DO METROA VAŽNO I PRANJE ULICA: Sekretarijat za zaštitu životne sredine predstavio plan kvaliteta vazduha

J. D.

20. 01. 2021. u 09:44

ДО МЕТРОА ВАЖНО И ПРАЊЕ УЛИЦА: Секретаријат за заштиту животне средине представио план квалитета ваздуха

Foto Z. Jovanović

POSLE mnogobrojnih kritika da se u prestonici ne vodi dovoljno računa o kvalitetu vazduha, Sekretarijat za zaštitu životne sredine predstavio je Nacrt plana kvaliteta vazduha koji se donosi na period za deset godina.

Plan je na javnom uvidu do 30. januara, posle čega će se naći pred odbornicima na nekoj od narednih sednica Gradske skupštine. Nosilac projekta je Gradski zavod za javno zdravlje.

U predloženim merama nalazi se smanjenje emisije štetnih gasova koje dolaze iz motornih vozila, povećanje obima biciklističkog saobraćaja, kao i povećanje pešačke aktivnosti.

Među merama koje se odnose na saobraćaj navodi se realizacija izgradnje metroa, smanjenje štetnih emisija koje preoizvode individualna ložišta što bi se postiglo subvencijama za čišćenje ovih ložišta. U planu je i proširenje postojeće toplovodne i gasovodne mreže, kao i izgradnja infrastrukture za umrežavanje toplana.

Planirano je i da sve kotlarnice gde postoje tehnički preduslovi za povezivanje na sistem daljinskog grejanja budu ugašene. Ako nije moguće neophodno ih je rekonstruisati kako bi se koristili ekološki prihvatljiviji energenti.

Kao jedna od mera navodi se i učestalije pranje gradskih ulica, ali i olakšice za investitore koji grade energetski efikasne zgrade sa zelenim krovovima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Miloš

20.01.2021. 19:31

Sve je ti lepo, ja sam evo završio životnu sredinu na geografskom, i znam za jedan mnogo bitan fakotr koji ovi stručnjaci nisu pomenuli. A to su mibilni izvori zagadjenja odnosno automobili, kojih u Beogradu ima previse. A to se resava na sledeći način, zabranom ulaska u centar grada u vreme špica, pojačan prevoz jgp, da se ljudi nauče više koristiti gradski saobraćaj, i alternativne rute nego da provedu u terazijskom tunelu 30-45 minuta dnevno, emitujući zagadjenje. Ko bas ima zelju da udje u centar grada, placa ekolosku taksu za to. Kao sto se to radi u vecini svetskih metropola, primer Beč.