NACIONALNI SAVET POSLE ŠEST GODINA: Vladino telo koje rešava ključne probleme potrošača obrazovano početkom februara

E. B. T.

04. 03. 2021. u 14:33

НАЦИОНАЛНИ САВЕТ ПОСЛЕ ШЕСТ ГОДИНА: Владино тело које решава кључне проблеме потрошача образовано почетком фебруара

Arhiva

NACIONALNI savet za zaštitu potrošača, Vladino telo predviđeno Zakonom iz 2014. godine, a koje je ključno za rešavanje svih pitanja i problema koji su od izuzetnog značaja za građane, formirano je tek 4. februara ove godine.

U radu Nacionalnog saveta učestvuju predstavnici svih ministarstava koji su bitni za ovu oblast, Privredne komore Srbije, šest predstavnika udruženja za zaštitu potrošača i redovni profesori Ekonomskog i Pravnog fakulteta.

Mladen Alfirović iz NOPS-a kaže da njihova organizacija godinama postavlja pitanje zašto to telo ne funkcioniše i ističe da bi trebalo što pre da počne da radi.

- Taj savet učestvuje u rešavanju svih bitnih pitanja i problema za potrošače na nacionalnom nivou, među kojima su, na primer, poskupljenje struje i osnovnih životnih namirnica, konkurencije na tržištu... - objašnjava Alfirović. - Posebno je značajno njegovo funkcionisanje u oblasti bezbednosti proizvoda i hrane, gde postoji opasnost po zdravlje potrošača i u takvim situacijama se hitno sastaje. Sada smo imali slučaj sa uvozom susama sa visokim sadržajem pesticida ili ranije pojavu mesa nepoznatog porekla, a takvih afera je prethodnih godina bilo mnogo u svim segmentima.

Iako je predviđeno da i predstavnik NOPS-a učestvuje u radu novoformiranog Nacionalnog saveta, sa ovom organizacijom tim povodom, još niko nije kontaktirao. Alfirović navodi da se prethodni nije sastajao od 2014. godine, odnosno od usvajanja novog Zakona o zaštiti potrošača. U Sektoru za zaštitu potrošača Ministarstva turizma i trgovine navode da je prvi Nacionalni savet osnovan u novembru 2012. godine.

- U toku svog saziva razmatrao je brojna pitanja, kao što je bio slučaj sa aflatoksinom u mlečnim proizvodima i posledicama poplava u Srbiji u maju 2014. godine, bavio se stalnim izazovima u ovoj oblasti kroz usvajanje Strategije i Nacrta zakona o zaštiti potrošača - kažu u nadležnom sektoru.

NAJBOLJA REŠENJA

U nadležnom sektoru Ministarstva trgovine navode da je učešće predstavnika potrošača kroz njihova udruženja u radu Nacionalnog saveta jedna od najznačajnijih koristi, jer je na taj način omogućeno sagledavanje problema iz različitih perspektiva. Namera je, kako ističu, da se i u ovom sazivu aktuelizuju pitanja koja muče potrošače i da se u međusobnom dijalogu različitih strana pronađu najbolja rešenja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)