Mogu li penzije selektivno da budu smanjene

Tanjug

18. 08. 2014. u 17:21

U očekivanju odluke vlade o smanjenju plata i penzija, u oviru fiskalne konsolidacije, u javnosti se pominju tri moguća scenarija za smanjenje

U očekivanju odluke vlade o smanjenju plata i penzija, u oviru fiskalne konsolidacije, u javnosti se pominju tri moguća scenarija za smanjenje, a najnovija, nezvanična, informacija je da penzije do 25.000 dinara neće biti smanjene.

Nakon ostavke ministra finansija Lazara Krstića, njegov naslednik Dušan Vujović poručio je da plate i penzije mogu biti smanjene najviše za 10 odsto i "ni dinar više".

Fiskalni savet, međutim, smatra da to neće biti dovoljno, i da će, ako se tako postupi, Vlada Srbije ubrzo morati da nadoknadi "uštedu" kroz povećanje poreza na dodatu vrednost od dva odsto.

Povećanjem PDV za dva odsto, prema računici Fiskalnog saveta, godišnji prihodi bi bili povećani za oko 400 miliona godišnje. Oni su izračunali i da bi PDV mogao da bude povećan oko jedan odsto, ako plate i penzije budu smanjene za 12 odsto.

Unija poslodavaca Srbije ponudila je i treće rešenje prema kojem plate u javnom sektoru moraju da se smanje za 25, a penzije za 20 odsto da bi, kako kažu, smanjenje imalo efekta.

Ipak, konačnu reč daće vlada, koja, kako je Tanjugu danas rekao poslanik i potpredsednik Partije ujedinjenih penzionera Srbije Momčilo Čolaković, traži modalitete zaštite najsiromašnijih, odnosno penzionera sa najnižim penzijama.

Na Vladi je, dakle, da preseče - za koliko će smanjiti penzije, eli i da li će smanjenje važiti za sve, ili, kako se sad spominje u medijima, samo za penzije iznad 25.000 dinara, što bi, inače, značilo da najveći broj penzionera neti ugrožen.

Srbija u ovom trenutku ima 1. 720. 542 penzionera, a izdvajanje za njihove prinadležnosti iz budžeta Srbije godišnje iznosi oko 513 milijardi dinara.

Očekuje se da će nedavno izmenjeni zakon o PIO destimulisati odlaske u prevremenu penziju, a načelnica Odeljenja u direkciji Fonda PIO Momira Lalić je Tanjugu ranije rekla da zato do kraja godine treba očekivati povećani broj zahteva za penzionisanje, kada na snagu stupaju pojedine odredbe izmenjenog zakona.

Lalićeva je rekla Tanjugu da je problem to što se broj korisnika penzija približio broju zaposlenih i iznosi 1:1.

To, prema njenim rečima, otežava funkcionisanje sistema, jer da bi penzioni sistem mogao da funkcioniše dobro potrebno je da tri zaposlena "izdržavaju" jednog penzionera.

Prema podacima Fonda PIO prosečna penzija u Srbiji iznosi 24.315 dinara. Procenjuje se da prosečne penzije prima oko 600. 000 penzionera u Srbiji, ili, gotovo trećina ukupnog broja penzionera.

U kategoriji penzionera iz reda zaposlenih je 1,4 miliona, a njihova prosečna penzija je 26.327 dinara; penzionera iz kategorije samostalnih delatnosti je 73.728, i njihova prosečna penzija iznosi 25.014, dok korisnika poljoprivredne penzije ima 209.783 i njihova penzija iznosi u proseku 10.288 dinara mesečno.

Penzije u iznosu do 13.288 dinara prima 147.656 penzionera iz kategorije zaposlenih (uzimaju se u obzir invalidske, porodicne, starosne).

Penzije u visini od 85.000 dinara prima 1.500 građana, više od 115.000 dinara prima njih 16, a iznad 121.000 dinara ima 60 penzionera.

