"SEKS I GRAD" NA BEOGRADSKI NAČIN: Detalji nastavka odbrane Miroslava Mike Aleksića

S. J. M.

01. 03. 2022. u 18:01

REDITELj Miroslav Mika Aleksić nastavio je danas iznošenjem odbrane u Višem sudu u Beogradu u kojem se bavio konkretnim krivičnim delima za koja je optužen, istovetnim delovima iskaza oštećenih devojaka i pravilima koja su važila u njegovom dramskom studiju "Stvar srca". On ovim nije završio svoju odbranu, koju će nastaviti da iznosi početkom aprila na sledećem ročištu.

СЕКС И ГРАД НА БЕОГРАДСКИ НАЧИН: Детаљи наставка одбране Мирослава Мике Алексића

Foto: Z. Jovanović

U sudnici je ukazivao da te devojke Milena Radulović, Maša, Miljana istim rečnikom opisuju situacije za koje je optužen, poput - "ščepao za kosu, jako me stegnuo, počeo da ljubi ubacivši jezik u usta, što me zabolelo, snažno gurnuo jezik u usta, ugurao jezik u usta...

- Ovo je 21. vek i ove devojke su obrazovane - rekao je Aleksić. - Ja znam šta mogu da kažu i opišu kako se ljubi. Opisuju na isti način ovakvim rečima. Da li su to dokazi ili su njihove izjave naučeni tekstovi. Ovo je primer pripreme oštećenih, koja je trajala mesecima i u kojoj su učestvovali psiholozi, advokati, policajci, novinari. Ove istovetnosti nisu jedine. Optužnica kaže na identičan način izvršavao krivična dela. Isti su opisi osećanja, radnje i dužine njenog trajanja.
Aleksić je pročitao neke delove iskaza gde one kažu da su plakale, jedna jer je pod stresom zbog prijemnog, duga jer odlazi iz Srbije, a onda ih je on zagrlio i uhvatio rukom za zadnjicu, ali ne mogu da odrede koliko dugo je to trajalo:

- Onda optužnica kaže dodiruje ih rukama po zadnjici, to su bludne radnje. One imaju istovetna sećanja u različitim situacijama. Prvo ide zagrljaj. Prepisuju jedna od druge događaj koji se nije desio. One su se okupile i imaju kontaminaciju sećanja, izmišljaju događaje. One odlaze, a ja da iskoristim priliku da ih uhvatim za zadnjicu.

Miroslav Aleksić kaže da tužilja citira njegove reči, ali ne zna odakle, jer ih oštećne ne pominju - "naređuje joj da ide na čas, rekao joj da se obuče i izađe na scenu, naredio da izađe na scenu, naredio da ide kući, naredio da ide...."

- Događa se silovanje, a on onda naređuje. Taj moj naredbodavni ton u ovim izmišljenim citatima je tužiljin doprinos izmišljenim scenama silovanja. Ogroman doprinos, em se dogodilo silovanje, em im se grubo naređuje da idu. Kod optužbi za nedozvoljene polne radnje nema naredbodavnog tona. Sve to je neka loša literatura, to nema ni u meksičkim serijama.

Optuženi ukazuje i da je istovetnost pozivanje devojaka u njegovu kancelariju:

- A ona je mesto krivičnih dela, izdvojen, skrovit, tajan prostor, budžak i još noć. Iz citata nekoliko svedoka, koji su pohađali studio proizilazi da to nije bilo isključivo mesto za navodna silovanja, kako je predstavljeno, već se u nju ulazilo i za druge stvari.

Aleksić kaže da se suština svega ovoga krije u Mileninom master radu:

- U optužnici kao i u master radu, koji je unet u nju, ima sedam epizoda, samo ja serijal ne bih nazvao "Učitelj", već bih upotrebio naslov nekog Markesovog romana. Tu se radi o preslikavanju serije "Seks i grad" i bukvalno neki delovi sadržaja ovde se poklapaju sa sadržajem iz serije. Neverovatno. Međutim, ovde postoji još jedan master rad male Đikićke, koja ga za jedan engleski studio radi upravo na ovu temu. Tako da imamo "Seks i grad" lokalno obojen. I naravno mora da se dogodi sudski proces, jer bez toga nema serije.

Aleksić je pročitao deo optužnice "da je nastavnik glume izvršio drugu nedozvoljenu polnu radnju nad Nikolinom Vukićević, koja mu je poverena. Ona je uplakana ušla u kancelariju, a okrivljeni joj je rekao da je glupača i zašto ne ostane u Beogradu i upiše glumu. Zatim je zagrlio, čvrsto uhvatio rukom za zadnjicu i privukao, a ona je osetila njegovo uzbuđeno disanje".

