KVALITET zdravstvenih usluga u domovima zdravlja Beograđani su ocenili prosečnom ocenom 4,04, u anketi koju je uradio Gradski zavod za javno zdravlje u ustanovama primarne zdravstvene zaštite u prestonici. Analiza zadovoljstva korisnika pokazala je da su najbolje ocene pacijenata dobili Dom zdravlja Savski venac (87,4 odsto veoma zadovoljnih), Zavod za zaštitu zdravlja radnika železnice Srbije, DZ Voždovac i DZ Rakovica. Na dnu liste, po mišljenju korisnika, jesu DZ Sopot, Zavod za zdravstvenu zaštitu radnika MUP i DZ Mladenovac.

Pročitajte još: Virus gripa još nije izolovan, ali ga ima u okruženju: Dodatnih 10.000 vakcina stiže do kraja nedelje

Statistika beleži da, po mišljenju korisnika, najbolju službu opšte medicine imaju domovi zdravlja Savski venac sa ocenom 4,85, Novi Beograd i Voždovac, a pedijatriju Savski venac (4,95), Rakovica i Barajevo. Služba za zdravstvenu zaštitu žena u DZ Lazarevac dobila je čistu peticu, a slede Savski venac i ZzZ radnika železnice.

Najviše negativnih komentara i najmanje ocene od pacijenata, u sve tri kategorije koje su se ocenjivale, dobio je Dom zdravlja u Mladenovcu. Tako je najlošija služba za zdravstvenu zaštitu odraslih u DZ Mladenovac i ocenjena je sa 3,38, zatim u DZ Vračar i DZ Barajevo. Isto je i sa Službom za zdravstvenu zaštitu dece, koja je u DZ Mladenovac takođe dobila najnižu ocenu - 3,29, a korisnici su nezadovoljni pedijatrijom i u Lazarevcu i na Zvezdari. I mladenovačko odeljenje ginekologije je na poslednjem mestu, sa najnižom ocenom koju su pacijenti dodelili u ovom istraživanju u sve tri kategoriji - 3,09.

Analiza kvaliteta usluga u periodu od 2010. do 2018. godine pokazala je da je prosečna ocena zadovoljstva pacijenata pružanjem zdravstvene zaštite u domovima zdravlja opadala od 2011. godine, a najnižu vrednost imala je 2014. godine, od kada raste zadovoljstvo. Najveće poboljšanje u periodu od osam godina zabeleženo je u DZ Voždovac, koji je od ocene 3,86 u 2010. godini, prošlu godinu "završio" sa prosekom 4,32.

SUGESTIJE, PRIMEDBE I KOMENTARI

OD 7.649 korisnika koji su odgovorili na anketu, njih 1.359 dalo je pisane sugestije, primedbe i komentare, što je više u odnosu na prošlu.

Pacijenti su zadovoljni profesionalnošću, ljubaznošću i kvaliteom rada izabranih lekara i sestara. Smatraju da treba zaposliti više doktora i medicinskog osoblja, a najviše primedaba je bilo na dužinu čekanja na pregled, kao i na preopterećenost osoblja.