HIGIJENA NA TEZGAMA UPOLA JE JEFTINIJA: Gde potrošači povoljnije mogu da nabave proizvode

E. V. N.

11. 10. 2022. u 08:36

NA pijacama širom Srbije proizvodi za ličnu higijenu prodaju se znatno jeftinije nego u trgovinskim lancima i drogerijama, a mnogi i po upola nižoj ceni. Potrošači se pod teretom inflacije sve više okreću nabavci na tezgama.

ХИГИЈЕНА НА ТЕЗГАМА УПОЛА ЈЕ ЈЕФТИНИЈА: Где потрошачи повољније могу да набаве производе

Foto privatna arhiva

Kako javljaju reporteri "Novosti" širom Srbije, ova roba može povoljnije da se nađe i u malim samostalnim trgovinskim radnjama, kao i u pojedinim apotekama. Udruženja za zaštitu potrošača ističu da trgovinski lanci "zidaju" cene visokim maržama, od kojih su mnoge prikrivene, i savetuju građane da uvek obiđu više prodajnih mesta pre nego što donesu odluku o kupovini.

Jedan od brendova paste za zube koja je namenjena prosečnom potrošaču, "kolgejt", od 75 mililitara u jednom megamarketu dogurao je do 660 dinara. U drugim trgovinskim lancima uglavnom košta od 312 do 382, a na akciji je 230 dinara. Najjeftinije pakovanje koje se u marketima trenutno može naći je tuba od 100 mililitara na sniženju koja košta 100 dinara. Istovremeno, 125 mililitara ovog proizvoda se na pijacama prodaje od 100 do 270 dinara.

Redovna cena šampona head and shoulders od 360 mililitara u trgovinskim lancima se kreće od 650 do 700, a na akciji je 570 dinara, dok se na pijačnim tezgama prodaju od 300 do 400. Cena dezodoransa u spreju "nivea" od 150 mililitara u megamarketima i drogerijama je 520, a na sniženju 350 dinara. Isti proizvod na pijacama košta od 200 do 300 dinara.

Gelovi za tuširanje od 750 mililitara na akciji u marketima koštaju od 520 do 640, dok im je redovna cena od 870 do 1.000 dinara. Na pijačnim tezgama kupke koštaju uglavnom od 300 do 350 dinara.

Vlasnica tezge na jednoj beogradskoj pijaci Milena J. ističe da je najveća promena koju je primetila poslednjih meseci što sve više mladih ovde kupuje. Osim cena, koje su, kako ističe, mnogo povoljnije iako su nedavno porasle, razlog je i što su ovi proizvodi kvalitetniji.

- Nabavljamo ih na mađarskom tržištu i namenjeni su potrošačima u centralnoj i zapadnoj Evropi - objašnjava Milena.

- S druge strane, u našim trgovinskim lancima se plasira roba koja je proizvedena za istočno tržište i nižeg je kvaliteta. Možete da vidite, na primer, kod ove "dav" kupke da je kompletna deklaracija na italijanskom jeziku.

Ona dodaje i da, kada neki poznati brend izbaci nov proizvod na tržište, prvo stigne do njih, a tek kasnije u markete. Na novosadskoj futoškoj pijci, cene kozmetike su, kako prodavci potvrđuju, takođe skočile, od 10 do 30 odsto. Tako dezodorans "nivea", koji se mogao kupiti za 170 dinara, sada košta 260. "Kolgejt " pasta za zube je 130, a koštala je 100. Šampon "hed end šolders" prodaje se za 350 dinara, a toliko koštaju i kupke.

Pojedini proizvodi za ličnu higijenu na niškim pijacama jeftiniji su i nekoliko puta nego u marketima. Pasta za zube colgate max fresh košta 200 dinara, dok je u marketima oko 300, a colgate triple action od 100 mililitara je 110 dinara. Za manji dezodorans "nivea" treba izdvojiti 270 dinara, dok je veći 350. Kupke se kreću u rasponu od 150 do 200 dinara.

SVI U LANCU ZARAĐUJEMO

MESEČNO plaćam 60.000 zakup tezge, magacin i poreze i doprinose - objašnjava nam vlasnica tezge Milena J. - Ja sam "treća ruka" u lancu nabavke proizvoda sa mađarskog tržišta. Mi svi, sa ovim znatno povoljnijim maloprodajnim cenama, uspevamo da zaradimo, a plaćam i jednog radnika. U trgovinskim lancima proizvodi su mnogo skuplji. Možete da zamislite koliki je njihov profit.

Šamponi u supermarketima, Foto privatna arhiva

POVOLjNO I U MALIM RADNjAMA

NA kraljevačkoj pijaci cene proizvoda za ličnu higijenu ne razlikuju se mnogo od onih u samostalnim trgovinskim radnjama koje prodaju ovu vrstu robe. Tako dezodorans "nivea" na pijačnim tezgama košta oko 200 dinara, a "kolgejt" pasta od 80 do 100 dinara. Za kupku treba izdvojiti od 80 do 220 dinara, a cena "hed end šolders" šampona se kreće od 200 do 280 dinara. U leskovačkim marketima najjeftini dezodorans "nivea" pronašli smo za 280, ali se kod drugih prodavaca njegova cena penje čak i do 400 dinara. Pasta za zube "kolgejt" košta 170 dinara, šampon "hed end šoulders" 580, a najpovoljnija cena kupke iznosi 300 dinara.

- Naša marža je svega 10 odsto od nabavne cene, zbog toga su ovde pristupačnije cene - priča nam prodavačica na niškoj pijaci. - Šampon "hed end šolders" nabavljamo po ceni od 320 dinara, a prodajemo ga samo 30 dinara skuplje, da bismo opstali. Ljudi dolaze, kupuju, naročito u poslednje vreme otkako je u marketima sve poskupelo.

Vlasnica tezge iz Beograda Milena J. navodi da često boravi u Kopenhagenu i da su tamo redovne cene u marketima malo više od ovih na našim tezgama, dok su trgovinski lanci u Srbiji znatno skuplji od njihovih. Ovih dana je polemiku na društvenim mrežama rasplamsala objava o cenema šampona nemačkog proizvođača "Alpecin", koji je namenjen rešavanju problema opadanja kose. Tako, 250 mililitara ovog proizvoda u Sloveniji košta 7,29, a na akciji pet evra, dok je u Hrvatskoj 6,62. U Srbiji je njegova redovna cena od 8,5 do, čak, 12 evra, a na akciji se može naći u apotekama za 6,8 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NELE I OKI PORUČUJU „STRUJU ŠTEDI“: Evo u čemu je ključ za osvajanje fiće