- Neke stvari ću apsolutno negirati, a neke ne umem, jer nisu normalne. Nikolina kaže malo je reći da smo ga se plašile od malih nogu, da je povraćala pred čas, dolazila anksiozna. Mislim, taj stres je sad mnogo moderan. Strahove povezuje sa domaćim i šta će Mika reći. Uobičajeni stres kad ne uradiš domaći je samo danas nenormalan, a uvek je bio normalan. Nikolina kaže da je došla u kancelariju da me obavesti da ide na školovanje u inostranstvo, ali se plašila kao da kaže, jer Mika nema lepo mišljenje o školovanju u inostranstvu. Taj zagrljaj bi u svakom slučaju bio normalna ljudska reakcija. E sad, jedna od vežbi na probama u studiju je upravo zagrljaj. Kako da promenom ruke promenimo značenje. Devojke izmaknu glavu, a muškarci su to pokušavali spuštajući ruku na kukove ili zadnjicu. E to je Nikolina upamtila i plasirala ovde.

Aleksić kaže da Nikolina nije išla na studiranje u Italiju, jer nije bila završila ni treći razred srednje škole, već je bežala, jer je imala porodičnih problema sa mamom.  

- U veštačenju je rekla, "mama je vredna požrtvovana, ali emotivno nezrela i ne vidi širu sliku". To je njeno tumačenje mame. Razlog plakanja što odlazi iz Srbije, a u optužnici ja sam planirao i smislio da koristim prilike da nekoga uhvatim za zadnjicu i grubo stisnem. Ona kaže ceo ragovor je bio neprijatan. Jeste bio, a to je proizašlo iz njenog pokušaja da kroz laž objasni razloge. Ona je sva bila u varijanti laži, izmišljenih stvari. Na kraju sam rekao:" Hajde piši to, možda može kreativno da se iskoristi". Nisam pretpostavljao da će to biti do patologije izmišljena laž - ispričao je Alekisić. - Ona je tražila da joj pomognem i razgovaram sa njenim roditeljima da ode u Italiju. Da odeš zbog nezrele mame!? Ovde je problem prelomnih trenutaka i ljudi koji nisu uspeli u svojim željama i namerama. A što neko ima potrebu da studira filmsku organizaciju u Londonu zbog prestiža mame i tate? Ja sam mnoge stvari kod njih zapazio, ali nisam lekar i nadao sam se da će biti prevaziđene.

Aleksić kaže da u optužnici stoji "kad je privukao ona se zbunila i uplašila", a da Nikolina to nigde nije izjavila:

- Opis događaja oštećene i u optužnici je različit, ali je zato sličan sa drugim oštećenim. Nikolina kaže da je o svemu negativnom što joj se dešavalo, pa i sa Mikom, jedino pričala sa drugaricom Ivanom. Ona je ozbiljan nekredibilan svedok sa psihološkim posledicama. To je nedopustiva demonstracija zla. Sve one su u rasponu od 18 do 27 godina i ne želim da ružim nešto što još ima šansu da bude bolje, ali toliko dokaza ima da se one ocrne.

Optuženi reditelj kaže da je Nikolina kazala da joj je najgore bilo kad je saznala šta se sve dešavalo Ivani i da je to bilo pred njen odlazak u Italiju i da se tu nisu uskladile, jer se navodno dešavalo posle njenog odlaska: 

- Postoje dokazi da je Nikolina na saslušanju u policiji imala napisano šta će da govori, da je to poređeno sa Ivanom i Milenom. Da su se dogovarali šta reći i da ih je neko usklađivao. Ali kad dođu pokazaću im materijalne dokaze i sve će biti jasno. To sa njom je bio samo besmisleni, glupi razgovor, koji ne može da se karakretiše kao nedozvoljena radnja.

Aleksić je odgovarao i na optužbe Miljane Ćosić. Pročitao je iz optužnice "da je krenuo da izađe iz studija, ugasi svetlo, zatim stao ispred nje i rekao joj šta će ti taj džemper, baci ga. Uhvatio je za grudi, stisnuo, pa za zadnjicu i ona je počela da plače. Ljubio je grubo gurajući jezik, pa dodirivao unutrašnju butinu i zavukao ruku u hulahopke i dodirivao prstima vaginu. Zatim je izvadio ruku, odmakao se, zapalio cigaretu i rekao: "Hladna si kao zmija, samo ti je telo vrelo".

- Miljana je završila režiju, želela je da bude glumica, ali nije za to. Ona je inteligentna, neverovatno uporna, pavi štreber, ali bez dara. Nema stvaralačkog dara i ona to zna, ali meni nije oprostila što sam joj rekao. Laže kad je bila na poslednjem času u studiju - kazao je Aleksić.

