Televizije koje nikome u Srbiji račun ne polažu

E. V. N.

29. 07. 2019. u 13:17

Prekogranične televizije N1, Nova S i Sport klub bile tema poslanika prethodne nedelje. Odgovaraju regulatornom telu Luksemburga, gde su registrovani. Pokret socijalista traži da se ispita reemituju li program ili krše zakon

Телевизије које никомe у Србији рачун не полажу

Foto AP

TELEVIZIJE N1, Nova S i Sport klub prethodne nedelje bile su česta tema u Narodnoj skupštini. Sve je počelo kada je poslanik Pokreta socijalista Bojan Torbica zatražio od nadležnih da provere da li ove televizije emituju domaći ili strani emiteri, da li se njihovo sedište nalazi u Luksemburgu i da li je Regulatorno telo za elektronske medije (REM) proverilo postoje li sve dozvole za emitovanje.

Nakon toga Nebojša Krstić je u kolumni objavio da bi rado tužio N1 za klevetu, ali da ne može, budući da ova televizija nije registrovana ni u APR, ni kao pružalac medijskih usluga u registru, u REM. Sve to izazvalo je burnu skupštinsku polemiku i otvorilo pitanje da li prekogranične televizije čine prekršaje, ili možda čak i nešto više, kako je rekao poslanik Pokreta socijalista Đorđe Komlenski.

REM je poslao zvanični odgovor Narodnoj skupštini, u kom je objasnio da su ove televizije registrovane u Luksemburgu, da "račune polažu" tamošnjem regulatornom telu i da program za područje Balkana emituju po propisima o prekograničnim televizijama. Da su registrovani u Luksemburgu, pisanim putem su nam potvrdili i u televiziji N1.

- Emiteri kanala N1, Sport klub i Nova S imaju registrovana sedišta u Luksemburgu. Licence za emitovanje programa izdale su vlasti Luksemburga, uzimajući u obzir da sva tri kanala ispunjavaju kriterijume prema uslovima iz te zemlje. Na osnovu tih pravila, kanali se i emituju u Srbiji, isto kao npr. Diskaveri, Foks, Jurosport i drugi - kažu u N1.

PROBLEM I U EVROPSKOJ UNIJI IZ Ministarstva kulture, za "Novosti", poručuju da oni nisu nadležni za prekogranične televizije, već je to ingerencija REM. - Prekogranične televizije su problem i u zemljama EU. U septembru ćemo organizovati okrugli sto da vidimo kako su druge zemlje rešile taj problem - rekao je državni sekretar Aleksandar Gajović za naš list.

Komlenski, međutim, smatra da oni ipak krše srpske propise:

- Treba proveriti da li oni u Srbiji samo reemituju program, kako je navedeno. Da bi ga reemitovali, identičan program, sa istim sadržajem i istim reklamama, morao bi da se emituje u Luksemburgu i LJubljani, gde navodno imaju studio. Ako se utvrdi da se identičan program tamo ne emituje, to znači da krše zakon.

Svima je jasno da su pitanju domaći, a ne strani reemitovani programi, naglašava premijerka Ana Brnabić.

- Očigledno da postoje neke rupe u zakonu i ovim bi trebalo da se pozabave nezavisna tela. Molim i njih i nadležne ministre da na to obrate pažnju, jer se domaći kanali tretiraju kao strani i predstavljaju nefer konkurenciju - kaže premijerka.

Na ovo već duže vreme upozorava i osnivač SOS kanala Dragiša Kovačević. On je uputio pismo Delegaciji EU u Srbiji i Misiji OEBS, u kome navodi da "TV kanali čija su sedišta u zemljama EU i SAD, a koji se reemituju u kablovskim mrežama u Srbiji, grubo krše zakon i neovlašćeno prekrajaju izvorni program prekograničnih kanala". U pismu se navodi da REM nema nadležnosti nad prekograničnim kanalima koji se emituju iz inostranstva, ne vrši monitoring nad njima, ali ima nadležnost nad operatorima u čijim mrežama se oni u Srbiji reemituju.

- Ubacivanjem reklama koje se nigde ne evidentiraju nanosi se ogromna materijalna šteta domaćim televizijama, koje se nalaze u podređenom položaju u odnosu na kanale iz inostranstva - rekao je Kovačević.





Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Рашо

29.07.2019. 13:33

А како то да нико не пита РЕМ зашто не обавља своје обавезе надзире емитере, проверава да ли испуњавају законске обавезе и поштују прописе. Шта РЕМ уопште ради за огромни новац који троши?

Krle

29.07.2019. 14:27

Zašto je taj REM osnovan? Kako uopšte može neko ko je registrovan u inostranstvu da emituje po Srbiji kako hoce a da nije registrovan u Srbiji? Oni koji reemituju strane tv za to moraju da imaju licencu ali i da su regustrovani u Srbiji. A ovo, gde to ima u svetu?

Filip

17.12.2019. 00:52

@Krle - A gde ima prijatelju da ne postoji ni jedna televizija u zemlji koja nije pod direktnom kontrolom vlasti? U Severnoj Koreji. Razmisli malo pre nego sto botujes..

Bre

29.07.2019. 15:29

Za klevete ih tužite u domicilnoj državi. A za reklame na našem jeziku treba da reaguju poreska uprava i REM. (sumnjam, koruptiv je moćan padež)

MILOŠ

29.07.2019. 16:34

CIA televizija zadužena za trovanje i obmanu Srpskog naroda ,pod izgovorom "borba za slobodu " oni bombarduju pola planete dok ne uđe njihova vojska i njihovi kopitalisti da tlače narod i resurse te zemlje (kao što smo bili mi a sada su neki drugi na meniju). Tako su i te televizije u službi tj. oružje za "burbe za slobodu ".

Poskok

29.07.2019. 18:24

Ovo je skandal, zakon mora da se menja, te preko granicne televizije imaju studije i Playout u Beogradu i prave nelojalnu konkurenciju televizijama koje ovoj drzavi placaju poreze i doprinose. Ako je registeovan u Luksemburgu onda neka hitno izmeste Playout i Studije i zaposlene u Luksemburg.

Perica Iz Varosi

29.07.2019. 20:10

Јако прљаве игре ,,као поштених људи" !!!!!!!!!!!!!!