Penzije u rasponu od 15.000 do 17.500 dinara prima 109.144 penzionera, a od 32.000 do 38.000 - njih 143. 949, dok iznos od 20.00 do 24.315 dinara mesečno prima oko 220.000 penzionera.

U Udruženju penzionera stoga ukazuju da smanjenje nikako ne bi smelo da bude linearno, već bi, kažu, trebalo oporezovati samo one sa većim penzijama.

Čolaković je već za Tanjug napomenuo da ta partija još nije iznela svoj stav o smanjenju penzija, a da on lično misli da prinadležnosti najsiromašnijih, onih čije su penzije od 10.000 do 15.000 dinara, pa i onih čije su penzije u visini srpskog proseka - ne treba dirati.

"Treba učiniti sve da se finansije srede, pre svega u sektoru proizvodnje, i povećanja radnih mesta, saniranju gubitaša, rešavanja problema preduzeća u restrukturirianju, smanjenju sive ekonomije, poreskog sistema. . . To je pravi redosled stvari, a kad to počne da daje rezultate i ako se ispostavi da nije dovoljno, onda treba sesti i videti šta još dodatno uraditi", smatra Čolaković.

Ako smanjenje plata i penzija bude neminovno, onda tu meru ne treba sprovoditi kod onih kojih su ta primanja najniža, rekao je Čolaković.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (48)

penzioner

18.08.2014. 17:45

Razumem da mora se korigovati,ali poceli ste od najmanjih. Neznate ko sve i koliko prima u Drzavnim firmama. Imate tacnu evidenciju penzionera,zasto nemate i ostala primanja. Valjda postoje spiskovi gde i koliko je kome isplaceno. Ovo stanje je nasledjeno,moramo izaci iz krize. Neka to bude sto je moguce realnije. Sta je sa onim fukcionerima koji primaju od 150 hilj.do 2 koma nesto miliona. Sve stavite na papir,olovku imate a i racunare.

ccc

18.08.2014. 18:14

@penzioner - Bato moj a šta je sa onima koji su imali penzije plus članstvo u upravnim odborima plus savetničke funkcije. Ako je penzioner on može primati penziju da zadovolji potrebe penzionera a ne neke ale. Limitirati visinu penzije i uzeti privilegije bivših rukovodioca(čitaj haračlija) naroda. kakvi ugovori o delu to može primati profesor fakulteta kao saradnik neke firme a bivši direktori pa to je suludo.

Teodora

18.08.2014. 17:48

Kakva budalaština: najveći broj penzionera neće biti ugrožen, ako ne budu umanjene penzije do 25.000 dinara! Pa ti ljudi su već ugroženi penzijama od 25.000 dinara, jer žive u državi u kojoj je sve skuplje nego u neuporedivo razvijenijim zemljama zapada! Niko od državnih pametnjakovića ne kaže da (li) će, ako tako bude bilo, onaj ko ima 25.000 , bude "zaštićen", imati više od odonog nezaštićenog koji ima 30.000 pa će mu sa umanjenjem od 20 odsto penzija biti 24.000 dinara.

Zoki

18.08.2014. 18:58

@Teodora - U pravu si moja majka ima 34.000 - 20% to je 27000. Ta razlika je samo jedan lek koji pije mesecno, a gde je ostalo. Nece preziveti to smanjenje penzije. Neka smanje plate i prinadleznosti poslanicima i ministrima, a ne penzionerima. Neka povecaju zaposlenost u Srbiji, a ne da ubijaju penzionere.

