Stanovnici novobeogradskih blokova protiv pešačkog mosta: Ne žele da budu parking za Adu

S. B. MILOŠEVIĆ

utorak, 30. 06. 2020. u 13:21

Становници новобеоградских блокова против пешачког моста: Не желе да буду паркинг за Аду

Foto: Facebook

Primedbe žitelja blokova 70 i 70a na plan za izgradnju pešačkog mosta uz 7.600 potpisa
STANOVNICI novobeogradskih blokova 70 i 70a okupljeni oko inicijative "Zajednička akcija" podneli su u ponedeljak Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove mišljenje i primedbe na Plan detaljne regulacije za izgradnju pešačko-biciklističke veze između ulice Omladinskih brigada i Ade Ciganlije, sa mostom preko reke Save. Sa podneskom, predato je i 7.600 potpisa građana koji stoje iza ovih primedbi i zahtevaju povlačenje plana. Marko Stojčić, glavni gradski arhitekta, zove na sastanak.

Žitelji ovog dela prestonice navode da je PDR obuhvatio pojas uz ulicu Omladinskih brigada i da je predviđen za izgradnju podzemne ili nadzemne garaže.


- Oštro se protivimo obuhvatanju ovog pojasa zelenila planom, i posebno ne prihvatamo eventualnu seču drvoreda, kao i bilo kakvu promenu ili smanjenje zelenih površina - navodi se u dokumentu koji je predat Sekretarijatu.


Kao drugu stavku, potpisnici peticije navode da se oštro protive izgradnji garaža u ovim blokovima, i nadzemnih a posebno podzemnih.


- Izgradnjom garaža šalje se pogrešan signal koji će građane samo podsticati da koriste automobile do blokova 70 i 70a, a da zbog toga naši blokovi postanu odlagalište za automobile, izduvne gasove i buku. Stanari koji žive oko Omladinskih brigada već su preopterećeni gužvom od automobila koji dolaze na Savski kej. Ne želimo da naš životni prostor postane produženi parking za posetioce Ade Ciganlije - navode u dokumentima.


Tvrde da gradnja garaža ne bi rešila problem sa parkiranjem u blokovima, već bi ga samo zakomplikovala jer bi se tu parkirali i "gosti".


Pod trećom stavkom navodi se da je izgradnja mosta od ovih blokova do Ade "nepotrebna i nelogična".


- Na kilometar od ovog mesta nalazi se Most na Adi koji podržava i pešački i biciklistički prelaz sa novobeogradske strane na stranu Ade Ciganlije. Dodavanje predloženog mosta je suvišno i nepotrebno - navodi se u dopisu "Zajedničke inicijative" uz obrazloženje da bi njegova gradnja predstavljala "nagomilavanje sadržaja" i da bi trebalo izbeći da sugrađani iz delova grada koji imaju manjak sadržasja "hrle u delove koji su preopterećeni i time narušavaju svakodnevicu njihovih stanara".


S druge strane, gradski urbanista Marko Stojčić navodi da su stupili u kontakt sa predstavnicima Inicijative i da su ih pozvali da dođu u Stari dvor kako bi im objasnili celokupan projekat.


- Nijedno jedino drvo neće biti posečeno, kao što sam već naglasio - kaže Stojčić. - Ništa nećemo raditi što bi ugrozilo zelenilo. Garaža koju ćemo praviti biće na kraju ulice Omladinskih brigada, gde je okretnica, a ubeđen sam da će koristiti i stanarima. Garantujem da se projektom ne ugrožava kvalitet stanovanja u blokovima. Ovo radimo za dobrobit svih Novobeograđana i zato sam ubeđen da je ovo politička akcija - naglašava Stojčić.


DECA UGROŽENA


RAZLOG zbog koga su Novobeograđani protiv ovog plana je i taj što bi se povećala frekvencija automobila na delu kojim deca iz Bloka 70a idu do vrtića i škole. Osim što su juče podneli primedbe Gradskoj upravi, stanovnici blokova 70 i 70a organizovali su u 17 sati konferenciju za novinare.




Komentari (16)

Milos

30.06.2020. 13:34

Opet ovi. Bas se ponavljaju. Ma ko njih pita sta oni hoce. Ima nas koji bas hocemo most. Samo se nesto bune i nista im ne odgovara. Pa ne moze tako. Ne odlucuju oni.

TRex

30.06.2020. 16:09

@Milos - Sremska strana Beograda (N.Beograd, Zemun i Surčin) ima preko 600.000 stanovnika kojima će taj most biti najbliža veza sa Ada Ciganlijom. Ako bude potrebno, može da se organizuje glasanje u te tri opštine da li hoće takav most.

Dragan

30.06.2020. 16:17

Ovde nije u pitanju neka staza ili parking u okviru blokova, pa da njihovi stanovnici traže neke promene. Most sa podzemnom garažom kod postojećeg parkinga u jednoj magistralnoj ulici, koristiće mnogi stanivnici drugih blokova, pa i Zemunci i Surčinci.

Pera

01.07.2020. 07:44

@Dragan - Slažem se u vezi garaže kod parkinga, možda bi mogla da bude i troetažna, tj. ispod, iznad i u nivou ulice. A, druga lokacija dužine preko pola km duž ulice nije za ovaj PDR ( Plan detaljne regulacije mosta). To mora posebno da se reši, možda kao "plava zona".

Biciklista

01.07.2020. 04:34

Svi biciklisti u Beogradu, a pogotovu iz sremske strane, podržavaju izgradnju biciklističko-pešačkog mosta od N.Beograda do Ade. Naravno, nema potrebe objašnjavati zašto, a ako bude bilo potrebno sakupićemo daleko više potpisa.

Blokovi

01.07.2020. 15:14

@Biciklista - Sremac tebi kao biciklisti nista neznaci 1 km dalje a ako mislis da dođes do mosta kolima da bi se bavio biciklizmom 500 m takvi sportisti nam ovde netrebaju onda mozes toliko da se provozas i po tvom naselju

Biciklista

01.07.2020. 20:01

@Biciklista - Već sam pisao da će most da bude pešačko-biciklistički, pa će verovatno više da se koristi kao pešački, tj. više će da bude pešaka nego biciklista koji će prelaziti most. Prema tome, nemoj ti da brineš kako ću ja da dolazim i prelazim most. Gradjani će da dolaze i prelaze kako im najviše odgovara.

Radović

01.07.2020. 07:52

Evo i ja sam protiv "seče lipa", ali koliko vidim u Elaboratu ona nigde nije predvidjena. A i Glavni urbanista je to potvrdio, pa ne znam zašto se diže panika i unosi nemir u Javnost. Inače ja sam i protiv rušenja Avalskog tornja, pa ako bude neko potpisivanje . . .

veselnik

01.07.2020. 10:55

Jeftinije je napraviti novi most za bicikliste, nego pustiti u rad lift na Mostu na adi! Pri tome se opravdava otvaranje gomile kafica u parku na Uscu ispod Starog mosta (koji "mora" pod hitno da se ukloni), a "resava" problem parkiranja u Beogradu. Nema veze sto nema glavne autobuske stanice, odgovarajucih parkinga povezanih sa gradskim linijama, o glavnoj zeleznickoj stanici i metrou da ne pricamo.

Biciklista

01.07.2020. 12:53

@veselnik - Taj veliki most sa liftovima je 2km dalje od lokacije budućeg mosta kod bloka 70. Osim toga liftovi su na samom špicu Ade, a novi most će da vodi bicikliste i pešake u centar Ade. Zato oni uopšte ne mogu da se porede.

Biciklista

01.07.2020. 15:15

@veselnik - Most će biti i za pešake, a njima je vrlo bitna udaljenost od 2.000 metara. Osim toga, morali bi da pešače još toliko od špica do centra Ade. Znači, nije u pitanju 500m, već 2x2000m.

Pešak

01.07.2020. 16:04

@veselnik - Most će da koriste i pešaci, a postojeći most je daleko, nap. od Kineskog centra kod bloka 70 do kupališta na Adi ima oko 5km. Zato je besmisleno porediti ta dva mosta po pristupačnosti za pešake i bicikliste.

Zemunac

01.07.2020. 12:00

Trebalo bi sačuvati postojeću okretnicu kod nasipa, jer može da se uspostavi sezonska linija od zemunskog keja do budućeg mosta. Tako bi mi iz Zemuna, a i mnogi novobeogradjani, imali dobru vezu koja bi išla pored opštine N.Beograd gde ima dosta raznih bas- linija.

Pešak

02.07.2020. 05:25

@Zemunac - Pešaci su daleko brojniji od biciklista i vozača koji dolaze na Adu. Zato bi mogla da se napravi bas linija bar od opštine N.Bgd do budućeg mosta. Samo sa jednim presedanjem tako bi se omogućilo većem broju ljudi da lako dodju do mosta.