Krntijama papiri bez tehničkog

P. Ž.

19. 06. 2015. u 21:00

U našoj zemlji i dalje na stotine hiljada automobila se registruje bez pregleda ispravnosti. Serviseri zarađuju od procenta kojeg dobijaju od osiguravajućih kuća za obavezne polise

Крнтијама папири без техничког

U SRBIJI je i dalje moguće registrovati automobil bez odlaska na tehnički pregled, upozoravaju iz Udruženja tehničkih pregleda Srbije. Tako registracionu nalepnicu dobije najmanje nekoliko stotina hiljada vozila u našoj zemlji.

To potvrđuju čak i firme koje se ovom opasnom rabotom bave a koje se, očigledno se ne plašeći posledica, i oglašavaju!

- U Srbiji ima oko 1.300 ovlašćenih stanica koje obavljaju ovu uslugu - kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda. - Na drumovima je oko dva miliona vozila što znači da je "u igri" kolač od najmanje 20 miliona evra na godišnjem nivou.

Ipak, veliki broj tehničkih pregleda u Srbiji posluje na ivici rentabilnosti zbog nelojalne konkurencije.

- Problem su tehnički pregledi koji, suprotno zakonu, pri registraciji postoje samo u papirima, jer vozači i ne doteraju svoje vozilo na pregled. Zaradu ostvaruju od procenta kojeg dobijaju od osiguravajućih kuća za obavezno auto osiguranje - objašnjava Stojanović.

Računica je jasna. Na našim drumovima se nalazi jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, pa vlasnici koji imaju tehnički neispravno vozilo registruju svoje automobile na crno, ne terajući vozila na tehnički pregled. Pri tome i uštede jer je u ponudi za registraciju, kao dodatni mamac naveden - "besplatan tehnički pregled".

POREĐENjA U našoj zemlji, koja ima oko dva miliona vozila postoji oko 1.300 linija za tehnički preglede. U Hrvatskoj, na približno isti broj vozila radi 161 linija, a u Turskoj 18 miliona vozila kontroliše se na svega 280 linija.

Saobraćajna policija je doduše, poslednjih meseci pojačala kontrolu tehničkih pregleda, ali ni činjenica da je više od stotinu linija izgubilo, privremeno, dozvolu za rad, nije obeshrabrila lovce u mutnom.

- Jedno od rešenja koje smo mi predlagali je bilo uvođenje minimalne cene tehničkog pregleda. Slali smo taj dopis svim nadležnim institucijama, obraćali smo se i premijeru. Za sada, iako ima nekih pomaka, rešenje se ne nazire - kaže Stojanović.

Predlog je da se tehnički za motocikle naplaćuje minimalno 2.000, za putničke automobile 2.500, a za teretna vozila od 2.500 do 7.300 dinara.

OBAVEZNO FOTOGRAFISANjE

ZAKON o bezbednosti saobraćaja je stupio na snagu 2009. godine, ali ni do danas nije zaživela oblast koja reguliše tehničke preglede. Kako su "Novosti" saznaju, u pripremi je prelazno rešenje koje će, najverovatnije od početka jeseni, podrazumevati obavezno fortografisanje vozila na liniji tehničkih pregleda dok se ne dostigne željena tehnička opremljenost i ne instalira video-nadzor na sve linije u Srbiji.

Jedino se u ovoj oblasti primenjuju odredbe iz Zakona o bezbednosti saobraćaja iz 1982. godine - kažu u Udruženju tehničkih pregleda.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

Nac

19.06.2015. 21:35

Da li su registrovani oni krsevi u Kosovskoj ulici iz kojih se prodaju knjige.Da li neko sme da im stavi opomenu ili kaznu za prekoracenje vremena parkiranja. Mislim da bi taj dobio dobre batine

Predrag

19.06.2015. 22:52

@Nac - To je samo jedan od hiljade primera koji su tako normalni . Policija je ta koja kontroliše sve vezano za saobraćaj . Pa neću valjda ja ili neka baka kojoj je dosadno da kontrolišemo tehničke preglede , razne skalamerije po putevima ili ...to je posao policije a zašto to policija ne radi mozemo samo da nagadjamo ili u stvari već znamo . Zakon je dobar , zakon postoji ali ga policija ne sprovodi iz poznatog razloga !

Политички исправан говор. Испран. А народ је исто ис, само има други наставак

20.06.2015. 03:59

@Nac - Па добро Пеђа, шта му то дође "познати разлог"? Или и ти нешто мутиш као и сви наши полиичари, па нећеш да нам кажеш истину. То мени изгледа помало пол.... А може и једно и друго.

D.P.

19.06.2015. 21:46

ljudi kojimovomrade su Unice sa predomišljajem. Za saobraćajne nesreće su u velikoj meri krivi vozači kao i oni koji su omogućili vozačima da upravljaju neispravnim vozilom. 10 godina robija za one koji se uspostave krivim za ovakvu vrstu kriminala bi smanjilo ovaj trend u zemlji Srbiji. Kriv je i vozač i onaj ko je overio ispravnost neispravnog vozila. Ja nikada nebi seo u tehnički neispravno vozilo. Nema tih para.

Zoran

20.06.2015. 02:27

@D.P. - Vrlo malo gine jer nije stavilo pojas ili im kola neispravna. Najvise ginu zbog neprilagodjene brzine(luduju u voznji).

acideheadd

19.06.2015. 22:18

Vecina saobracajnih nesereca se dogadja zbog bahatih vozaca,pijanih vozaca,mamini i tatinih sinova koji voze besna kola ili umora... mislim da je procenat saobracajnih nesreca zbog neispravnosti vozila mali... Svakako sam za to da pri registraciji treba proci tehnicki pregled...

mox

19.06.2015. 22:42

80 posto vozila nebi proslo tehnicki pregled,sto zbog novca sto zbog nemarnosti vecina nas ne odrzava auto kako bi trebalo.voyila stara 20 i kusur u evropi imaju poseban pregled,ali tamo se manje voze.

Predrag

19.06.2015. 22:44

OK i da je sve tako , kako je moguće da drumovima idu traktori bez ikakve signalizacije ili je policija korumpirana ?! Kako je moguće da drumovima idu sklepotine koje voze romi ili je policija korumpirana ?! Kako je moguće da drumovima idu skuteri sa starim tablicama ili je policija korumpirana ?! Nije tačno da treba uvesti nova pravila već poštovati postojeći zakon . Korupcija je toliko uzela maha da se eto naveli ste sami ne obavi tehnički pregled vozila a vrlo jasno stoji kakve su sankcije .

Ништа од тога

20.06.2015. 03:56

@Predrag - Ти би да мењаш реалност на терену? Па савремени међународни прописи међународне заједнице нас саветују да треба да прихватимо релност на терену. Према томе, ништа од укидања корупције. То подржава савремена међународна заједница.

laggards

20.06.2015. 08:08

@Predrag - Tačno tako kakve veze ima cena teh.pregleda sa kvalitetom pregleda,kakve veze ima starost vozila sa ispravnim kočnicama kočnice nemaju rok trajanja i još nešto nisam u mom mestu nikad video cigana da se obučava a svi voze kola više od pola ih je i formalno i faktički nepismeno u saobraćajnoj sferi nam se vidi sposobnost države da nešto organizuje i tu organizaciju sprovede

Miodrrrrag

19.06.2015. 22:44

Povećanje cene tehničkog ne rešava nšta jer onaj koji ima neispravan auto plaća koliko mu kažu. Ovako se kažnjavaju vozači ispravnih vozila. Nek saobraćajna policija malo radi svoj posao a ne samo da za 10-20 E propuštaju neispravne a kad ovi naprave udes onda su drugi krivi.

Boža prorok

19.06.2015. 23:05

Najveća prepreka na tehničkom je odavno na aparatu za silu kočenja . I automobili izašli iz fabrike imaju felera ,a po gotovo vozila koja su u dugoj eksploataciji . idealni dijagram na sva četiri točka je problematičan.Razštelovani valjci ,mokre gume ,ravnomerno opterećenje .

Aleksandar

19.06.2015. 23:10

sta prica ovaj u igri 20 miliona godisnje na tehnicki..jel jeo bunike?? pa naravno da drzava dobije toliko, svako ko uradi tehnicki na crno mora da plati regularno i plus naravno cast njima..to je da ga ne vracaju a u drzavnu kasu mora da udju te pare, koga laze taj??

Benkarac

19.06.2015. 23:32

Zašto ne pišete o novijim dzipovima i besnim kolima od 3000-5000 kubika koji su volšebno izgubili silne kubike i sada imaju upisano duplo manje kubika u saobraćajnim dozvolama ,da li to neko sme i ume da kontroliše??

Toške

20.06.2015. 10:20

@Benkarac - Kako i gde to može ? Ja imam LandRover i baš bi mi odgovaralo da malo smanjim kubikažu. Javi na: dr.tosa@gmail.com

Nazalost

20.06.2015. 10:36

@Benkarac - vidimo da ljudi svakodnevno stradaju zbog obesti tih "dzipcija" a ne od starih i neispravnih automobila...

neo

20.06.2015. 03:19

Žalosni su tekstovi kada se u njima ne bavimo suštinom nego analizom ko ga je,tekst,naručio...

Има ту једноставно и јединствено решење

20.06.2015. 03:53

Укинете техничке прегледе, који и онако и овако нису гаранција исправности возила, и нека сваки власник годишње плати дуплу цену. Ето држави пара колко ош и ето радости 80% власника возила. Све и један би се као бунио и "савесно" трчао месец дана унапред да плати. Што да ризикује и чека да неки превредни српски конгресмен промене закон. Уосталом, ако то баш није пожељно, отворите наше затворене фабрике да поново почнемо да радимо, па ћемо куповати исправна возила.

Zoran

20.06.2015. 10:08

I pored svega toga, zvanična statistika MUP-a kaže da su tehnički neispravna vozila uzrok manje od 5% nesreća, a i tada je pitanje da li je neispravnost nastala pre ili posle udesa. Po zakonu je vlasnik dužan da vozilo održava u tehnički ispravnom stanju, i u mnogim zemljama ne postoji tehnički pregled u ovom obliku kao kod nas, već za tehničku ispravnost vašeg vozila garantuje vaš mehaničar.

SMOKI

20.06.2015. 13:58

Ovaj auto na slici je bolji od novog "Zastavinog"auta. (Zastava nema svoj auto) U svemu,od limarije do motora.O perfomansama da ne govorimo. Pustite da ljudi kupuju normalno bez carina i ovolikih poreza auta i videćete koliko brzo će mo imati solidan vozni park. Uvedite obavezno osiguranje na ime vlasnika a ne vozilo. Dosta bre kradje. Pa narod mora da se snalazi na razne načine. Zašto bih dao nešto državi kad ona samo gleda da mi otme.

Dragan

20.06.2015. 22:25

Nisu samo krntije u pitanju. Pogledajte samo po ulicama koliko ima skupih i novih kola sa zatamljenim prednjim staklima. Kako su ona prosla tehnicki pregled i zasto njih policija ne iskljucuje iz saobracaja? Mozete malo i tom temom da se pozabavite.