U hrani je profit

D. MARINKOVIĆ

08. 07. 2003. u 19:11

0

VRANJE - Model zaokružene proizvodnje, koji smo ranije primenili u grupi nameštaja, sada primenjujemo u razvoju prehrambene industrije. Naša je namera da maskimalno iskoristimo resurse ovog kraja i da finalne proizvode sa juga Srbije prodajemo najpre u našim “Simarketima”, a kasnije i u ostalim trgovinama. A, jednog dana, zašto da ne, da ih plasiramo i na inostrano tržište.
Ovako, posle četiri decenije provedene na čelu “Simpa” i puštanja u rad fabrike napolitanki ”Kondiva” u Bujanovcu, razmišlja Dragan Tomić, predsednik kompanije. Prilagođavamo se kretanjima na tržištu, a do kraja godine u planu je otvaranje još dve fabrike. Naravno, akcenat je na zdravoj hrani, jer nam to omogućava ovo podneblje.
- U narednom periodu mi praktično udaramo temelje nove kompanije, koju će simbolizovati zdrava hrana, proizvodno-prometna celina, od farme ovaca, sopstvene mlekare i pekare, preko plantaže voća do savremenih trgovina - objašnjava Milan Nikolić, generalni direktor “Simpa”. - Dakle, okrećemo se profitabilnijim granama, i u tom pravcu već smo izgradili konkretne planove.
Najnovija “prehrambena” investicija, vredna tri milona evra, uložena je u fabriku napolitanki “Kondiva” u Žbevcu kod Bujanovca, jednu od najmodernijih u ovom delu Evrope.
- Na ovaj način smo, posle “simka” čokolada, zaokružili konditorsku industriju - kaže Dejan Stanković, direktor. - Godišnji kapaciteti proizvodnje napolitanki, koje se prvi put kod nas prelivaju pravom čokoladom, a ne šećernim sirupom je oko 2.000 tona, ukupne vrednosti sedam miliona evra.
Slobodan Vasović, zadužen za agroindustriju u kompaniji, kaže da se poput velikih svetskih kuća, i “Simpo” okrenuo razvoju proizvodnje hrane, kako bi dao šansu poljoprivredi, isto kao i industriji.
- Na Vlasini je trenutno jedina farma ovaca u našoj zemlji, od oko 6.000 grla, koja i dalje radi - ističe Vasović. - Pored svežeg mesa, koji se izvozi, posebno na grčko tržište, vuna se koristi za fabriku tepiha i prostirki, tako da je maksimalno iskorišćen sav potencijal. Ove godine ćemo završiti i mlekaru, pa možemo da proizvodimo vlasinski sir, koji je već prepoznatljiv na tržištu, isto kao i kiselo mleko. Postoji mogućnost i za pravljenje kozjeg sira.
Kako bi obezbedili sirovine za konditorsku industriju, pored plantaže dunja od 55 hektara, zasađeno je osam hektara lešnika, a za ovu godinu predviđeno je da se zasadi po 30 hektara maline, borovnice i kupine. Treba napomenuti da “Simpo” raspolaže i staklenikom u Vranjskoj banji od šest hektara, u kome se zahvaljujući termalnim vodama, do 97 stepeni Celzijusa, uspešno gaji rezano i saksijsko cveće.
Da je “Simpo” napravio pun pogodak razvijajući se u pravcu prehrambene industrije, pokazuje i primer “Rose” sa Vlasine, čija je potrošnja u odnosu na prošlu godinu povećana za 50 odsto. Milorad Milenković, direktor “Rose”, kaže da će se u ovoj godini instalirati još jedna linija za proizvodnju vode u balonima od 2,5 i pet litara. To znači puniće se 100 umesto dosadašnjih 20 litara u sekundi.
- “Rosa” po kvaklitetu ispunjava sve standarde Evropske unije, a zbog izuzetno niskog procenta suvog ostatka i natrijuma, ova voda nema neželjenih efekata - kao što su stvaranje peska i kamena u bubrezima i mokraćnim kanalima - ističe Milenković. - Predstavnici komisije za mineralne vode iz EU su procenili da se radi o visokom kvalitetu vode “rose”, koja je bolja i od čuvenog proizvođača vode “Eviana”.

PONOVO SA **IKEOM**
JEDNA od najvećih svetskih trgovina nameštaja i ostale robe široke potrošnje ”Ikea” zainteresovana je za “Simpove” proizvode. Milan Nikolić kaže da saradnja sa ”Ikeom” datira od daleke 1970. godine, da je prekinuta u vreme embarga, ali da su sada ponovo postignuti vrlo konkretni dogovori.
Uskoro bi, naime, trebalo da počnu isporuke dušeka, ležajeva, dekorativnih štofova, komadne robe, i pločastog nameštaja, i kako kažu u “Simpu”, očekuju veoma dobar plasman.
- Pored tog ekonomskog i komercijalnog dela, nama je veoma važan i kontakt sa takvim sistemom, kako bismo razvijali sopstveni brend u oblasti dizajna, gde je ova kuća nenadmašna - kaže Nikolić.

IZVOZ U AMERIKU
- ”SIMPOVI” proizvodi su već dobro poznati na američkom tržištu. Sačuvali smo poslovne partnere, i sada je momenat za naš agresivniji nastup na ovom tržištu - rekao je nedavno predsednik ove kompanije. Uskoro, “Simpo” treba da poseti delegacija novih partnera iz Amerike, a to je znak da se potpišu i novi izvozni poslovi.
Ovog proleća “Simpo” je napravio gotovo za petinu veći izvoz nego lane u istom periodu. Najtraženija roba su kožne fotelje, dvosedi i trosedi, tako da Fabrika kožnih garnitura radi punom parom, pa i subotom i nedeljom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Edi

18.06.2006. 00:31

Milane Nikolicu radice radnici subotu i nedelju jer nema ko da ih zastiti pa zato koristite dok mosete ali se nadam da ce neko pametan i neko ko je odgovoran spreciti koriscenje radne snage za licne interese.Nadamse.