Aleksandar Popovic

18.08.2014. 18:49

Pravi korak bi bio hitno smanjenje preglomazne administracije. Posto je sasvim jasno da se ona "ugojila" primanjem partijskih kadrova, trebalo bi odmah smanjiti makar za 10 odsto broj zaposlenih, najpre onih koji su dobili posao poslednjih godina. I tako redom. Onda ce se ustedeti pare, a birokratija bi pocela da svoj posao obavlja posteno.

lala

18.08.2014. 19:14

Kažete, u javnosti se pominju tri moguća scenarija za smanjenje penzija. A zašto se u javnosti, a od strane vas novinara, ne spominje da je Vučić pred izbore, u martu, obećao da neće biti smanjivanja penzija. Pa je mislite da smo svi mi senilni?

clan biblioteke

18.08.2014. 19:26

Sasvim prirodno, smanjiti penzije i plate radi oporavka ekonomije ali imam jedno dragoceno pitanje: Koliko ce smanjiti svoje zarade na poslovima nasi dragi poslodavci i koliko ce ONI dati od svojih primanja za oporavak ekonomije? Zasto uvek i samo uvek penzioneri i radnici namicu dinar za oporavak drzave pa nisu oni unistili ekonomiju ,oni su radili i za sebe i za poslodavce i za drzavu!!

vlada

18.08.2014. 19:30

Elementarna /prirodna/ nepogoda ima prioritet! Nije sporno! Pomoć u vidu solidarnosti, iz budžeta, iz kredita, volonteri, CZ ..... sve i treba da bude aktivirano! Zahvatanje iz PENZIONOG fonda je pravljenje NOVOG poplavljenog područja!

Milanko

18.08.2014. 19:44

Pa taj Fiskalni savet treba prvo da obelodani kolike plate imaju oni tj. clanovi tog Fiskalnog saveta. Plata im nije manja od 250.000.-dinara. Lako je to predlagati da sirotinja stedi ajde vi prvi iz Fiskalnog saveta odreknite se pola te svoje plate. Nego to njima ne pada na pamet, kao ni Dusanu Vujovicu ministru finansija koji je pre godinu dve dana ostvario veliku americku penziju. Neka kaze gradjanima ove zemlje kolika je ta njegova americka penzija. Ja mislim da je on i duzan da to saopsti.

Mile tranzicija

18.08.2014. 20:14

Sramota je skidati peznije ispod 50 000 , a iznad toga naravno da treba kao i plate koje su vece od toga . Uopste je poznato da od tih penzija zive i penzioneri a skoro uvek izdrzavaju jos nekoga pa i cele porodice .

Nikola SM

18.08.2014. 23:00

@Mile tranzicija - Ovo je demagogija ili zavist! Zar oni koji imaju veće penzije nisu izdvajali veću sumu novca za svoju penziju?! Osim toga,zašto nasedate na demagogiju ovih vlastodržaca i "raznih stručnjaka i eksperata" da su penzioneri "teret za budžet?! NE! Penzioneri su odvajali u penz.fondove od svojih plata-zato su penzije STEČENO PRAVO i to ne može zakonski niko da oduzima. Zar su penzioneri (bez obzira na visinu penzije) krivi za to što su ONI pokrali te penzione fondove?! Neka se to vrati u budžet!

Miodrag

18.08.2014. 21:04

Kada će se jednom otvoreno reći da su oni koji imaju penzije ispod 15000 ili 20000dinara otišli u prevremene penzije i sa 15-20 godina pezijskog staža (kao moj stric sa 16 godina staža). Sada treba štititi one koji nisu uplaćivali a kažnjavati one koji su otišli sa punim radnim stažom. To nema nikakvog smisla. Ako mora da se smanjuju penzije, smanjujte svima jednako ili će to sigurno dovesti do novih sudskih procesa protiv države zbog diskriminacije jednog dela penzionerske populacije

bora

18.08.2014. 21:21

Smanjenjem penzija ugrozavate stecena prava penzoonera.Onda ce i oni morati da smanje placanje obaveza za porez struju komunalije jer drugacije im nema zivota.

