EKSKLUZIVNO! DOBRO JUTRO, RADOSTI! Odavde je Srbija pokorila Portugal i otišla u istoriju

NEBOJŠA Petrović

25. 11. 2021. u 11:00

KAŠKAIŠ, predivno mesto na obalama Atlantskog okeana. Raj na zemlji u kome su Stojković i njegovi puleni pripremali trijumfalnu taktiku za meč odluke protiv Portugalije.

ЕКСКЛУЗИВНО! ДОБРО ЈУТРО, РАДОСТИ! Одавде је Србија покорила Португал и отишла у историју

Foto: N.Petrović

Dovoljan je bio jedan pogled sa terase hotela "Miragem", pa da shvatimo zašto u ovim krajevima meštani imaju tradicionalni pozdrav - BOM DIA ALEGRIA.

"Dobro jutro, radosti" - smeje se Ljubinko Drulović dok šetamo pored plaže i uživamo u zvucima koji dopiru sa obližnjeg trga na kome je tog dana priređena parada povodom proslave Dana policije - kako da ne budu srećni i nasmejani. Pogledaj vreme. Sredina novembra, tek je 9 sati ujutro, a temperatura je već iznad 20 stepeni. Idealno.

Kaškaiš je atraktivna lokacija na severu Lisabona koju je kralj Luis Prvi krajem 19. veka izabrao za svoju letnju rezidenciju i koja od tog trenutka postaje kosmopolitski i turistički centar Portugalije.

O gostoprimstvu i ljubaznosti osoblja hotela "Miragem", u kome je bila smeštena reprezentacija Srbije tokom boravka u Portugaliji, dovoljno govori podatak da su svi od reda pružili ruku i čestitali našim igračima i članovima stručnog štaba po povratku sa stadiona "La Luž". Zato i ne čudi apel selektora Stojkovića upućen fudbalerima po završetku utakmice:

- Slavlje se završava ovde u svlačionici. Neću da čujem nijedan povišen ton kad se vratimo u hotel. Budimo gospoda i pokažimo poštovanje prema ljudima koji su nas ugostili i protivniku koji je izgubio. Hoću da i ova pobeda bude pobeda sa stilom. Uostalom, ovo je samo prvi korak. Najlepše sledi u Kataru.

SANTOŠ JE DOBAR ČOVEK I INTELEKTUALAC

- SELEKTOR Santoš je takođe iz ovih krajeva. Za njega me vežu lepe uspomene jer smo sjajno sarađivali u Portu. Sreli smo se u martu kada je Portugalija gostovala u Beogradu. Išao sam da ga posetim u hotelu "Hajat", sedeli smo sat vremena i evocirali sećanja. Bio je tu i predsednik Federacije Fernando Gomeš, takođe moj prijatelj iz Porta i čovek za koga se vezuju svi veći uspesi portugalske reprezentacije u poslednje četiri godine. On je zajedno sa Santošem ostavio neizbrisiv trag osvajanjem Evropskog prvenstva i Lige nacija.

Nema sumnje da su i u Portu jutra počinjala pozdravom - BOM DIA ALEGRIA.

- Kako se uzme. Santoš je veliki profesionalac i vrlo ozbiljna osoba kada je posao u pitanju. Bilo je situacija kada mu kažem BOM DIA ALEGRIA, a on spusti glavu i počne nešto da gunđa. Inače, izuzetno dobar čovek i ozbiljan intelektualac.

Hotel "Miragem" u kome su "orlovi" bili smešteni tokom boravka u Portugaliji do pre dve godine je bio baza Kristijana Ronalda i njegovih kolega iz nacionalnog tima.

- Oni su imali sportski centar ovde u blizini Kaškaiša, a onda su dodatno investirali u infrastrukturu i sagradili hotel kako bi sve bilo na jednom mestu. Baš sam pričao sa konobarom iz našeg hotela, kaže da mu je žao jer je uživao u druženju sa fudbalerima. Pohvalio mi se da je komšija sa Ronaldom, pošto mu majka živi na Madeiri.

Ako se uzme u obzir umerena klima i podatak da u proseku 260 dana godišnje protekne bez ikakve vremenske nepogode, jasno je zašto se i portugalska aristokratija odlučila da prati primer kraljevske porodice i da na obali Atlantskog okeana grade vile i palate.

- Imao sam sreće da dve godine živim u Lisabonu dok sam branio boje Benfike i često sam dolazio u Kaškaiš za koji me veže mnogo lepih trenutaka. Ovde blizu je i škola gde smo žena i ja svaki dan dovozili decu na časove. Pored sunca i mora, oduševilo me je i gostoprimstvo lokalnog stanovništva. Čoveku ne ostaje ništa drugo nego da uživa u ovako lepom mestu.

Turistički vodiči toplo preporučuju da se poseti Kaškaiš baš iz razloga da bi se osetila atmosfera i doživele čari nekih davnih vremena.

- Kaškaiš je mondensko mesto, ovde živi mnogo stranaca. Obratite pažnju na ljude u baštama kafića, uglavnom čitaju englesku štampu. Veliki broj poznatih fudbalera je ovde kupio kuće ili stanove. Lokacija je idealna za život, na moru ste, a treba vam 15-20 minuta do centra Lisabona. Recimo, Simao Sabrosa ima stan u zgradi koja se nalazi odmah pored našeg hotela.

A trasa od Kaškaiša do Lisabona je posebna dimenzija. Putujući automobilom ili vozom, priobalnim putem i prugom koji idu paralelno sa rekom Tejžo, stičete utisak da ste u nekom filmu sa fantastičnom scenografijom. Nedostaju vam samo radnja, zaplet i epilog.

Mada i to imate. Zahvaljujući Piksiju i njegovim "orlovima" raširenih krila.

BONUS VIDEO

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije