ZABUNA MEĐU PROSVETARIMA: Od novog polugodišta brojčane ocene za drugi strani jezik

Lj. Begenišić

22. 12. 2018. u 14:02

Izmena zakona unela zabunu među prosvetare oko ocenjivanja drugog stranog jezika. Šarčević: Kako god da ocene sada, brojčano ili opisno - neće pogrešiti

ЗАБУНА МЕЂУ ПРОСВЕТАРИМА: Од новог полугодишта бројчане оцене за други страни језик

Foto Depositphotos

DRUGO polugodište za đake osnovnih škola doneće jednu novinu - drugi strani jezik ocenjivaće se brojčanom ocenom. Do tada će biti usvojene izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kojim je predviđeno vraćanje brojčanog ocenjivanja drugog jezika. Na kraju prvog polugodišta iz ovog predmeta biće zaključene opisine ocene: zadovoljava, dobar i ističe se, jer je to preporuka koju su škole dobile od Ministarstva prosvete.

Ministar Mladen Šarčević, međutim, poručuje nastavnicima drugog jezika da mogu da ocenjuju i brojčano i opisno.

- Kako god ocene, neće pogrešiti - rekao je Šarčević i najavio usvajanje zakona već početkom naredne godine.

Natalija Matić, direktorka OŠ "Veselin Masleša", kaže da će u ovoj školi nastavnici drugog jezika postupiti po preporuci Ministarstva i da će zaključene ocene biti opisne.

OBAVEZAN OD 2013. GODINE OBAVEZNI drugi strani jezik u škole je uveden reformom obrazovanja iz 2003. godine. Od tada učenici od petog razreda nadalje uče dva strana jezika, među kojima su engleski, francuski, nemački, španski, ruski i italijanski. Ocenjivan je brojčanim ocenama, ali je prošle godine preveden u izborni. Poslednjom izmenom zakona biće vraćeno brojčano ocenjivanje.

- Ukoliko se usvoji zakon dok traje prvo polugodište, koje se završava krajem januara, preći ćemo na brojčano ocenjivanje - kaže za "Novosti" direktorka Matić.

U ovoj školi, inače, deca kao drugi strani jezik mogu da biraju nemački ili ruski. Naša sagovornica ističe da je više učenika izabralo nemački, ali da raste interesovanje i za ruski jezik. Ona navodi da deca shvataju značaj učenja stranih jezika i da im to što se ocenjuju opisno ne utiče mnogo na motivaciju da ih uče.

S druge strane, Ljiljana Đurić, predsednica Društva za strane jezike i književnost, smatra da je važno što je Ministarstvo razumelo potrebu da se pređe na brojčano ocenjivanje, kako ova generacija ne bila izgubljena u smislu motivacije da se posveti učenju i drugog jezika.

- Znanje dva strana jezika danas je minimum da biste bili konkurentni u poslu i da biste mogli nastaviti školovanje i usavršavanje. To nije luksuz, kako se nekada smatralo - kaže Ljiljana Đurić za "Novosti".

Zbog toga je, ističe, vrlo važno da se drugi strani jezik ocenjuje brojčano, jer opisna ocena ne motiviše dovoljno učenike.

- Kada jedan predmet izdvojite, deca ga ne doživljavaju ozbiljno i smatraju da to gradivo ne treba da uče - kaže Ljiljana Đurić.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

isim

22.12.2018. 15:46

Najveća glupost uvesti i drugi obavezni strani jezik.Deca koja nisu talentovana, za učenje jezika, imaće problem. Ako je već morao da se uvede trebalo je da bude izborni predmet,pa ko voli jezike neka uči.