ATELJE VINA ŠAPAT: Jedinstven koncept vrhunske gastronomije i usluge

Novosti online

02. 06. 2023. u 12:00

GASTRONOMSKI spektakl „Francuska kuhinja sa zvezdicama“ ove godine održan je u restoranu Fleur de Sel, koji se nalazi u okviru vinarije Šapat. Manifestaciju su organizovali Udruženje „Ja volim Francusku“ i „Savezna asocijacija regije Alzas“, predstavništvo međunarodne unije Alzasa u Srbiji. Promocija evropskog centra gastronomije regije Alzas bila je fokus manifestacije.

АТЕЉЕ ВИНА ШАПАТ: Јединствен концепт врхунске гастрономије и услуге

FOTO: Marko Petrovic

"Francuska kuhinja sa zvezdicama” predstavlja jedinstvenu manifestaciju, sa međunarodnim karakterom, posebno prepoznatljivu u Srbiji i regionu. Ova već tradicionalna međunarodna manifestacija se u Srbiji održala drugu godinu i okupila je značajne goste iz privrede i ekonomije Srbije, ali i predstavnike Francuske i regiona.

Manifestaciji "Francuska kuhinja sa zvezdicama” prisustvovali su i predstavnici Francuske, među kojima su i šefovi Michelinove kuhinje evropskog centra gastronomije, regije Alzas u Francuskoj, Michelin kuvar restorana sa najdužom tradicijom iz Alzasa Joël Philipps, Michelin kuvar vlasnik restorana sa najdužom tradicijom, Huser Michael, zatim predsednik Međunarodne unije Alzasa koja posluje na pet kontinenata u okviru 63 predstavništva, a od decembra 2022. godine i u Srbiji, Gérard Staedel, predsednik Regionalne privredne komore Strazburga "Aria" čije su članice kompanije iz privrednog industrijskog sektora Sebastian Muller, direkcija Evropskog centra za edukaciju u hotelijerskoj industriji CEFPPA – Eleonore Rose i predsednica „Ja volim Francusku“ i „Savezne asocijacije regije Alzasa u Srbiji“ Slađana Novaković.

Generalni menadžer Atelje vina Šapat Dušan Vranić ima bogato iskustvo iz nekih od najboljih restorana iz Njujorka, dok glavni kuvar i šef kuhunje Nikola Stojaković, iza sebe ima više od 13 godina iskustva iz renomiranih Michelin restorana iz Pariza. Takođe, Mladen Dragojlović, glavni enolog u vinariji Atelje vina Šapat, čija su vina višestruko nagrađivana bogato iskustvo stekao je radeći u vinarijama u Evropi i Južnoj Americi.

FOTO: Marko Petrovic

Sinergijom svojih znanja i iskustava, odlučili su da upravo u Šapatu kreiraju prestižni gastronomsko-vinski centar vredan pažnje.

- Veoma sam srećan! Nismo mogli da poželimo lepši početak rada našeg kompleksa restorana Fleur de Sel i, generalno, našeg kompleksa posle sedam meseci renoviranja. Radi se o kompleksu dva restorana i obraća se pažnja da sve bude u skladu sa najvišim Michelin i drugim svetskim standardima gastronomije (vreme, prostor, kvalitet servisa, usluge). U svemu ovome najlepša je ta fuzija znanja, iskustva i energije između ljudi. Radimo na tome da celu tu energiju i viziju objedinimo zajedno. Zato ne mogu biti srećniji da ovako počnemo naše putovanje u starom-novom kompleksu - rekao je Dušan Vranić, generalni menadžer Atelje vina Šapat.

Atelje vina Šapat, smešten iznad Slankamena sa impresivnim pogledom na Dunav, na padinama Fruške Gore, okružen je sa 10 hektara vinograda gde se uzgaja grožđe od kog se pravi vino Šapat. Moderan i unikatan novi restoran Fleur de Sel predstavlja jedinstven koncept gde su spojeni vrhunska gastronomija i usluga.

FOTO: Marko Petrovic

Ceo kompleks vinarije renoviran je prema najvišim standardima i pripremljen za posetioce koji će na ovom jedinstvenom mestu, na samo sat vremena od glavnog grada moći da uživaju. Kompleks se prostire na 1.000 kvadratnih metara i sastoji se od dva restorana Šapat i Fleur de Sel, apartmana, vinskih i degustacionih soba, vinograda.

- Potrebno je taj kompleks raščlaniti na sadržaoce i činioce i sklopiti ponovo. Ovo je jako interesantan kompleks kakav postoji u svetu. To je kompleks u kom imate apartmane, smeštajne jedinice, SPA naprimer, imate jedan restoran, drugi restoran, neko ima čak i do tri restorana... Poenta je da imate jedan nešto veći restoran, da iskoristite terasu i pogled. U ovaj restoran će doći porodice, organizovaće se korporativni ručkovi, tu je opuštenija atmosfera sa kvalitetnijom hranom, gastronomijom, servisom, uslugom i sjajnom vinskom listom, a  uz taj, imate i manji restoran. Suština je u tome da podignemo iskustvo na mnogo visoki nivo sa mnogo velikim očekivanjima, kao i da kuhinja pokaže sav svoj potencijal, servis i uslugu u svakom aspektu, da hranite sva čula - čulo ukusa i mirisa, pogleda, osećaj prostora i vremena. To je nešto što želimo da damo na najvećem svetskom vrhu tako što ćemo objediniti naša iskustva, šefa kuhinje Nikole, mene i Mladena. To je cilj, ne da se upoređujemo ni sa kim, niti da kažemo "mi smo najbolji", nego da idemo odmah sa tim iskustvima na svetski vrh gastronomije, restorana - istakao je Dušan Vranić, generalni menadžer Atelje vina Šapat.

Tradicionalni karakter "Francuske kuhinje sa zvezdicama" ove godine manifestaciju postavlja na mnogo viši nivo - Promociju evropskog centra gastronomije regije Alzas.

- Koncept manifestacije je baziran na želji da gastronomskoj ponudi Srbije pomognemo u prepoznavanju gastronomskog potencijala koji je već evidentan, a na putu do prve Michlenove zvezdice. U odnosu na prošlu godinu, ove godine smo se trudili da manifestaciju podignemo na jedan mnogo viši nivo u odnosu na prethodni, s obzirom na to da od decembra 2022. godine prvi put u istoriji Srbije imamo predstavništvo jedne francuske regije, odnosno regije Alzas. S obzirom da je Alzas evropski centar gastronomije, kontinuiranim radom i komunikacijom studiozno smo razmatrali koji je restoran iz Srbije već sada prepoznatljiv, a da nosi obeležje Michlenovog standarda. Restoran Šapat je na osnovu neprikosnovenih sumnji dobio titular jedinog i prepoznatog sa Michlenovim standardima, te je doneta odluka da mesto manifestacije bude restoran Šapat - rekla je Slađana Novaković predsednica „Ja volim Francusku“.

Među predstavnicima Francuske na ovogodišnjem gastronomskom spektaklu „Francuska kuhinja sa zvezdicama“ našao se i šef Michelinove kuhinje evropskog centra gastronomije, regije Alzas u Francuskoj, Michelin kuvar restorana sa najdužom tradicijom iz Alzasa Joël Philipps.

FOTO: Marko Petrovic

- Kad govorimo o restoranima koji poseduju Michlenovu zvezdicu uvek kažemo da je to restoran, odnosno, da je to mesto koje poseduje sve. I već ovde kada prilazimo ovom mestu mi vidimo da ima savršen pogled, da je tu Dunav i lepa priroda. Potom, dolazimo do mesta čiji je eksterijer izuzetno brižljivo negovan i gde smo vrlo dobro primljeni. Kada uđemo na vrata, na samoj recepciji nas dočeka osmeh i još jednom osetimo tu gostoprimljivost i takođe vidimo izrazito visok kvalitet materijala od kojih je ovo mesto izrađeno - rekao je Joël Philipps i nastavio:

- Čim sam došao počeo sam da posmatram. Posmatrao sam kako izgleda kuhinja i shvatio sam da se u njoj nalaze sve mašine, svi aparati, sva oprema po poslednjim tehnološkim standardima i to je ista vrsta oreme koju možemo da vidimo i u francuskim restoranima. Pored toga, video sam i ekipu (kuvara i pomoćno osoblje) koja je obučena po svim standardima tj. svi imaju kecelje, kape, rukavice. Onda sam porazgovarao sa glavnim kuvarom i ubrzo sam shvatio da je njegova vizija da se koriste lokalni proizvodi, da se koriste sezonski proizvodi i bio je zaista koherentan u svom izlaganju, a to je, ujedno, isti princip koji mi primenjujemo u restoranima u Francuskoj. Ukoliko pogledamo svo to iskustvo iz Francuske, ukoliko vidimo lepotu koja nas okružuje, ukoliko vidimo opremu koja ovde postoji, potpuno je jasno da se radi o mestu koje teži ka izvrsnosti i koje može biti razlog da se vratimo ponovo ovde u Srbiju iz Francuske - zaključio je on.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije