JEDAN od najprodavanijih automobila današnjice - "ford fokus" - doživeo je četvrto izdanje. Nova generacija stići će u prodajne salone Evrope početkom ove jeseni, a bar prema onome što je "Ford" objavio, na drumovima će biti atraktivniji i bolji, tehnološki mnogo savremeniji model.

Novi "fokus" se pravi na "Fordovoj novoj" mehaničkoj platformi "C2" koja omogućava veći prostor u unutrašnjosti vozila, povećana je bezbednost putnika a uz nove motore i pobošanu aerodinamiku, najavljena je i redukovana potrošnja.

Ekonomičnosti doprinosi i smanjena težina (hečbek verzije) za 88 kilograma pa je, kažu u "Fordu", bilo sasvim očekivano da se emisija CO2 i potrošnja smanje za 10 odsto.

Kako i priliči sadašnjem automobilskom trendu, i "fokus" je krcat najsavremenijim tehnologijama. Tu je adaptivni tempomat sa "start-stop" funkcijom, sistem koji čita saobraćajne znake, ne dozvoljava nevoljni izlazak iz saobraćajne trake, ima "pametna" svetla koja prilagođava uslovima saobraćaja. Naravno, tu je čitav sistem radara,kamera (65 metara ispred vozila), koji pomažu u uočavanju pešaka, biciklista, vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, ali i upozorenje da se krećete jednosmernom ulicom u pogrešnom smeru... Sistem za parkiranje je unapređen. Zanimljivo je da je "Ford" novi "fokus" opremio i sistemom za automatsko kočenje nakon sudara da bi se sprečio takozvani sekundarni udes...

Vozaču pomaže i "hed-ap" displej, kao i multimedijalni sistem sa ekranom od osam inča ("Fordov" - "sink 3 sistem"), naravno podrazumeva se bežično punjenje mobilnog, povezivanje sa "android", "epl" sistemima...

Uz sve to, ovaj "fokus" će svog vozača poslušati i kada mu zada glasovnu komandu vezanu za telefoniranje, izbor radio-stanice,podešavanje klime, dolaska na željenu adresu..

Audio-sistem ima 675 vati, deset zvučnika i subvufer!

Za motore su odabrani 1.0 ekobust sa 85,100 i 125 KS benzinski agregati, kao i najsavremeniji 1,5 litarski ekobust benzinac sa 150 i 182 KS.

U ponudi su i dva dizelaša od 1,5 i 2 litara sa 95,120 ili 150 KS. Menjač je manuelni sa šest i automatski sa osam stepeni.

Cena za nemačko tržište će iznositi od 18.700 evra pa naviše u zavisnosti od motora i opreme.