Tad je u sudnici ustala punomoćnik te devojke advokat Irina Borović, koja je takođe nekada bila u Aleksićevom studiju, i tražila od sudije da mu zabrani da koristi tu reč, jer se time vređaju drugi, a Aleksić je prokomentarisao da reč laž nema sinonim. Na kraju je sudija rekao da će ga opomenuti kad smatra da su u pitanju uvrede.

Optuženi je kazao da je uobičajeno da gasi svetla kad izlazi iz studija:

- Šta je tu nenormalno. Uzeo sam ključeve, cigarete, mobilni. Milja je stajala ispred ulaznih vrata. A ona kaže da je bila u hodniku, da su se odjednom ugasila svetla i da se ukopala u mestu. Onda kreće meksička serija, "nije me slušao, kapci su mu bili do pola, zavukao je ruku pod haljinu, bila sam bez čarapa". Kod svih imate te čarape, jer su one prepreka kod silovanja, pa ih neko imao, neko nije, neko ih je imao u junu, a nije u sred zime.  Zanimljivo je to insistiranje na detaljima, da je u ruci nosila džemper. Juni mesec, a džemper. Ona je tad bila došla na čas mlađe grupe da razgovaramo o nekom njenom radu, rediteljskoj analizi. Poslednji prekidač sam ugasio kod vrata i to je sve što se desilo u dramskom studiju. Ko je autor te njene izjave? Milja sigurno nije.

Aleksić je ukazao i da je svuda zbrka oko njegovih ruku:

- Na kosi su, pa u hulahopkama, pa na grudima... Ja kao oktopod. Zapalio sam cigaretu, pogledao je i rekao: "Hladna si kao zmija, samo ti je telo vrelo". Ovo je viva Meksiko! Dalje se ničega ne seća, samo posle trenutka u stanu kada se tušira.  Iznenadna rupa. Na moje pitanje, jedini put kada me tužilja pozvala na saslušanje oštećenih, šta se dogodilo po izlasku iz studija, ona je rekla:"Ništa čega se seća". Jedne večeri smo se zaista vraćali zajedno Knez Mihailovom ulicom i desila se ta moja rečenica:"Ćero, ti možeš da upišeš režiju sa lakoćom, ali nisi za taj posao". Teško je to reći nekome, ali je važno reći na vreme. Ona će 60 pitanja iz opšte umetnosti da reši bez greške. Na veštačenju je rekla da je još neodlučna u životu i da ima odsustvo kompetencije za svoj posao. Nemojte da mislite da je to meni drago. Ona je ostala pametnica, ali je li to razlog zašto si se javila i sve ovo ispričala. Nisko. Seli smo na poslednju klupu u Pionirskom parku u blizini njene autobuske stanice i razgovarali do 15 do 12. To je bio težak i istinit razgovor, sa suzama kada je ona u pitanju. Sve drugo ne može ni u meksičkoj seriji da prođe. Ne možeš da se setiš kad je počinjao čas, a godinama dolaziš u isto vreme. Kaže časovi su počinjali u 19 ili 20 časova. Nikada nisu tad počinjali.

Aleksić je rtekao da ne zna šta se dogodilo sa tom devojkom:

- Ne radi svoj posao. Videli smo se posle dva ili tri puta i normalno se rukovali, zdravili, pričali. Pa koji je to čovek, koji će zaboraviti silovanje. Pričala je da je pokušala da otvori kafić, pa nije išlo. Ne ide ni režija. Rekao sam joj: "Pa Miljo piši o režiji, to to znaš, ali nemaš mašte da se njom baviš". 

OBRT LEPIH STVARI


ALEKSIĆ je naveo da na 58 stranica optužnice ima samo jedna rečenica da je u studiju bilo i lepih stvari, ali se ona ne tumači kak treba, već deluje cinično i suprotno. On je kazao da su radili na tome šta je moral, čast, istina, koliko je važno biti dobra čovek. Citirao je nekoliko izjava tih devojaka, poput "zadatak svakog je bio da bude najbolji što može" ili što je rekla Milena Radulović "išla bih u školu po cenu života".
- Onda Ivana Velinović izjavi "u decembru 2020. me kontaktirala Milena Radulović i to je razlog što smo se okupile". Iva Ilinčić kaže "ta škola mora da prestane da radi, to mi je cilj". Odakle ovaj kopernikanski obrt? Dramski studio "Stvar srca" postaje društvena opasnost, pravi se moralna panika. Iza svega toga postoji ozbiljan projekat. Pravi se presek moralnog posrnuća, bolesnog srpskog društva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna