Za auto-put do Drača potrebna milijarda evra

T. S.

03. 09. 2015. u 14:00

Naša zemlja do kraja sledeće godine može da počne deonicu dugu 77 kilometara. Cene izgradnje hiljadu metara u centralnoj Srbiji oko deset miliona evra

За ауто-пут до Драча потребна милијарда евра

SRBIJA će biti spremna da krajem 2016. godine počne izgradnju auto-puta od Niša ka Draču. Ovaj krak Koridora 10, od ukupne dužine od 384 kilometra, već ima izgrađenih šest traka na 234 kilometra. To znači da je 61 odsto posla završeno i u poslednjoj deceniji uloženo oko 1,8 milijardi evra. Da se ovaj putni pravac kompletira nedostaje još milijarda.

Na tertoriji centralne Srbije treba da se izgradi 77 kilometara, a od Merdara do Prištine još 30.

- To je brdska konfiguracija terena i koliko će koštati izgradnja, plus-minus pet odsto, znaće se kada bude završen idejni projekat - kaže za "Novosti" Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP. - Za izgradnju 77 kilometara od Niša do Merdara potrebno je oko 800 miliona evra, odnosno više od deset miliona evra po kilometru, zato što treba da se gradi više tunela i mostova, što povećava cenu kilometra. Naravno, to je samo gruba procena. Plus, za projektovanje treba dodati još oko 24 miliona, odnosno oko tri odsto investicije.

Kako kažu u Ministarstvu saobraćaja, što se tiče dela puta koji je u nadležnosti Beograda, urađena je prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom u okviru koga je analizirano više opcija.

- Kao najbolja varijanta na ovom pravcu pokazala se trasa Niš - Merošina - Prokuplje - Pločnik - Kuršumlija - Merdare u dužini od 77 kilometara - navode u Ministarstvu. - Putni pravac Niš - Priština - Drač, povezuje ne samo Niš i Prištinu, već predstavlja i glavnu vezu sa Koridorom IV i Koridorom X sa rutom 6 (Skoplje - Priština) i rutom 2b (Sarajevo - Podgorica - Vlora). Ova deonica auto-puta E-80 pripada transevropskoj mreži auto-puteva, a takođe je deo transportnog koridora X. Prioritetni projekti sa Osnovne mreže su projekti od regionalnog značaja, spremni za realizaciju ili barem pripremu projektne dokumentacije. Takve projekte, kako tvrde u Ministarstvu, EU je spremna da podrži kroz svoje pretpristupne fondove.

Izgradnja auto-puta Niš - Priština - Drač je važna za Srbiju, jer će povezati Koridor 10 sa albanskim lukama Drač i Valona, na koje treba računati u narednom periodu.

PROJEKTI

IZRADA generalnog projekta i prethodne studije opravdanosti finansirana je sredstvima fonda za Zapadni Balkan. Sledi izrada idejnog projekta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (32)

СМОКИ

03.09.2015. 14:14

Ово је још једна глупост владе. То треба урадити али тек када КОСОВО буде поново Српско. Саде је паметније те паре дати у здравство да се лече ови озрачени људи од бомби и отрова бачених НАТО агресорима. Доста бре увлачења у ду...е ЕУ мајмунима.

ukile

03.09.2015. 17:15

@Gnu - Trebace Ruskim i Kineskim tenkovima, da sto lakse dodju do mora, kada dodje do sukoba.

Branko BG

03.09.2015. 14:25

A kome treba taj auto put? Priština, Drač i Tirana sigurno nisu omiljene destinacije za Srbe...

Miladin

03.09.2015. 14:28

Spojite bolje Valjevo i Uzice, da ostane neko u tom kraju. dok nije kasno. Onakva Vojvodina isto, pa nema autoputeva, mani diktat EU i Siptare, njima to odgovara, nama ne.

Vladimir

03.09.2015. 14:31

Bravo pa kada tamo nastanu Socijalni nemiri i krene masa Izbeglica da ljudi imaju dobar Autoput da se ne mrcvare po Sumama i planinama.Nobelovu nagradu za tog Politicara koji je to osmislio.Isto tako bi mogli da uvedu direktne letove za Libiju i Siriju efekat je isti.Ovi na Zapadu donose nove zakone da se rastosiljaju Ekonomskih izbeglica proglasavanjem Albanije kao sigurne drzave a ovi nasi investiraju u projekte sa suprotnim efektom.

Деки

03.09.2015. 14:38

Милијарда? Никакав проблем, ако ЕУ не буде имала довољно пара, онда ће их обезбедити албанска мафија. Србији треба лука у Драчу и Валони, мајко мила... нађите неки бољи изговор. Да се ми ипак вратимо каналу Дунав-Морава-Вардар?

Sale

03.09.2015. 14:54

Lepo ako su se tri drzave uspele dogovoriti oko tog autoputa, mada cisto sumljam. Na pravcu Nis - Merdare treba izgraditi granicni prelaz sa Kosovom, za takvu vrstu saobracajnice kojom ce ici teretni sobracaj. Sve u svemu, taj pravac je sigurno preko milijardu evra, a taj novac Srbija nema. Treba zavrsiti prvo sve ranije zapoceto, a tek onda otpocinjati autoput Srbija - Kosovo-Albanija.

