ARHIVA U POKRETU I "SLOBODNE DJEVOJKE": Dve predstave iz Srbije večeras pred publikom 57. Bitefa
NA večerašnjem repertoaru 57. Bitefa su dve domaće predstave, jedna za drugom: na festivalskom repertoaru prvo je plesna predstava "Želja da se napravi čvrsta istorija završiće se neuspehom" na sceni Bitef teatra, a potom i "Kao sve slobodne djevojke" u Ateljeu 212.
foto Atelje 212
Autorski projekat Igora Koruge (u izvođenju Stanice Servis za savremeni ples) podstaknut je pitanjem na koji način arhiviranje plesne umetnosti može biti umetnička praksa, a u njemu je angažovano pet izvođača različitih generacija - Nela Antonović, Anđelija Todorović, Jelena Jović, Tanja Pajović, Boris Čakširan i Sanja Krsmanović Tasić. Mali ansambl predstavlja "arhivu u pokretu", koja na pozornici ostavlja nedovoljno zabeležene zapise kretanja, doživljaja i sećanja o vremenu, u kome kod nas još ne postoji zvaničan institucionalni okvir za arhiviranje lokalne plesne scene.
- Okupili smo pionire nezavisne scene, s početnom idejom da uradimo savremenu plesnu predstavu sa izvođačima zrelog doba, ostvarenih karijera i umetničkih praksa, koji su svoje vrhove dostizali od osamdesetih godina prošlog veka do naših dana, u doba turbulentnih političkih promena i njihovog uticaja na umetnost - objašnjava Koruga. - Tako je tema naše predstave, između ostalog, odnos umetnika prema estetici, institucijama i samoodrživosti.
"Kao sve slobodne djevojke" (u režiji Selme Spahić) treći je komad Tanje Šljivar u Ateljeu 212. Praizvođenje je imao u berlinskom Dojčes teatru. Pored Nemačke, javno je čitan i izvođen u SAD, Hrvatskoj, Austriji i Italiji. Priča o sedam trinaestogodišnjih devojčica koje su zatrudnele na ekskurziji - do sada je prevedena na sedam jezika. U predstavi igraju Milica Mihajlović, Ana Mandić, Jelena Stupljanin, Ermin Bravo, Marko Grabež, Marta Bjelica i Minja Aleksić, u alternaciji sa Verom Jovanović.
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)