"BUS PLUS" ZAMENJUJE "BG KARTICA": Uvodi se nova aplikacija za plaćanje vožnje i obaveštavanje o zastojima

S. B. Milošević

29. 12. 2020. u 09:44

GRAD Beograd traži partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza, na međunarodnom tenderu koji je raspisan u utorak.

БУС ПЛУС ЗАМЕЊУЈЕ БГ КАРТИЦА: Уводи се нова апликација за плаћање вожње и обавештавање о застојима

Foto N. Fifić

Novim ugovorom, "bus plus" kartica odlazi u istoriju, a zameniće je "beogradska kartica". Ona će funkcionisati po principu dva novčanika, gde će na jedan moći da se uplaćuje karta za prevoz, a drugi će moći da se dopunjuje i da se tako plaća korišćenje javnih bicikala, parkinga, odlazak u pozorišta, bioskope, ali i ostvare popusti u prodavnicama.

Kako je kazao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, "'Bus plus' odlazi u istoriju", a novog partnera traže štiteći interese Grada". Naglasio je da je prethodni ugovor sa kompanijom "Apeks" rađen na osnovu prethodno sprovedenog konkursa, a ne tendera, zbog čega je bilo dosta primedaba na transparentnost.

- Novim ugovorom Grad tražiti partnera koji će pristati na maksimalni procenat naknade od 7,92 odsto umesto dosadašnjih 8,53 odsto - naveo je Vesić.

Novim ugovorom hardver i sva oprema prelaze odmah u ruke Grada, a ne tek po isteku ugovora, dok Grad softver dobija po isteku prve godine.

Sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević pojasnio je da se od novog partnera sada očekuje veći obim usluge.

- Imaćemo veći broj vozila - 2.151 u odnosu na dosadašnjih 1.853 u kojima je oprema instalirana, 300 kontrolora umesto dosadašnjih 200, minimum 1.500 prodajnih mesta (sada 800), duže radno vreme za izdavanje kartica. Partner će biti u obavezi da unapredi mogućnost plaćanja prevoza mobilnim telefonom razvijanjem aplikacije, koja će ujedno informisati putnike o izmenama linija javnog prevoza, zastojima, izmenama reda vožnje - pojasnio je sekretar.

Javni poziv će trajati 60 dana, do kada bi firme za tiketing trebalo da daju svoje ponude. Novi partner trebalo bi da bude izabran do kraja marta 2021. Do tada, sa firmom "Apeks solušn", koja je napravila sistem "Bus plus", ugovor je produžen aneksom, do završetka izbora novog partnera.

KAMPANjA PRE UGOVORA

PRE sklapanja ugovora sa novim partnerom, Grad će pokrenuti kampanju za povećanje naplate prevoza, i upoznati javnost sa novim merama. Kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić naveo, nije realno da se dve trećine troškova za javni prevoz pokrivaju iz budžeta, i da to što građani ne plaćaju kartu znači da se godišnje gubi 100 autobusa.

KONTROLA SLABA TAČKA

NOVOM tenderu prethodila je studija Saobraćajnog fakulteta u Beogradu. Pokazala je da su najveći nedostaci sistema bili složen proces validacije i naplate karata, kao i nedovoljna ovlašćenja kontrolora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (4)