Besposlen

03.09.2015. 21:02

@Sale - Sad će botovi da se uključe i objasne lepo kao i sve ostalo! Vidite da trenutno nema botovskih komentara i svi se pitaju čemu taj autoput i glumljenje bratstva i jedinstva pa gradi drugome, malo što je Srbija izgradila celo Kosovo pa ga sad otimaju. Imamo dipomatiju ravnu Ekremu i starletama!

bez dlake na jeziku

03.09.2015. 15:14

Jos da nam neko objasni u cemu je ekonomski, nacionalni i strateski interes Srbije da gradi autoput ka Dracu ?

Besposlen

03.09.2015. 20:59

@bez dlake na jeziku - To mogu da nam objasne Nemci, jer će jedini oni imati korist od tog autoputa! Ja lično mislim da na tu stranu Srbija treba da podigne ogradu, a autoput je čista gradnja za druge, a nikakve koristi neće doneti Srbiji!

Mr. Dragan

03.09.2015. 17:16

Ne treba nam auto-put ka Pristini-Dracu ni za ic. Znaci teren kuda bi put prosao i onako nema stanovnika, posebno u kursumlijskoj opstini, tamo je covek "redak zver". Shodno tome hajde da vidimo sta je sa demografijom, novac sto bi ulozili u put do nigde, hajde da upotrebimo za razvoj celokupnog kraja nesto poput Prolom banje i sl.

Аца

03.09.2015. 17:28

то се зове медијско бомбардовање ума. Када препуне главу дегенским причама следи шлаг на торти - улазак у нато и признавање шиптарске државе на нашој територији

zmau

03.09.2015. 18:39

Promet na putu Kuršumlija - Merdare (podatak za 2011.) - 1097 vozila dnevno. Donja granica isplativosti za zidanje autoputa je valjda između 10 i 15 hiljada vozila dnevno.

zmau

04.09.2015. 21:13

@zmau - 2000-6700 vozila dnevno. Dakle čak i na niškoj deonici znatno ispod granice isplativosti.

Matrix

03.09.2015. 20:28

Ovo treba staviti na listu stvari koje nam ne trebaju ni ako budemo najbogatiji u Evropi.

Ma idi

03.09.2015. 22:19

@Matrix - Ma ne, gradice se sve samo u beogradu. Ajde pitaj ljude iz kursumlije, prokuplja i ostalih mesta na toj trasi (koji se danas osecaju kao u nekom slepom crevu) da li su za taj put ili nisu? Ne volim ni ja sto je situacija na Kosmetu takva kakva jeste, ali sta je tu je. Ako ga nekad vratimo, bar ce auto put vec biti izgradjen.....

Nikolae

03.09.2015. 20:33

Za toliki iznos, cela vlada može da se ugradi i da se ne oseti...pitajte Velju ako mi je verujete. On je stručnjak za auto puteve...

Srdjan-dj

03.09.2015. 22:18

kad auto put prodje tim krajem mozda neko pored njega izgradi i koju fabriku, da taj narod ima dje da radi,da ne bjezi odatle a ne da proizvode transportuje helikopterima odatle. srbija ovako ili onako treba izlaz na more jer je vodeni transport najeftiniji. crnogorci nisu nesto gostoljubivi,treba koristiti svaku sansu... a mozda drac bude srpska luka za jedno 20 god :-)

Toplicanin

03.09.2015. 23:17

Magistrala Nis-Merdare veoma prometna. Ovaj autoput ima da ozivi mrtvu Toplicu.Mi Srbi iz Toplice zelimo ostati deo Srbije.

Dragan P.

04.09.2015. 13:14

@Toplicanin - Slažem se. Treba graditi autoput od Niša, ali samo do tačke na kojoj se završava teritorija koju trenutno kontroliše država Srbija. To znači, u ovom trenutku, do Merdara. U budućnosti, kad Kosmet ponovo bude i de fakto naš, do Prizrena. Do Drača, Tirane i šta ti ja znam, ni slučajno. Nek se Albanija snalazi za svoju vezu sa svetom preko sebi prijateljskih zemalja, imaju Hrvatsku, Crnu Goru, pa nek se tuda švrćkaju ka Zapadu. Preko Srbije, ne!

R. S.

04.09.2015. 00:30

koja glupost....mesto da vezuju unutrašnjost Srbije....ko li više ovom šoravom gura pare ?

из главе

04.09.2015. 07:52

prodamo telekom i sve tu damo, gde će nam duša ako brata tačija ili brata ramu zabrinemo

Radovan

04.09.2015. 09:42

Dobro je da postoji i ovaj autoput. Ali tek posle auto puta Obrenovac-Sabac-Bijeljina, posle Novi Sad-Ruma-Sremska Mitrovica, Pancevo-Vrsac-Temisvar, Novi Sad-Zrenjanin-Kikinda, Beograd-Cacak-Prijepolje, Sabac-Valjevo-Uzice, Smederevo-Pozarevac-Zajecar-Nis, i jos mnostvo auto-puteva koji bi spojili sve krajeve nase siromasne i jadne zemlje i spojili njen napaceni narod.

zdravko

04.09.2015. 09:57

kakav je ekonomski interes srbije da povezuje albaniju sa evropom. krajnje je vreme da vlada srbije prestane da radi za interes tzv. evrope

dusan

04.09.2015. 10:47

Put da autoput ne.Znali prepametni predsednik vlade i vlada kakv je put Loznica-Zvornik -Bajana Basta i koliko ljudi zavisi od tog puta sa obe strane Drine.Bitno da se siptarima udovolji.To zele Vucicevi prijatelji a on ispunjava najposle 15 i 28 septembra dobice instrukcije tacka.Narode placaj i vracaj.