Dule

18.08.2014. 21:26

Penzije nisu socijalna pomoc, vec na osnovu Zakona steceno imovinsko pravo, odnosno imovina. Istina je da je dobar deo tih penzija stecen u socijalizmu i odredjivan prema visini plate (uplacen penzioni doprinos) i radnog staza. Koji je to kapitalizam kod nas koji ne priznaje imovinu ? Ko to zeli da resava socijalne probleme preko tudje imovine? Kakav je to kapitalizam koji propagira uravnilovku? Na osnovu kojih kriterijuma se utvrdjuje da su neke penzije velike? Ako je i od politicara, mnogo je!

DRUG MARKO

18.08.2014. 21:30

Ma smanjite broj penzionera! Uvedite za njih nagradnu igru bacanja novcica pismo glava pa kome padne glava leti mu glava kome pismo neka uziva u penziji i tako dva tri kruga dok ne smanjite broj penzionera za 50-60% ili vise, jedostavno efikasno brzo i pravedno... A ustedece i zdravstvo manje bolesnih i kenjkavih ce biti a i jedna privredna grana ce zivnuti- pogrebna... Na najnemocnije posle dece udarate nemate ni obraza ni morala...

Nikola SM

18.08.2014. 22:55

@DRUG MARKO - Drugim rečima-najlakše će rešiti ovaj problem eutanazijom penzionera Srbije! Zašto ne naprave socijalnu kartu penzionera,pa da se vidi ko kako živi od svoje penzije,bez obzira na njenu visinu. Bolje i lakše živi penzioner koji ima penziju od 15.000 dinara i obrađuje (ili daje u arendu) 30 jutara obradi. zemlje nego penzioner sa penzijom od 60.000 koji živi u gradu,nema bez drugih prihoda,članovi njegove porodice nemaju prihode! Zar to nije pravednije nego smanjivati "velike" penzije a druge ne?

s one strane duge

18.08.2014. 21:35

Od kada je veka i sveta: riba od glave smrdi,a cisti se od repa,pa: u koga noz u toga i pogaca,pa, i-ha-ha ,koliko hocete narodne mudrosti! Ali,vlastodršci,narod vise ne kuka,CUVAJTE SE,POPUŠTAJTE, narod se ućutao- to znaci: GLADAN! Vise vi gubite kradjom penzionerskih crkavica,oni nemaju sta da izgube...Uostalom,VI STE POKRALI PIO fond,sta ima da se pripaja budzetu,zasto se nije pametno gazdovalo kada su,onomad fondovi bili PREPUNI!!!!Šta je 50 tak godina u ljudskoj istoriji?

Deda

18.08.2014. 21:51

Samo linearno i uraditi socialnu kartu.Sve ostalo je nepravda i demagogija jednakosti ....

kosovac

20.08.2014. 22:38

@Deda - Deda, Како је лепо смањити и одузети туђе, а показати самилост и не узети му све.

mozgic

18.08.2014. 22:01

Sta god mi pisali i predlagali u komentarima - igra gluvih telefona. Zasto se od tajkuna ne uzme opljackano? Kako to Bajatovic prima 38 hiljada evra MESECNO ( pisu novine). Zasto se ne ukinu privilegije nazovi poslanicima koji se pojave na svakoj petoj sednici i cute kao nemi? Te privilegije su: besplatni telefoni, sluzbena vozila, sluzbeni stanovi, sluzbeni putni troskovi, sluzbeni benzinsk troskovi, sluzbena reprezentacija i jos svasta sluzbeno a obroci u Skupst. jeftiniji od skols. uzine.

Dejan

18.08.2014. 22:02

Mislim da selektivno smanjenje nikako nije u skladu sa zakonom jer svako je svoju penziju zaradio na osnovu toga gde je radio, koliko je uplaćivano u fond i da li je radio pun staž ili samo pola.Zašto kažnjavati ljude preko 25000, a ove od 24999 i manje poštedeti.To je nepravda jer onda ispadne da onom od 25000 će posle smanjenja od 10% penzija biti 22500 a onaj od 24999 ostaje na toj sumi.To je totalno nelegalno i nepravedno!!Ako misle da smanjuju penzije onda svima isto pa ko preživi pričaće.

