Superautomobil: Porše 911 turbo S

P. ŽIVKOVIĆ

26. 02. 2013. u 10:57

Superautomobil: "911 turbo S" ekskluzivni član porodice "Porše". Pre 50 godina predstavljen prvi model čuvene kompanije

VELIKI jubilej, 50 godina od predstavljanja prvog modela "911" slavi nemački automobilski gigant "Porše".

Jedna od najvećih ikona automobilske istorije "porše 911" je čini se, superautomobil koji izaziva najviše oprečnih komentara. Razlog je istrajnost (i umeće) dizajnera "Poršea" da pola veka prave "isto to samo malo drugačije".

Na stranu to što mu mnogi zameraju da je dizajn "pozajmio" od dvojice sunarodnika (Hansa Ledvinke i Erika Ibelahera) koji su radili za češku "Tatru" uoči Drugog svetskog rata, ali je za nastanak "legende 911" najzaslužniji Ferdinard Aleksandar Porše (unuk osnivača kompanije) koji je na čelo štutgartske kompanije došao 1962. da bi samo godinu dana kasnije svetu predstavio svoje remek-delo. Zanimljivo je da je model prvobitno nosio oznaku "901", ali kako je "Pežo" svoje modele označavao trocifrenim brojem sa nulom u sredini dogovoreno je da novi "porše" ponese oznaku "911".

Posle premijere "poršea 911" na Salonu automobila u Frankfurtu 1963. svet superautomobila se zauvek izmenio. Automobil sposoban da "praši" auto-putevima i pistama poput rakete, ali i spreman da vas odveze na pijacu osvojio je naprečac veliki broj poklonika.

Do danas je "Porše" predstavio veliki broj "varijacija na istu temu" (motor nazad, pogon na zadnje ili sve točkove) i oko 850.000 srećnika je imalo priliku da postanu vlasnici "ikone".

Cela ova 2013. godina u štutgartskoj fabrici proteći će u znaku jubileja, a "oficijelni" početak slavlja zakazan je za 7. mart kada će u muzeju "Poršea" biti prikazani mnogobrojni primerci ovog modela, a od 4. juna do 29. septembra u muzej će biti domaćin izložbe o istorijatu i razvoju modela "911".

Jedan od aktuelnih modela je "porše 911 turbo S", kojeg vam ovog puta predstavljamo.

Cena osnovnog modela "911 turbo" u Nemačkoj je 160.800, a "S" verzija je svakako nešto skuplja, a podatak da cena nije istaknuta u zvaničnom cenovniku znači samo jedno:

Dođete u "Porše", izrazite svoje želje i tek onda vam kažu koliko će vas to zadovoljstvo koštati.

SPECIFIKACIJA Motor: V6
Zapremina: 3.800 ccm
Snaga: 530 Ks
0-100 km/čas: 3,3 sek.
Maks. brzina: 315 km/čas

Ono "osnovno" što ćete dobiti u "poršeu 911 turbo S" je šestocilindrični turbo motor radne zapremine 3.800 kubika koji razvija 530 KS i ima obrtni moment od 700 nm.

Sa manuelnim menjačem do stotke stiže za 3,3 sekunde, brzinu od 160 km na čas postiže za 7,1 sekundi. Od 80 do 120 km na čas preleće za 2,0 sekunde!

Maksimalna brzina je 315 kilometara na čas. Naravno, dostupna je i verzija sa automatskim menjačem.

DIMENZIJE Dužina: 4.450 mm
Širina: 1.852 mm
Visina: 1.300 mm
Masa: 1.585 kg

"Porše" je u skladu sa svetskim ekološkim trendovima snizio potrošnju ovog mišićavka, pa sada u rubrici prosečna potrošnja stoji "samo" 11,4 litra benzina na 100 pređenih kilometara.

U gradu "turbo S" srče svih 16,5 litara na 100 km, a na otvorenom putu "kao lada" 8,1 litar! Emisija štetnog CO2 je 268 grama na 100 km pa kupci ovog vozila ne mogu da računaju (na obećanih) 100.000 dinara subvencije države Srbije za vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru.

Rezervoar je zapremine 67 litara, a prtljažnik 105 litara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije