OPTIMALAN broj taksista u Beogradu trebalo bi da bude 4.149, prema Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, a koji je usvojen pre godinu dana. Naime, njime je određeno da 100.000 stanovnika vozi četvoro taksista. Trenutno je u prestonici registrovano 6.453 taksi preduzetnika, a njihov broj se neće smanjivati oduzimanjem vozila već prirodnim odlivom. I dok je po slovu zakona potreban manji broj taksista, građani se mesecima žale kako taksi vozilo ne mogu da dobiju i po sat vremena.

Rešenje o dozvoljenom broju taksi vozila Grad je doneo 14. novembra, godinu dana po donošenju novog zakona. Njime je propisan dozvoljeni broj od 4.149 vozila kojima se od 1. januara 2020. godine može obavljati delatnost taksi prevoza u gradu Beogradu.

- Taksi prevoznici koji obavljaju delatnost taksi prevoza, a preko broja su od 4.149, odnosno imaju odobrenje lokalne samouprave grada Beograda i ispunjavaju uslove u skladu sa zakonom i Odlukom o taksi prevozu, nastavljaju obavljanje ove delatnosti - navode iz Sekretarijata za javni prevoz. - Jedinica lokalne samouprave koja ima više od 100.000 stanovnika dozvoljeni broj vozila za obavljanje taksi prevoza utvrđuje tako što broj stanovnika deli sa 400, pri čemu se kao broj stanovnika jedinice lokalne samouprave uzima podatak Republičkog zavoda za statistiku sa poslednjeg popisa stanovništva. Prema podacima, Beograd ima 1.659.440 stanovnika.

JOŠ ČEKAJU ODLUKE VLADO Bulatović iz SITAB kaže da taksisti još čekaju da Grad donese odluke koje se tiču usklađivanja taksi prevoza sa novim Zakonom o prevozu putnika. - Čelnici su bili u obavezi da ih donesu 60 dana po usvajanju zakona, ali to ni posle godinu dana nije urađeno. I od Ministarstva smo tražili da radna grupa koja je nedavno formirana napravi presek svega što je do danas urađeno na tom polju i kaže koja su sve pravna akta doneta.

PROČITAJTE JOŠ - I ZVANIČNO: Beograd dobio novo taksi udruženje, a ovo su novine

Iz Sekretarijata napominju da je u toku i izrada studije "Planiranje i projektovanje sistema taksi prevoza putnika u Beogradu za period od 2020. do 2024. godine", sa rokom izrade do decembra 2020. godine. Njom će biti difinisani i svi parametri za obavljanje taksi usluge u gradu Beogradu.

Ipak, naći taksi u poslednje vreme postalo je nemoguće, tvrde Beograđani. Vozilo se čeka i po čitav sat, i to ne samo kada je špic.

- Tek kada se studija završi, znaće se koliko je Beogradu potrebno taksista - kaže Vlado Bulatović, predsednik udruženja SITAB, jednog od najstarijih strukovnih udruženja taksi prevoznika. - Do potrebnog broja vozila predviđenog zakonom, doći će se prirodnim odlivom, kad neko od kolega ode u penziju, izgubi dozvolu...

Bulatović priznaje da građani sve duže čekaju slobodno vozilo, ali i da problem nije nedovoljan broj taksista već saobraćajne gužve.

- Deonice koje smo nekada prelazili za 15 minuta, sada vozimo po 45. Prosečna brzina tada je 10 kilomatara na čas. Gužve u gradu su tolike da se jedva probijamo. I dok su od 10.00 do 13.00 taksi stanice pune vozila, u špicevima i kada padaju kiša i sneg, vozilo je nemoguće dobiti.