"ROLERKOSTER" BRATSTVA I JEDINSTVA: Omaž ideji zajedništva na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu
PRVI dan 27. Jugoslovenskog pozorišnog festivala u Užicu bio je omaž surovo prokockanoj ideji o zajedničkoj i srećnoj budućnosti naroda „na ovim prostorima“.
N. Janković
Uz jugoslovenski „Rolerkoster“ beogradskog „Ateljea 212“, tražeći i nalazeći isključivo dobronamernog slušaoca i gledaoca, doprineo je tome i govor predsednika žirija prof. dr Radivoja Dinulovića: sve zajedno, to je nostalgična potreba koja se povremeno u svakom čoveku javi, a koja govori – kako bi dobro bilo da je sada kao što je bilo pre, pre nego što su se zle stvari desile.
- Nekada davno, jako davno, bio sam u jednoj zemlji dalekoj, pozorišno dete. Tu zemlju smo zvali Jugoslavija. Osećanje pripadnosti koje je počivalo jednako na Zagrebu, Sarajevu, Beogradu i Skoplju, gde su reči sloboda, bratstvo, jedinstvo i ravnopravnost predstavljali sistem vrednosti u koji smo verovali. Bio je to svet u kome smo se radovali i od kojeg smo očekivali bolju budućnost. To osećanje je za mene sasvim pouzdano i trajno i zato volim užički festival – rekao scenograf, arhitekta, predsednik žirija na festivalu „Bez prevoda“ prof. dr Radivoje Dinulović, otvarajući regionalne pozorišne susrete.
Prethodno, u holu Narodnog pozorišta nastupio je Hor „Glas“, najnovije užičko čudo, izvodeći numere grupe „Kvin“, a na istom mestu otvorena je izložba dragocenih pozorišnih fotografija Radovana Baje Vujovića.
Predstava „Rolerkoster“ po tekstu Jelene Kajgo, u režiji Milice Kralj, suprotstavlja stroga moralna načela roditeljskih jugoslovenskih a zatim postjugoslovenskih generacija, sa pragmatizmom evropske i svetske današnje dece. Tragikomično, razume se, jer starije generacije u svom ekstremu vreme sadašnje vide kao izdaju ljudskih vrednosti. One mlađe generacije prinuđene su da prihvate globalnu političku korektnost i nametnute zadatosti kao nepromenjivo Sveto pismo. Ova dva oprečna sveta ipak se, neminovno, jedan drugom približavaju. Život uprkos svojoj tragičnosti traje, jer je u osnovi međuljudskih odnosa nežnost kojoj je, da bi u stvarnom svetu trajala, pridodat i zajednički interes.
Užička publika je ovacijama nagradila glumački ansambl: Daru Džokić, Katarinu Marković, Jelenu Petrović, Vladislava Mihailovića, Milicu Mihajlović, Petra Mihajlovića, Teodora Vinčića i Simonu Beljac.
Pre svih dešavanja, kao i svake godine, na zgradi Narodnog pozorišta zavijorile su se zastave zemalja čiji ansambli igraju „bez prevoda“: Srbije, Crne Gore, BiH, Hrvatske i Slovenije.
Drugog festivalskog dana, u borbi za nagrade „Ardalion“, na repertoaru je drama Ljubomira Simovića „Čudo u Šarganu“, u režiji Jagoša Markovića, sa sjajnim ansamblom Jugoslovenskog dramskog pozorišta.
BONUS - NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI
Preporučujemo
AUTO NA KROVU, NEMA POVREĐENIH: Saobraćajna nesreća na magistrali kod Užica (VIDEO)
31. 10. 2022. u 17:00
OTVORENI BORINI POZORIŠNI DANI: Zahvalnice Vučiću i Brnabićevoj (FOTO)
22. 10. 2022. u 13:20
NEVEROVATNO OTKRIĆE U RUMUNIJI: Koristila kamen kao držač za vrata, ispostavilo se da vredi milion evra
KAŽU da je nečije smeće nečije blago, ali komad „kamena“ koji je decenijama držao vrata otvorenim predstavlja blago po gotovo svačijim standardima.
09. 12. 2025. u 16:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)