OVAKO NEŠTO MOŽE DA IZAZOVE SAMO BOJEV METAK: Koordinator oružara Danijel Krstić o Boldvinu i pravilima rada u domaćoj kinematografiji

A. POPADIĆ

22. 10. 2021. u 22:50

TRAGEDIJA poput ove koja se desila Aleku Boldvinu moguća je samo ako oružje koje se koristilo nije adekvatno za upotrebu na filmskom setu, odnosno, nije bojevo onesposobljeno.

ОВАКО НЕШТО МОЖЕ ДА ИЗАЗОВЕ САМО БОЈЕВ МЕТАК: Координатор оружара Данијел Крстић о Болдвину и правилима рада у домаћој кинематографији

Krstić sa Vukom Kostićem na snimanju "Dare iz Jasenovca", Foto privatna arhiva

Ovakvu stravičnu štetu može da nanese samo bojev metak, onaj koji ima zrno, posebno jer su dve osobe u pitanju, jedna ubijena i jedna ranjena - kaže, za "Novosti", koordinator oružara Danijel Krstić.

Rekviziti koji se koriste na setu ne mogu da ispaljuju projektile, dodaje naš sagovornik iza koga je rad na brojnim projektima - "Senke nad Balkanom", "Dara iz Jasenovca", "Kralj Aleksandar", "Trag divljači", "Vreme zla"...

- Kroz cev mogu da izađu samo dim i plamen, nikako metak. Rekvizitni pištolj daje kameri samo svetlosni i zvučni efekat, a posle se u kompjuteru, kroz CGI, dodaju efekti - objašnjava Krstić.

A kako je moguće da je jedna holivudska produkcija bila tako nemarna?

- To se obično dešava kada žele da uštede, pa tako i u Holivudu, angažuju ljude koji nemaju licencu i ne znaju šta rade. Kad ugovaram rad na filmu ili seriji potpisujem da krivično i materijalno odgovaram za bezbednost ljudi na setu - kaže Danijel i dodaje da je, po njemu, bez sumnje, u ovoj tragediji "oružar glavni krivac".

- On ne sme da dozvoli da se koristi bilo koje oružje, osim onog bojno onesposobljenog.

U zemlji u kojoj se oružje kupuje uz ličnu kartu i svima je nadohvat ruke mere bi trebalo da budu još rigoroznije, smatra Krstić. A ko brine o oružju?

- Kada je u planu scena sa pucanjem, predajem oružje iz svojih ruku isključivo glumcu i čim se scena završi ja ga preuzimam. Oružje nikada ne ostaje da "čeka sledeću scenu" i bez obzira na plan snimanja, nijednog trenutka ga ne ispuštam iz vida - objašnjava naš sagovornik.

On napominje da je među njegovim kolegama i te kako poznata sudbina sina Brusa Lija, pa mu je neshvatljivo kako se dogodilo da se dvoje ljudi nađe na putanji metka.

- Kada se snima scena u kojoj se puca ka kameri, vodi se računa da niko ne bude iza nje.

Jedna od tačaka ugovora na kojoj insistiram je upravo ta, da nema nikog ispred oružja. Snimi se kadar pucnja, pa kadar pogotka i pada, i onda se to montira. U ovom slučaju čini se da je reditelj stajao iza snimatelja, jer je probojna moć moguća jedino ako je bio tik iza nesrećne žene - zaključuje Danijel Krstić.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna