NBS IMA NOVU E-USLUGU: Lakše i jeftinije do kredita za građane

Tanjug

13. 07. 2021. u 14:56

NOVA elektronska usluga "Moji podaci za banku" koja je danas predstavljena u Narodnoj banci Srbije omogućava građanjima da podatke koji su im neophodni za pripremu i slanje ponuda za zaključenje ugovora o kreditu a koje su do sada skupljali na raznim šalterima, od organa koji ih službeno čuvaju, te podatke sada dobiju elektronski i u toj formi i proslede banci koju su izabrali.

НБС ИМА НОВУ Е-УСЛУГУ: Лакше и јефтиније до кредита за грађане

D. Balšić

Ove zahteve će moći da podnose građani korisnici Portala eUprava (eGrađani), čiji se identitet potvrđuje elektronskom identifikacijom srednjeg ili visokog nivoa pouzdanosti.

Kako je prisustvujući prezentaciji ove usluge izjavila guverner Narodne banke Srbije (NBS) Jorgovanka Tabaković projekat je dokaz da država, Vlada, centralna banka, banke, privreda i građani mogu i moraju biti partneri.

Istakla je takođe da će ova usluga uticati i na brzinu i olakšati pristup kreditima i da je zato vredno pomenuti i da je NBS svojom monetarnom politikom dala ključan doprinos sniženju kamata na kredite i poboljšanju uslova finansiranja građana i privrede, kao i države.

-Tokom prethodne godine referentnu kamatnu stopu smo smanjili za ukupno 1,25 odsto na svega 1 odsto, što je najniži nivo ove stope u režimu ciljanja inflacije. Međutim, ne treba zaboraviti da ciklus relaksacije monetarne politike Narodne banke Srbije traje u kontinuitetu od maja 2013. godine od kada je referentna stopa smanjena za čak 10,75 procentnih poena, istakla je Jorgovanka Tabaković.

Foto arhiva

Jorgovanka Tabaković

Premijerka Ana Brnabić je naglasila da je ovo prvi primer da javni i privatni sektor, odnosno bankari, zajedno primenjuju digitalizaciju i najavila da građani mogu očekivati jošs novih olakšica od digitalizacije.

Ona je istakla da je ovo važan dan za Srbiju i uvođenje digitalizacije koje traje godinama.

Prema njenim rečima, digitalizacija je poslužila da usluge organa uprave budu građanima dostupne stalno i van radnog vremena instutucija, da recimo porez može da se plati iz i iz inostranstva recimo a ne da građani mole nekoga od rođaka da im to uradi.

-Naša ideja vodilja uvođenja digitalizacje je bila da građani ne budu naši kuriri već da mi budemo njihov servis i da se pokaže drugačiji odnos i odgvornost prema građanima, rekla je premijerka.

Navela je podatak da su državni organi i javna uprava, uključujući i lokalnu samoupravu, do sada između sebe razmenili oko 40 miliona elektronskih podataka i dokumenata.

To je prema njenim rečima uštedelo vreme građanima koji nisu morali da čekaju po šalterima a time što nisu štampani papiri već podaci elektronski razmenjivani, čuvana je i životna sredina.

Koliko je papira ušteđeno premijerka je ilustrovala podatkom, da kada bi se papiri koji su spašeni, jer nisu morali da se štampaju, stavili jedan na drugi, visina te kule od papira bila bi 100 puta veća od kule Beograd u Beogradu na vodi.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović je naveo da je za aktiviranje ove usluge neophodno proći pet koraka.

Foto Tanjug

Mihailo Jovanović

Prilikom podnošenja zahteva, korisnik elektronske usluge može da pregleda podatke koji su mu dostavljeni i da ih posle prosledi izabranoj banci.

Osim podnošenja zahteva, neophodno je da korisnik elektronske usluge pristane na obradu ličnih podataka, kako bi banka koju je izabrao mogla da mu uputi ponudu za zaključenje ugovora o kreditu ili da ga obavesti da ne ispunjava uslove da dobije kredit.

Procedura je takva da posle podnošenja zahteva, korisnik dobije obaveštenje da je zahtev uspešno podneo.

U eSanduče mu stiže zahtev za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka i pristanak za obradu podataka o ličnosti, što je i kraj ove usluge.

Za sada su se u pružanje u pružanje usluge "Moji podaci za banku" uključile tri banke, Eurobanka, Mobi banka i Sberbanka a očekuje se da se uključe i druge banke.

Vladimir Vasić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije je istakao da su banke strateški okrenute savremenim tehološkim resenjima i da se trude da odgovaraju na izazove vremena a tako je i sada.

Ilustrujući koliko ova usluga može uštedeti vremena i novca građanima, naveo je da građani u Srbiji apliciraju za dva miliona gotovinskih kredita godišnje.

-Do sada, građanin ako je želeo da dobije ponudu za gotovinski kredit u banci gde nije imao otvoren račun, morao je da prikupi dokumenta iz pet različitih institucija i da ih odnese u banku. Ako bi prihvatili ovaj novi servis, mogli bi ukupno godišnje da uštede 10 do 20 miliona odlazaka na šaltere odnosno 10 do 20 miliona sati ili 30 do 60 miliona evra, naveo je Vasić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)