IZVEŠTAJ LOKALNOG OMBUDSMANA; Vranjancima "Parking servis" najveći problem

D. RISTIĆ

27. 08. 2020. u 07:39

PRED članovima novog Gradskog veća u Vranju je već tokom prve sednici predstavljen Izveštaj o radu zaštitnika građana za 2019. godinu.

ИЗВЕШТАЈ ЛОКАЛНОГ ОМБУДСМАНА; Врањанцима Паркинг сервис највећи проблем

Foto: D. Ristić

U njemu je navedeno da se lokalnom ombudsmanu lane obratilo ukupno 899 ljudi. Od tog broja, 101 pritužba je stigla u pisanoj formi, a 798 su bile usmene.

- Karakteristično je to da većina pritužbi uopšte nije u nadležnosti lokalnog, već republičkog ombudsmana - objašnjava predstavnik za medije Gradskog veća u Vranju Danijela Milosavljević.

I, žalbe se pretežno odnose na probleme nasilja u porodici i rada pravosudnih organa, a lokalni zaštitnik građana je obrađivao 145 slučajeva iz svoje nadležnosti. Pritom, deo pritužbi se odnosio na rad lokalne samouprave, a deo na rad javnih preduzeća i ustanova. Sudeći po Izveštaju, najveći broj sugrađana je bio nezadovoljan radom JP "Parking servis".

- Sa ovim javnim preduzećem je uspostavljena korektna saradnja, pa je njihovo rukovodstvo postupalo po preporukama i to je jedan od dobrih primera poštovanja preporuka lokalnog zaštitnika građana - ističe Danijela Milosavljević.

SKUPŠTINA

ZAKON je propisao i to da se organi lokalne samouprave samo upoznaju sa Izveštajem ovdašnjeg zaštitnika građana, a ne razmatraju ga, što je posao odbornika koji će se o pomenutom aktu izjašnjavati već tokom prvog nerednog zasedanja.

Podsetimo, zakonom je uređeno da gradski ombudsman izriče samo preporuke i mere koje nemaju izvršnu moć, a u ukupnoj statistici za 2019. je karakteristično i to da kod svih pritužbi postoji problem dokazivanja. Upravo zato, jer je često nemoguće pribaviti neophodne dokaze, izvestan broj postupaka je obustavljen.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!