Ombudsman: I kontrolori krše propise

G. N.

13. 12. 2017. u 13:16

Zaštitnik građana Zoran Pašalić ukazao na postupke ekipa "Bus plusa": Ove godine stiglo 28 pritužbi građana, a najčešći prekršaji su nezakonito zahtevanje lične karte, vređanje, izbacivanje iz vozila...

Омбудсман: И контролори крше прописе

SUKOBI kontrolora i građana koji bi bez karte da se prevezu s jednog dela grada u drugi, gotovo su svakodnevni. Ipak, nisu samo šverceri ti koji krše pravila. Neretko, i kontrolori postupaju nedozvoljeno i ponašaju se van ovlašćenja. U prilog tome govori i činjenica da je zaštitniku građana Zoranu Pašaliću od početka godine stiglo 28 pritužbi građana na rad kontrolora.

Protivzakonito i neustavno zahtevanje lične karte švercerima, samo je jedan od prekršaja konduktera na koji ukazuje ombudsman.

- Ako putnik nema kartu, kontrolor treba da mu ponudi da kupi posebnu kartu, ako on to ne želi, onda mu traži da kaže ime, prezime, jedinstveni matični broj i adresu - napomenuo je Pašalić za RTS. - Ako posumnja da ga putnik laže za identitet, onda mora tražiti asistenciju komunalne policije ili policije.


PROČITAJTE JOŠ:
Ski-staza na Adi od 2019.

Takođe, kontrolori veoma često švercerima prećute činjenicu da imaju pravo da kupe posebnu kartu, koja košta 2.000 dinara. Na taj način se izbegava pisanje kazne i putnik može da nastavi vožnju gradskim prevozom. Umesto toga, radnici "Bus plusa" insistiraju na dokumentima i pisanju kazne od 6.000 dinara.


PRETNjE I IZBACIVANjE IZ VOZILA

U PRITUŽBAMA zaštitniku, građani su najčešće ukazivali na to da ih kontrolori, kada ih uhvate bez karte, vređaju, izbacuju iz prevoza ili prete komunalnom policijom. Prema rečima putnika, opšti utisak je da su na meti konduktera najčešće žene i deca, dok muškarce mahom zaobilaze.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

SS

13.12.2017. 13:35

Onaj koji se vozi bez karte je prevarant i kriminalac to vec treba da shvatite jednom.Takvi treba da plate zestoku kaznu od 500 Eura jer isti nanose stetu svim gradjanima koji placaju kartu narusavajuci kvalitet prevoza .Ako nemas novaca idi pjeske ili sjedi kod kuce .Pjesacenje je zdravo...

Luka

13.12.2017. 13:49

@SS - Plata 18000 a prevoz 3200, aha evo sad cu... A ovi sto im to ide u dzep kao nisu kriminalci...

M

13.12.2017. 14:12

@SS - Kad bi se privatizovao gradski prevoz, tj. pored drzave, dozvolilo da i privatnici voze... sa istom bus plus tehnologijom... i da formiraju cene nezavisno od % koji uzima bus-plus (% busplusa + cena prevoza). E onda bi mogli da govorimo o kradji. Ovako se radi o monopolu drzave, koji vas primorava da koristite usluge za koje nije garantovan kvalitet za datu cenu, jer nema konkurencije - niti kontrole. Dakle, drzava preko monopola, uzima ("krade") pare od naroda, za uslugu koja nije na nivou...

Dragan

13.12.2017. 14:15

@SS - A kad kupim kartu, a dođe krš ili autobus ne dođe šta onda? Kada je gužva i stojim na jednoj nozi, a platio sam kartu šta onda? Ko je onda prevarant i kriminalac? Dovedite prevoz u red da ne putujem 14 kilometara sat i po, pa onda kukajte .

SUNDJER BOB

13.12.2017. 14:35

@SS - A ti idi odakle si dosao pa idi pJeske ili sJedi kod kuce...a ne da se vozis o trosku budzeta tj drugih gradjana koji vec placaju prevoz kroz placanje poreza ...nepismeni i neobavesteni covJece

Sremica

13.12.2017. 13:50

Tačno je da se ne treba švercovati! Ali zašto JEDNU stanicu plaćati 90 dinara! A 90% kontrolora su drski, nevaspitani i nasilni. Ovaj sistem plaćanja po zonama je totalno idijotski! Ljudi će se švercovati ddok god se to ne promeni.

GR

13.12.2017. 13:53

У Атини ако те ухвате без карте плаћаш казну 60 пута већу у односу на цену карте, на лицу места. Уколико не платиш на лицу места, казна ти се пише и имаш рок од 30 дана да је платиш. После тога, ако се не плати, казна се прослеђује Пореској управи увећана за 10 пута. Што значи, да уколико не платиш казну...и уместо да си платио карту један и по евро, на крају те казна може коштати више стотина евра. Крађа робе или услуге, не престаје да буде крађа.

Jest

13.12.2017. 15:42

@GR - ali kolika je prosečna plata u Grčkoj, a cena karte ista. I imaju metro. GSP je čisto mučenje putnika, pa još da im i platiš...

pop

13.12.2017. 17:18

@GR - Grci su baš strogi, ali u jednoj Švajcarskoj su kazne za šverc manje nego u beogradu. U tramvajima, poklonom Bazela, i dalje stoje obaveštenja o kaznama za šverc. A prosečne plate ovde i tamo, e to je priča

Vlada Cokolada

13.12.2017. 14:06

Ti što si se potpisao kao SS,mogao bi polako PJEŠKE da krenes odakle si došao,nije ti MJESTO ovde.

Sloba

13.12.2017. 14:14

Opet, zasto komunalnoj policiji ne dodele posao kontrolora u gradskom prevozu? I jednima i drugima je gazda grad Beograd, napravi se lepo ugovor i problem resen.

Ja

13.12.2017. 14:28

@SS: iako ne znam otkud ijekavica u sred Beograda, apsolutno podržavam sve napisano. Svi šverceri, ali i svi koji na bilo koji nacin oštete GSB posebno rukovodeći organi, svi redom u zatvor.

Možda zato

13.12.2017. 15:43

@Ja - što nam je Vuk napisao i ekavicu i ijekavicu, a on lično je pričao ijekavicom kao i pola Srbije uz Drinu...

JaSr

13.12.2017. 14:36

Ovaj komentar je klasična namera da se iznervira svaki stanovnik beograda i tvrdim da ga nije napisao mi crnogorac ni bosanac već jedan težak licemer. Zna se ko je uveo Bus Plus ali i pored toga prevoz nigde ne može biti besplatan pa ni ovde. Ombudsman kaže zvati policiju ako posumnja da te neko laže za identitet. A ako ne posumnja a da mu lažne postaje šta onda? Drugi placa kaznu?

MatijaBG

13.12.2017. 15:04

Šverceri su zlo ove zemlje,banda koju treba žestoko udariti.To su Srpski ISIL.-ovci!!!Ljudi bez obraza i časti,talog društva!!!

ds

13.12.2017. 15:07

Monopol drzave, očajna usluga, guzve, nepostojanje metroa - Sve zajedno nikako ne moze da kosta mesecno desetinu prosecne plate. To je pljačka. (Pritom se i noćni prevoz posebno plaća). U Beču je mesečna karta 31,50 evra i ona uključuje sve vidove prevoza (ukljućujući i metro, brzi voz i noćni prevoz). Sto predstavlja 1/60 deo prosečne plate. Gde to postoji na svetu, da covek treba da radi 3 dana da bi platio prevoz, ako se ovo i moze nazvati gradskim prevozom

Izgovor ti nema veze sa mozgom

13.12.2017. 15:48

@ds - @ds, zaposleni ne mora da radi ni jedan dan da bi platio prevoz jer to je zakonska obaveza poslodavca ma ko on bio. Pročitaj Zakon o radu. Tamo piše: "Zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, i to za dolazak na rad i odlazak sa njega, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju, ako poslodavac nije obezbedio sopstveni prevoz." Ako ti poslodavac ne daje pare za prevoz, onda ti nije kriv za to ni GSP ni privatni prevoznik. Imaš pravo da ga tužiš

@GR ODGOVOR

13.12.2017. 15:11

A kod nas jure samo bedan, običan narod, a najbogatiji, estrada, političari, tajFuni ne plaćaju ni robu, ni usluge. Džabaka jedu, ne plaćaju struju, porez, infostan...

mića

13.12.2017. 15:26

Gradske vlasti su odjednom prestale da komentarisu Bus plus. Ugovor bi trebao da istekne sledece godine, ali ga niko vise ne pominje.Sve mi to lici na konflikt Vucica i Kurira. Nasli su se negde, verovatno na okretnici kod Trosarine ?

Vožd

14.12.2017. 00:28

Upamtite dobro.Ne plaćate vi nikakav GSP. Vi plaćate firmi Apex koja uspešno izvlači pare iz GSP-a. Kada oterate Turkski APEX iz firme u gradu gde sam peto koleno po rođenju, pristaću da plaćam i 8 hiljada dinara ali da te pare idu ljudima koji časno rade svoj posao u GSP-u i vezano za tu firmu. Do tada....šverc-komerc.