OD GRADA POLA BICIKLA: Novi Sad će prvi u Srbiji podsticati građane na kupovinu dvotočkaša iz budžeta osam miliona dinara

J. SIMIĆ

10. 02. 2021. u 08:25

VEĆ ove godine Novosađani će, prvi u Srbiji, biti u prilici da kupe bicikl tako što će polovinu iznosa za svog dvotočkaša obezbediti sami a za ostatak (možda čak i više od polovine) moći će da se oslone na - gradski budžet.

ОД ГРАДА ПОЛА БИЦИКЛА: Нови Сад ће први у Србији подстицати грађане на куповину двоточкаша из буџета осам милиона динара

Foto "Novosadska biciklistička inicijativa"

Ideja o podsticaju iz gradske kase potekla je od Udruženja "Novosadska biciklistička inicijativa" koje postoji već čitavu deceniju, a gradonačelnik Miloš Vučević potvrdio je da će se u Novom Sadu ubuduće razvijati takav koncept saobraćaja. U akciju se kreće sa osam miliona budžetskih dinara.

- Očekujem da se uskoro utvrdi pravilnik o načinu na koji će to da se subvencioniše. Naša ideja je da preko 50 odsto cene bicikla bude finansirano od strane Grada. Obećao sam i da ćemo rebalansom budžeta izdvojiti više novca za tu namenu. - kazao je gradonačelnik istakavši zahvalnost "Novosadskoj biciklističkoj inicijativi" na pomoći i korektnom stavu u ovoj akciji.

OD PROLEĆA DO JESENI

TRIFKOVIĆ se nada da će akcija kupovine bicikala uz podsticaj iz gradskog budžeta biti sprovedena u periodu od proleća do jeseni kada se obeležava Svetski dan bez automobila. Bilo bi idealno, zaključuje naš sagovornik, da se tada svi ti bicikli pojave na novosadskim ulicama.

Uz napomenu da Novi Sad ima razvijenu biciklističku kulturu jer ima 40.000 redovnih biciklista i oko 100 kilometara staza, kao i stanice za popravku bicikala, predsednik Udruženja Marko Trifković kaže da će ovaj dogovor sa predstavnicima Grada doprineti još masovnijem korišćenju dvotočkaša.

Marko Trifković, Foto "Novosadska biciklistička inicijativa"

- Očekujemo da će građani moći ravnopravno da učestvuju u dodeli podsticaja, da neće biti preferirani ni prodavci ni modeli bicikala, ali i da u obzir neće biti uzimana kupovine polovnih bicikala jer tu ima dosta mogućnosti za zloupotrebe.Pretpostavka je da će, barem u početku, svaka porodica imati pravo na subvencionisanje po jednog bicikla - ističe Trifković.

Uzor Novom Sadu, po rečima Trifkovića je Amsterdam, grad sa najviše bicikala u Evropi.

U našem okruženju podsticaje pružaju Podgorica i Skoplje

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)