Analiza pada otkrila nove detalje: Bitne TRI stvari su nedostajale Kobijevom helikopteru

Novosti online

četvrtak, 30. 01. 2020. u 20:45

Анализа пада открила нове детаље: Битне ТРИ ствари су недостајале  Кобијевом хеликоптеру

Helikopter Sikorski S-76 Foto: EPA/SEPPO SIRKKA

Posle prvih analiza vidi se da je imao nekoliko bezbednosnih mana koje su preporučene još pre 14 godina

Istraga oko pada helikoptera Kobija Brajanta je u toku. Traže se uzroci pada i istražitelji pokušavaju da pronađu šta se tačno dogodilo.


Dok traje istraga, “Si-En-En” ("CNN") je objavio tekst u kojem navodi da je helikopter koji je prevozio Kobija, njegovu ćerku Đijanu i još sedmoro ljudi imao tri bitne falinke.


- Posle prvih analiza vidi se da je imao nekoliko bezbednosnih mana koje su preporučene još pre 14 godina. Nije imao sistem za prepoznavanje terena i upozorenje (TAVS), nije imao snimač glasa u kokpitu, kao ni snimač podataka leta (flight data recorder) - rečeno je za CNN iz Nacionalnog odbora za bezbedan transport (NTSB).


PROČITAJTE JOŠ:"Da sam samo mogla da ih zagrlim i poljubim": Kobijeva supruga porukom za Mambu i Điđi rasplakala planetu


Uz to dodaju da je veliko pitanje da li bi i sa ove tri stavke nesreća bila izbegnuta, ali bi šanse za to bile veće. Helikopter Sikorski S-76 je proizveden 1991. godine, a tek od 2005. godine je Savezna administracija za avijaciju tražila da se spomenute stavke dodaju u svaki helikopter posle nesreće u kojoj je poginulo 10 osoba, ali to nije bila obaveza.


Navode da bi sve to koštalo oko 42.000 dolara, mada se ne slažu svi da je “TAVS” sistem toliko dobra stvar.


- Helikopteri često lete na nižim visinama i u takvim situacijama bi TAVS često davao upozorenja, pa bi piloti morali sve to da ignorišu. Morate pažljivo da procenite sve i da donesete odluku - rekao je - Peter Goelc, bivši direktor Nacionalnog odbora za bezbedan transport.


PROČITAJTE JOŠ:Suze i bol Šakila Onila u "Stejples centru": Ovako oštar bol nisam osećao dugo (VIDEO)


Kako i sam ističe, veliki je problem što ove stavke nisu obavezne za sve helikoptere.


- Neki su ranije pričali kako su snimački podataka leta preveliki i preteški, sada to nije slučaj. Imaju možda dva-tri kilograma. Zaista, kada čujem da tako bitne stvari nisu obavezne ne mogu t oda razumem. To mi je neshvatljivo - jasan je Goelc.


Ajlend ekspres korp”, firma u čijem helikopteru se tog kobnog dana vozio Brajant sa još osmoro ljudi je odbila da komentariše zbog čega te tri stavke nisu bile deo letelice.

Komentari (4)

CNN fake news

30.01.2020. 23:24

kao i uvijek CNN prenosi lazne vjesti- Nije imao sistem za prepoznavanje terena i upozorenje (TAVS), - to nije potrebno pa zakonu tako da je to laz #1, nije imao snimač glasa u kokpitu- niko nema to u helikopteru -opet laz #2, kao ni snimač podataka leta (flight data recorder) -samo medicinski helikopteri moraju da imaju flight data recorded-laz broj 3 od CNN. - rečeno je za CNN iz Nacionalnog odbora za bezbedan transport (NTSB).- opet lac broj 4 od CNN. Puno pozdrava is Amerike

Grof

31.01.2020. 01:06

Meni nije jasno da moj kineski android ima gps sa elevacijom i tacnoscu od nekolika metra a da to helikopter nema!!!

dr Glista

31.01.2020. 18:43

Sirkoski je jedan od najpouzdanijih helihoptera nas Mup ga ima u Vip verziji, slican, prevozili su se visoki zvanicnici, zato se bas i koristi za Vip prevoz, kao sto je naposao covek na komentaru pre, sve te stavke - propusti nisu obavezne.A za Grofa odgovor, to sto ti koristis kineski GPS u 2 dimenzije za navuvaciju to ne znaci da to moze da se koristi avio navigaciji, tu je sve u 3 dimenzije i sama