Šabačka industrijska zona - najveća u regionu

A. DELIĆ

02. 08. 2016. u 18:45

Šabačka severozapadna industrijska zona, na 600 hektara komunalno opremljenog zemljišta, najveća u Srbiji. Lokalna samouprava ne poklanja zemlju, hektar košta 70.000 evra i - nikome nije skupo

Шабачка индустријска зона - највећа у региону

INDUSTRIJSKA zona u Šapcu, sa 600 hektara komunalno opremljenog zemljišta - od čega 205 u režimu slobodne carinske zone - najveća je ne samo u Srbiji, već i u čitavom regionu. Trenutno, ovde posluje 55 različitih privrednih društava...

Zato gradonačelnik Nebojša Zelenović ne propušta priliku da baš svaku važniju delegaciju, iz zemlje ili inostranstva, provede i kroz taj deo Šapca. Jer, lokalna samouprava je do sada prodala oko 120 hektara zemljišta, pa u Zoni rade, odnosno uveliko se spremaju da započnu proizvodnju, domaći "Čedanit", "Slavija", "Lama lumi", "Siti", "Sani", "Dekor luks"...

- Među strancima su kompanije "Vopahel", "Kamoci", "Mondi", "Veskovini", "Jazaki"... Domaći privrednici bi trebalo da zaposle oko 300 ljudi, a stranci oko 2.700. Sve to će biti realizovano do jula iduće godine, ali ja nisam preterano optimističan, naprotiv. Samo se rukovodim njihovim poslovnim planovima - kaže Nebojša Zelenović, ponosan na to što je Šabac već pozicioniran kao jedno od najboljih mesta za investicije.

Sve procedure su maksimalno pojednostavljene, a administracija unapređena, pa se vlasnik zemljišta može postati za samo 35 dana. Gradonačelnik posebno ističe primer "Vopahela", koji je počeo da proizvodi za manje od godinu dana od trenutka kada je izrazio namere...

- Takav ritam je brz, očekivan i realan kada je u pitanju realizacija projekata na parcelama od po hektar, sa proizvodnim prostorima većim od 3.000 kvadrata. Velika prednost Šapca je i postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda, jedino u Srbiji, ali najjeftinija voda, kanalizacija i odnošenje smeća - nabraja Zelenović.

S druge strane, grad na Savi je jedinstven i po tome što zemljište ne poklanja - što je slučaj kod gotovo svake veće strane investicije - već hektar košta 70.000 evra. Ispostavilo se, međutim, da privrednicima ni to nije skupo, posebno kada shvate da ovde ne kupuju livadu, nego će na raspolaganju imati pristupne saobraćajnice, gas, struju, vodu, kanalizaciju i rasvetu.

LUKA ČEKA PARTNERE... PORED severozapadne, Šabac ima i istočnu industrijsku zonu, preostalu od bivšeg hemijskog giganta "Zorka". Za taj segment vezana je i priča o luci na Savi, za čiju gradnju Šabac traži partnere, a Zelenović kaže da će ih privući to što se, u ovom trenutku, na teritoriji grada - sa kamiona ili sa železnice - na brodove pretovari čak 350.000 tona robe. - Vrlo brzo će to biti i 1,2 miliona tona, a kada se uzme u obzir činjenica da je rečni transport sedam puta jeftiniji od železničkog, siguran sam da će se naći i neko ko želi da se ozbiljno bavi lučkim pretovarom, te ovim vidom saobraćaja - objašnjava gradonačelnik.

- Režim slobodne zone je takođe neophodan svima koji su izvozno orjentisani, a zasad tako posluju "Veskovini", "Vopahel" i većina novopridošlih kompanija. Imali smo zahteve i iz drugih gradova, koji nemaju slobodne zone, a to je na prvom mestu susedna Ruma. Zatražili su da naša slobodna zona proširi prostor i mi smo im izašli u susret - kaže Zelenović.

Prvi čovek Šapca dodaje i da je izuzetno ponosan na oko 500 šabačkih malih i srednjih preduzeća koja, kako kaže, čine kičmu grada. Imaju između 20 i 50 zaposlenih, te stabilne poslovne bilanse od jednog do tri miliona evra. Jedino što im je potrebno su dobar ambijent i poslovni kontakti, pa lokalna samouprava upravo tome namerava da se ozbiljno posveti.


... A AUTO-PUT VLADU

DA bi industrijska zona postala još atraktivnija, Šapcu je neophodan auto-put do rumske raskrsnice i Koridora 10. Procenjuje se da starim putem ka Rumi dnevno prođe više od 15.000 vozila, a obim saobraćaja bi se značajno povećao gradnjom kvalitetne saobraćajnice koja vodi do industrijske zone...

- Uspeli smo da se dogovorimo sa kanadskom kompanijom, zainteresovanom za gradnju ove deonice, a i ambasador te zemlje je spreman da pomogne, pa je nedavno boravio u Šapcu. Čim se formira nova vlada Srbije, očekujem da otvorimo pregovore sa državom - najavljuje Nebojša Zelenović, verujući da u Srbiji ne postoji mnogo tako dobrih projekata.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Aleksandar015

03.08.2016. 10:13

@Vlada - Ovo je sve urađeno u prethodne dve godine. Zapravo, u prethodne dve godine u Šapcu je više izgrađeno, i više je investitora došlo nego u prethodnih 10 godina.

Sava

03.08.2016. 13:09

@Vlada - Aleksandar015 Bote, ni jedan jedini investitor nije dosao u Sabac u poslednje 2 godine i samo Zelenovicevi prave zgrade, mimo svakog zakona.

zmau

03.08.2016. 10:33

Baš me zanima ko to procenjuje 15000 vozila dnevno kada je zvanična procena preduzeća Putevi Srbije za prethodnu godinu - 7624, piše na njihovom veb sajtu.Nije mi prvi put da vidim u novinama ove napumpane procene bez porekla, pa imam utisak da je neko baš rešio da nam uvali autoput koji nam ne treba.

pera

03.08.2016. 15:42

@zmau - sad me ovo podseti na laž VELJE ILIĆA kad je rekao da Ibarskom magistralom prodje 40.000 vozila dnevno jer mu je trebalo za potrebe koncesije za strance. . ipak je Velja šampion!

Mirko

03.08.2016. 13:11

O zivotu u Sapcu treba pitati gradjane, a ne politicare koji pricaju bajke, kojima laz nije nista. Sabac je umro i nikad se gore nije zivelo.