Mila

19.08.2014. 08:42

@Dejan - ...pošto su penzije već odavno u rangu socijalne pomoći,koju nam država po svojoj milosti isplaćuje,onda je sasvim legitimno.Morate zaštiti najsiromašnije i obezbediti neki minimum potreban za fizički opstanak radno nesposobnog stanovništva....A šta je ko,i koliko uplatio za neku svoju mirnu starost,već odavno i nije bitno...Daj Bože samo da doživimo da dobijemo i tu crkavicu,ali kako pomeraju granicu,teško....

Dule

18.08.2014. 22:10

Hocete moju punu adresu i JMBG da bi mogli da objavite moj komentar? Ljudi, pa ovo je demokratsko drustvo i valjda svako ima pravo da iznese svoje misljenje! I nemojte da se plasite, za svoj komentar licno preuzimam odgovornost, a to ste i sami napisali, zar ne? Ili pak smatrate da imate iskljucivo pravo da vi vrsite selekciju, iako u mom komentaru nema niceg uvredljivog za bilo koga. I da znate, za istinu i pravdu uvek sam se borio i boricu se dok sam ziv! Ovaj komentar mozete i da ne objavite.

Nikola SM

18.08.2014. 22:49

Penzije su stečena prava penzionera bez obzira na njenu visinu.Onaj ko je više izdvajao od svoje plate ima istu i veću.Niko nema pravo da umanjuje one penzije koje su veće od mizernog proseka srpskih penzija! Osim toga,ko može dokazati da penzioner koji prima penziju od npr.60.000 dinara,stanuje u graduu ,nema nikakvih drugih primanja,kao niti članovi porodice živi bolje i lakše od nekoga ko prima penziju od npr.20.000 dinara,ali pored toga ima još velike prihode ?!

Mila

19.08.2014. 08:37

@Nikola SM - ...svi smo mi izdvajali i izdvajamo od svoje plate za penziju,koju očekujemo u nekim godinama kada ne budemo radno sposobni.Ali,nažalost penzioni fond nije domaćinski raspolagao sa našim novcem,već je služio (kao i sve u ovoj državi) za bogaćenje pojedinaca iz vlasti i njihovih miljenika,tj.finansijera...I sada smo mi svrstani u socijalnu kategoriju kojoj država NEŠTO udeljuje,a nikada niko nije odgovarao niti vratio opljačkano.Gde je "investiran" novac ,za koji nas niko nije pitao,odgovora NEMA

Dragica

19.08.2014. 06:48

Treba tuziti drzavu i ganjati je do Strazbura. Penzija je steceno pravo, niko nema prava da otima ljudima ono sto su zaradili. Neka ukinu poklonjene penzije ( sticajem okolnosti upoznala sam coveka koji vec 35 godina prima penziju, a nema dan radnog staza: otac mu je bio direktor velike firme, majka nacelnik zdravstvene ustanove, a on je u vreme dodeljivanja penzije bio u zatvoru - diler). Neka uzmu od lopova imovinu i neka je prodaju, iznajme...

pera

19.08.2014. 08:59

Ja imam penziju 55000 dinara,supruga zbog mog posla nikada nije radila,penzionisan sam pre vremena po potrebi sluzbe,imam dvosoban stan i mesecne dazbine 20000.Imam dve cerke,jedna je student druga ne radi. I kredit od 20.000 mesecno.Komsija ima penziju od 35000 suprugu koja zaradjuje 25000 mesecno i nema decu koju izdrzava.Kome treba sada smanjivati penziju.Sta je posteno.Ako neko u gradu kome niko u porodici ne radi zivi samo od penzije i izdrzava 4 odrasle osobe .

pera

19.08.2014. 09:05

Kod smanjenja penzije,posteno i jedino demokratski bi bilo da se sagleda koliko clanova porodice zivi od penzije,podeliti na broj clanova porodice pa od toga obracunavati procenat. penzija 45000,tri clana ,niko ne radi,prosek 15000 po clanu.Penzija 25.000,tri clana,dva rade po 20000,ukupno 65000.Iako su primanja veca,pojedinacno primaju minimalce i porodica je ugrozena.Da li je to demokratija?Ali to ne odgovara onima na vlasti.Opet ce nasiromasniji platiti najvise.

