VEROVANJE U PRIVLAČNOST MASKE: Taktika samoprezentovanja u eri posle pandemije

Novosti online

04. 02. 2023. u 18:10

MALO je verovatno da će atraktivni ljudi nastaviti da nose maske za lice u postkovid eri, pokazuje studija objavljena u časopisu Frontiers in Psychology.

ВЕРОВАЊЕ У ПРИВЛАЧНОСТ МАСКЕ: Тактика самопрезентовања у ери после пандемије

Foto Shutterstock

U tri istraživanja učesnici je trebalo da se izjasne o privlačnosti i namerama nošenja maski u različitim scenarijima, piše Dejli Majl.

Istraživači su zaključili da mladi i sredovečni Amerikanci koji sebe vide kao privlačne „veruju da nošenje maske ometa mogućnosti da ostave povoljan utisak na druge”.

S druge strane, ljudi koji sebe ne vide kao privlačne prihvataju „verovanje u privlačnost maske“, odnosno da maske za lice zapravo poboljšavaju njihov izgled.

Velika analiza otkrila je da maske za lice prave „malu ili nikakvu razliku“ u odnosu na infekciju ili smrtnost od kovida-19.

U početku korišćene za antivirusnu zaštitu, maske za lice postale su jedan od simbola žestokog kulturnog rata u SAD.

Centri za prevenciju i kontrolu bolesti (CDC) i dalje preporučuju Amerikancima da nose maske na mestima sa visokim nivoom prenosa virusa, kao što je javni prevoz.

Stariji Amerikanci i pacijenti sa kompromitovanim imunološkim sistemom takođe se podstiču da preduzmu mere predostrožnosti kao što je nošenje maski.

Iako je predsednik Džo Bajden krajem prošle godine proglasio pandemiju kovida-19 „gotovom“, čak četvoro od desetoro Amerikanaca i dalje „povremeno“ nose maske.

Istraživači sa Nacionalnog univerziteta u Seulu u Južnoj Koreji želeli su da vide da li privlačnost koju sami doživljavaju igra ulogu u namerama ljudi da nose maske. Izveli su tri eksperimenta na Amerikancima regrutovanim na Amazon Mechanical Turku, web sajtu za kraudsorsing za preduzeća.

Prosečna starost u svim studijama bila je 33 godine, a muškarci su činili otprilike 44 procenta svake studijske populacije.

Najznačajniji nalaz tima proizašao je iz njihove treće studije.

Naime, treća studija uključivala je 442 osobe, od kojih je polovini rečeno da će prošetati psa, a drugoj polovini da idu na razgovor za posao.

Pitali su ih:U ovom scenariju, da li mislite da će vas drugi doživljavati kao privlačnije sa maskom za lice? 

Takođe su upitani: Koliko želite da ostavite dobar prvi utisak na druge? 

Ljudima koji su imali intervju za posao više je stalo do toga da li nošenje maske utiče na njihovu privlačnost lica.

U početnoj studiji, istraživači su uključili 244 osobe.

Učesnici su ocenili svoju privlačnost lica pre nego što su zamoljeni da zamisle scenario u kome su pozvani na razgovor za posao u kompaniji u kojoj su zaista želeli da se zaposle.

Od njih je traženo da odgovore na sledeća pitanja:

 - Mislite li da će vas anketari smatrati privlačnijim sa maskom za lice? -i - Ako je nošenje maske za lice opciono na ovom intervjuu, da li biste nosili masku za lice tokom intervjua u kompaniji? -

Ljudi koji su sebe ocenili kao veoma privlačne izrazili su manju verovatnoću da će odgovoriti potvrdno. Takođe je manje verovatno da će podržati uverenje da nošenje maski poboljšava njihov izgled, što je dodatno umanjilo njihovu nameru da nose maske na intervjuima za posao.

U interventnoj studiji, 344 osobe koje su zamišljale sebe da odlaze na intervju za posao u uglednoj kompaniji su bile upitane:

 - Mislite li da će vas anketari doživljavati kao pouzdanije/kompetentnije/atraktivnije sa maskom za lice? -

Ljudi koji su odgovorili potvrdno na ta pitanja bili su skloni da nose maske prilikom intervjua.

 - Naši nalazi sugerišu da nošenje maski može da se promeni sa mere samozaštite tokom pandemije kovida-19 u taktiku samoprezentovanja u eri posle pandemije - napisali su autori studije.

(Telegraf)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ETO, JAVLJA MI SE! Kako je Novak Đoković šokirao novinarku CNN-a