ŽIVELI SU PRE 125 MILIONA GODINA: Naučnici u Engleskoj otkrili dve nove vrste dinosaurusa

Tanjug

01. 10. 2021. u 00:17

NAUČNICI u Engleskoj otkrili su dve nove vrste dinosaurusa koje su verovatno živele na jugu Engleske pre 125 miliona godina.

ЖИВЕЛИ СУ ПРЕ 125 МИЛИОНА ГОДИНА: Научници у Енглеској открили две нове врсте диносауруса

Foto: Tanjug/AP

To otkriće moglo bi stručnjacima, kako navodi Bi-Bi-Si, da pruži drugačiji i bolji uvid u život ovih predatora.

Paleontolozi su jednog dinosaurusa opisali kao „čaplju iz pakla", poredeći njegov stil lova sa zastrašujućom verzijom ove ptice.

Ostaci ovog dinosaurusa, koji je imao tri nožna prsta, pronađeni su na plaži ostrva Vajt.

Pripadali su grupi spinosaurida i smatra se da su bili dugački devet metara, a da je samo lobanja bila veličine jednog metra.

Otkopavanje zbirke od otprilike 50 kostiju trajalo je nekoliko godina.

Prvi pronađeni primerak, nazvan na latinskom "Ceratosućops inferodios", označen je kao „čaplja iz pakla sa rogatim krokodilskim licem".

Uz kratke rogove i izbočine u predelu obrva, naziv se takođe odnosi na stil lova ovog predatora koji podseća na čapljin.

Drugi primerak nazvan je na latinskom ''Riparovenator milnerae'', ime je dobio u čast nedavno preminule britanske paleontološkinje Andele Milner.

Sakupljači fosila su prvo pronašli delove dve lobanje, da bi potom tim iz Ostrvskog muzeja dinosaurusa otkrio veliki deo ostatka repa.

Prethodno je skelet spinosaurida, koji je pripadao vrsti barioniks, otkriven 1983. godine u kamenolomu u engleskoj grofoviji Sari.

Od tada su istraživači pronašli samo ostatke pojedinačnih kostiju i zuba.

Autor istraživanja Univerziteta u Sautemptonu Kris Barker naveo je da je otkriveno da se lobanje razlikuju ne samo od grupe barioniks, nego i međusobno.

- To znači da je raznolikost spinosaurida u Velikoj Britaniji bila veća nego što se smatra - naveo je Barker.

U istraživanju se sugeriše da postoji mogućnost da su se spinosauridi prvo razvili u Evropi, pre nego što su se proširili na Aziju, Afriku i Južnu Ameriku.

Zbirka od oko 50 kostiju biće izložena u Ostrvskom muzeju dinosaurusa u Sandaunu.

Kustos Martin Mant rekao je da su nalazi učvrstili status ostrva Vajt kao jednog od najboljih lokacija za istraživanje ostataka dinosaurusa u Evropi.

KOJA JE CENA SLOMLJENOG DEČJEG SRCA? Kako su Hrvati, Bugari i Slovenci rasplakali mališane iz Srbije