JovanaB

19.08.2014. 11:23

Moja penzija je stecena, niko mi je ne poklanja, pa mi je ne moze uzeti, ni smanjiti. Idemo do Ustavnog suda, Strazbura, itd. Sto vi vasa primanja koja su bezobrazno visoka ne svedete na 30 -40.000 dinara,i ostatak uplacujte u prazan budzet, i tako se lepo ukljucite u ovu akciju popunjavanja istog zajedno sa osiromasenim narodom. TO BI BILO NAJPRAVEDNIJE I NISTA DRUGO.Jedini pravedan nacin je da se potpuno solidarisete sa narodom je sve viskove koje imate ustupite drzavi. Prvo vi pa posle narod

botinjo

19.08.2014. 21:50

@JovanaB - tako je visak je sve iznad 25 000 dinara po njima,zaradjeno je gospodoi ako je 40 i ako je 50 i ako je 60,,,ko je koliko dugo radio,koje radno mesto koju skolu je zavrsio i koliko su mu uzimali od plate.Ako je sve od 25 000 vise onda nek daju i njihove kuce,kola plate ministara,poslanika ,upravnika, odborasa....A prvo nek se otpuste ovi stranacki zaposleni JER TU JE PROBLEM ZATO FALE PARE....

ДраГан

19.08.2014. 12:49

Niko ne ukida penzionerima steceno pravo na penziju . Rec je samo o iznosu penzije. Mesecni iznos mora biti u skladu sa prilivom u penzijski fond. Posto se je ogroman broj preduzeca zatvorio, mase radnika ostale bez posla, omladina nije u situaciji da se zaposli, logicno je da je penzioni fond ostao bez priliva i da penzije moraju da se koriguju. Linearna korekcija bi dovela do socijalnih nepravdi i do povecanja siromastva pa je, zato, jedino ispravno svodjenje penzija u granice normale.

GAGE07

19.08.2014. 22:02

@ДраГан - Gospodine #DraGan#, tačno u pravu ste ovim nama VLADA ne ukida stečeno pravo koje smo mi stekli svojim PENZIJSKIM STAŽOM i ispunili uslove i kriterijume u duhu Zakona o PIO. Ali nam je obračunavanje visine iznosa penzije , takođe utvrdjivan na osnovu Zakona o PIO, shodno evidencije u okviru RF, KO je KOLIKO UPLAĆIVAO od SVOG DOHOTKA (neto godišnja primanja koja se dele sa prosekom neto zarada u državi ). Time, ukoliko vam se iznos penzije UMANJI ODUZIMA vam se ono što vas pripada!

ДраГан

20.08.2014. 12:14

@ДраГан - Postovani GAGE07, niste u pravu! Nisam primetio da Vas sistem razmisljanja sagledava stvari u totalitetu. Imajte u vidu da je sve promenljivo i da se stvari sagledavaju samo u okviru referentnog sistema u kome dobijaju svoj znacaj a na osnovu relacija u koje stupaju s drugim elementima sistema. To sto ste nekada imali, imali ste. Imali smo i po 1000 maraka plate, sada nemamo. Imali smo 18 godina, sada nemamo! Realna i nominalna vrednost penzije nisu ista stvar, talas inflacije ponistava sve.

kosovac

21.08.2014. 00:23

@ДраГан - ДраГан, Честитам како лепо и успешно на научни начин објављујеш легалност пљачке.

ДраГан

21.08.2014. 21:30

@ДраГан - Postovani kosovac, ja sam prosvetar i sa 50 000 zivim sa cetvoroclanom porodicom. Lako cete videti koliko para ima clan mog domacinstva gde su deca meloletna, idu u skolu, prerastaju garderobu... Nemam drugih prihoda. A, dva penzionera u porodici sa po zaradjenih (?) 50 000 penzije (bez obaveza da se finansijski staraju o svojoj deci jer su deca punoletna) imaju pravo bogatstvo. Skidam kapu ako ima takvih rudara ali to su mahom drzavni sluzbenici, cinovnici i lica s beneficiranim radnim stazom

bljak

19.08.2014. 16:43

znaci svi ti silni eksperti imaju u sustini samo jedno resenje- uzeti jos novca od naroda! Pa cemu onda ovolika prica! Posaljite jednostavno uterivace da idu po kucama. Jeftinije je nego sve ove sluzbe sto se ubise da nam dokazu kako nam je vexc bolje!Ah, da! to ne bi bilo legalno...da nam otimaju po kucama.A legalno je ovako, kada poslanici izglasaju novu pljacku!E..pa..lepo! Sve je po zakonu, zar ne?

Botinjo

19.08.2014. 21:43

Znaci onaj ko ima visu penziju koji se skolovao vise,radio vise ,uplacivao vise i ima recimo 30 000 imace manje od onog ko sada ima 25 000.Znaci sto si vise uplacivao sad ce vise da uzmu a ko je zavrsio osnovnu skolu 4 razreda i i radio obican posao sad je u prednosti.Izvinite sto tako zvucim ali to je istina.Umesto da je drzava sposobna pa da da tima sa malom penzijom kakvu takvu pomoc,sad nabacuju krivicu na narod da je sam kriv sto su mu povecana primanja.Jel treba narod da misli o budzetu?

Botinjo

19.08.2014. 21:44

A sto je neko uplacivao 30 godina svaki mesec za stan sto se ne vrati?Ako je kapitalizam sto ne vrate taj kapital?Kpitalizam je u ovij drtzavi samo kad trerba da se uzme od naroda?

Botinjo

19.08.2014. 21:58

Otpustite stranacke Botove,sto se grabe da sedeispod klime po kancelarijama i imaju manjak stolica.Ja kad sam gledao svojim ocima jedan stavlja papir u kovertu drugi lize i lepi kovertu a treci je presue.Sta ima narod da misli da li ima para ili nema glasali smo za vas vi da mislite a ne da smanjujete dakle niste sposobni.

Dragić

20.08.2014. 20:52

Opet će penzioneri sa svojim stečenim pravima da izvuku državu iz krize. Pa nemože da se voze BMW, AUDI I sl. slabija kola I da se misli o državi!

kosovac

20.08.2014. 21:51

Господо коментатори, сваки идиот који се упусти у рачунање умањења пензија па онда то осуђује, даје предлоге да се та умањења смање, предлоге смањења да би се постигла нека „социјална правда“, то је преварант ангажован од државе. А ми смо папагаји које врте у кавезу да бисмо услед центрифугалне силе заборавили да мислимо. Запамтите господо, сам чин прихватања смањења је прихватање пљачке. Кад пљачкаш упери пиштољ, логично је да му се да, али није ми јасно зашто да се даје на слатку реч пљачкаша

baba Simana

21.08.2014. 14:22

Mogu, samo da hoce.Meni neka povecaju penziju na 60.000 dinara i slobodno mogu da uzmu 30%.

Sneža

23.08.2014. 08:22

Po prvi put ja bih otišla iz Srbije jer je došlo vreme da nam deca nme rade, da od siromašnih prave još siromašnije i da imaju dvostruke standarde koji ugrožavaju osnovna ljudska prava. Penzije su stečene kategorije od kojih svi mi izdržavamo bar po jedno nezaposleno lice; diskriminacija je jedne oporezovati-jedne ne; jer i visina penzije zavisi od toga gde je neko radio, sa kojom stručnom spremom, koliko je izdvajao za penziju i slično. Ja znam šta ću raditi: tužiću državu....Zbog diskri