NISMO U STANJU DA ODBRANIMO OGNJIŠTE: Glumac LJubiša Savanović o "Urnebesnoj tragediji", porodici, dobrim ljudima, praštanju

v.STRUGAR

18. 05. 2023. u 14:44

I DANAS, kao i tada kada sam pisao, pre više od tri decenije, "Urnebesna tragedija" priča je o destrukciji u jednoj porodici. Postoji definicija, u koju duboko verujem, da je porodica epicentar našeg života... Porodica je najbitnija i najvažnija škola u životu čoveka. U kakvoj porodici odrastate, takav ćete biti čovek - rekao je uoči nedavne premijere svog komada Dušan Kovačević.

НИСМО У СТАЊУ ДА ОДБРАНИМО ОГЊИШТЕ: Глумац Љубиша Савановић о Урнебесној трагедији, породици, добрим људима, праштању

foto N. Babić

Baš kao "porodica", dva ansambla (Narodnog pozorišta RS i Narodnog pozorišta u Beogradu), u režiji i adaptaciji Jagoša Markovića, bravurozno su izveli poznati naslov na obe scene.

- Posle sjajne banjalučke premijere i u Beogradu nas je dočekala odlična reakcija. Mnogo smo i očekivali od predstave, a jedan od najjačih aduta je jedinstvo ansambla. Divno smo se našli u podeli - kaže na početku razgovora za naš list glumac Ljubiša Savanović, beogradskoj publici poznat po ulogama u brojnim serijama i filmovima.

Ovog puta, u ulozi Doktora, prinuđen je da balansira između "normalnosti" i ludila (kome je i sam podložan), pokušavajući da pomiri frustracije u "disfunkcionalnoj" porodici.

- Nastojali smo da kroz ovaj lik pokažemo kako na kraju prođu svi oni koji pokušavaju da nas mire i učine boljima. A baška, što uvek nastrada neko ko je za nijansu razumniji i spremniji od drugih da razdvaja sukobljene strane, kao ovnove na brvnu. Umesto da ga poslušamo i budemo malo pametniji, takav obično prođe kao moj doktor u predstavi: u najboljem slučaju,razbijene glave - ističe Savanović. - Mi, inače, nikoga ne štedimo i nikome ne praštamo. I u vreme kovida lekari su ponekad "nadrljali" od nas ovakvih kakvi smo. Zbog toga smo, u dogovoru s rediteljem, i ovom predstavom hteli da im odamo počast i zahvalnost.

Na pitanje da li je njegov junak racionalan ili je prihvatio deo ludila svojih pacijenata kao način da preživi vreme i okolnosti, naš sagovornik kaže:

- Za glumce je najnezahvalnije kad se igra - dobar čovek. Mnogo je lakše ako si u ulozi negativca jer imaš veći izbor sredstava. Moj junak je plemenit, pošten, a želeći da ljude oko sebe izleči i učini im dobro pravi korak koji lekar ne bi smeo da napravi i ulazi privatno u njihove odnose. Ta greška je kobna, i za njega i za pacijenta. Uostalom, uzrok svih naših problema prikazan je u ovoj predstavi.

Sticaj okolnosti, kako kaže, hteo je da počnu da rade "Urnebesnu tragediju" pre tragičnih događaja, planirajući premijeru 5. maja. Velika nesreća i dani žalosti, odložili su njeno izvođenje:

- Predstava je, nažalost, mnogo dobila na aktuelnosti u ovih petnaestak dana. Naš odnos prema porodici i to što smo dozvolili da danas ovako izgleda, da se razara, a mi ne budemo u stanju da to naše ognjište odbranimo po svaku cenu - dovelo nas je do svega što se desilo... Nimalo slučajno, dečak na kraju predstave stalno ponavlja pitanje "ko sam ja". Mi, ostali, više nemamo ni vremena da se pitamo. Trčimo za boljim stanovima,autima, parama, za sopstvenim lepšim licem i izgledom. Zaboravili smo ko smo, šta smo, odakle smo, čiji smo. E, to nikako ne može da "izdobri"...

Nije mu dosadano

BANjALUČKI glumac ima desetak predstava u matičnoj kući, još toliko u Gradskom pozorištu "Jazavac".

- Što bi rekli glumci, nije mi dosadno. Igram i dramu i komediju. U NP su aktuelne predstave "Naši dani", "Derviš i smrt", "Hamlet u Mrduši Donjoj", "Lice", "Kokoška", "Gospođa ministarka", a u "Jazavcu " predstave "Celo telo, tu me boli", "Šećer je sitan, osim kad je kocka", "Istina".

Iako je "Urnebesna tragedija" njegov prvi pozorišni angažman u Beogradu, ovdašnji gledaoci pamte ga po ulogama u serijama "Meso", "Kosti" (uskoro i "Koža), "Složna braća", "Lud, zbunjen, normalan", filmovima "Koridor", "Turneja", "Kralj Petar Prvi".

Posveta Milanoviću

- IMAM intimnu potrebu da naglasim da sav ovaj rad u "Urnebesnoj tragediji" posvećujem čoveku koji je bio most između dva pozorišta. Nenametljiv i diskretan, nedavno preminuli Slavko Milanović (nekadašnji dramaturg i direktor Drame Narodnog pozorišta u Beogradu), dugo godina u senci, mnogo je uradio za saradnju Narodnog pozorišta RS i teatra u Beogradu - kaže naš sagovornik.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)