično tumačenje odredaba člana 1 i člana 53 Zakona o eksproprijaciji.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

bagz

28.12.2016. 09:56

Neverovatno je koliko se para bacilo zbog odabira trase Surčin-Obrenovac umesto Ostružnica-Obrenovac. Samo pogledajte mapu. Prednosti ostružničke trase su očigledne - kraća je, povezuje centar Beograda direktno preko Obrenovačkog puta, manje košta. Minus je klizište kod Umke, ali sa sve sanacijom istog je mnogo jeftinije nego izabrana trasa. A izabrana trasa je mnogo skuplja, uništava stotine hektara zemljište i gradi se bespotrebno novi most čije će održavanje takođe mnogo koštati.

zmau

28.12.2016. 10:33

Žali bože para. Eno im most kod Ostružnice ako hoće sa Ibarske u Srem. Taj most ima opterećenje od oko 11000 vozila dnevno. Kad to podele na dva mosta, ni jedan od njih neće imati promet koji opravdava postojanje profila autoputa.

ja

28.12.2016. 12:35

da li ima nesto da se pravi van BG,obilaznica oko Bg,beograd-juzni jadran put,beograd-nis, pruga beograd bar,bg-budimpesta,dajte autoput bor -nis ili bor - cacak,pirot-novi pazar,sabac - subotica,a ne kome to treba kada se sve vrti oko beograda i tu sve pare zavrsavaju i posle se cudite depopulaciji srbije

Cinoeye

28.12.2016. 19:29

Ova opcija je izabraana je bi sanacija klizišta bila preko 70 miliona i svakih 10 godina bi se moralo nanovo sanirati. Ovaj potez od Požege će se nastaviti do Vršca, Šabac -NS, a u najavi je Moravski koridor. Ovi ostali predlozi sto je Ja napisao nemaju smisla i nisu isplativi.

Aconimo

28.12.2016. 22:42

nema smisla200 Mio za tako nesto. To ne rade ni Norveska, ni Svajcarska a gde mi?!Ja ne znam, jel se racuna uopste koliko donesu takve investicije? ima vec 2 pravca iz Obrenovca, selo jedno.Dajte napravite autoput gde ga trebe, u Vojvodini, do Novog Pazara ili da se obnove pruge zeleznicke. Molim vac, nemojte bacati pare nase!Gradit 5-6 Kazino u juznom delu Beograda, pa cu oni placati ulice i donecu turiste.

bas_zahtevna_deonica

29.12.2016. 23:16

Zar je ova deonica toliko zahtevna i komplikovana pa je ovoliko novca potrebno za njenu realizaciju? kanjoni, klisure, tuneli... ? jesu li brojke tačne?