USPEŠAN NASTUP NA SAJMU: Kontaktirajte sa klijentom u roku od 24 sata nakon smotre

Brižit Heser, međunarodni ekspert za organizaciju nastupa kompanija na sajmovima

01. 08. 2021. u 16:50

ZA mala i srednja preduzeća nastup na sajmovima može da bude odličan način za predstavljanje proizvoda velikom broju potencijalnih klijenata.

УСПЕШАН НАСТУП НА САЈМУ: Контактирајте са клијентом у року од 24 сата након смотре

Foto Arhiva

Priprema za sajam zahteva pažljivo planiranje i strateške odluke pre, za vreme, i nakon završetka sajma. Brižit Heser, ekspert za organizaciju nastupa preduzeća na sajmovima objašnjava korake za uspešan i zapažen nastup svake kompanije. 

“Za uspešan nastup na sajmu je vrlo važno da budete svesni svojih prednosti i da ih istaknete. Nakon što kompanija donese stratešku odluku o nastupu na sajmu, potrebno je da pripremi niz uzoraka namenjenih target grupi,  istakne kvalitet proizvoda tako da potencijalni klijenti mogu odmah da vide šta ste u mogućnosti da proizvedete ili kakvu uslugu da pružite”, ističe Heser.

Foto Arhiva

Dodaje da je najvažnije za kompanije da budu proaktivne i da već dva do tri meseca pre nastupa najave učešće i promovišu katalog proizvoda putem društvenih mreža, poput "Linkedina" ili XING-a za sajmove u Austriji i Nemačkoj. Društvene mreže mogu biti od koristi i za istraživanje i kontaktiranje sa potencijalnim kupcima i ugovaranje direktnih sastanaka na sajmu, objašnjava Brižit Heser.

Bilo da je sastanak prethodno dogovoren ili ne, tokom trajanja sajma, veoma je važno da u komunikaciji sa potencijalnim klijentima kompanija jasno predstavi svoje proizvode i prednosti. To može biti brza isporuka, transparentan lanac dobavljača, jedinstven dizajn, fleksibilnost u nabavci ili cena. Jednako je važno saslušati klijenta i njegove zahteve, razumeti podneblje i kulturu iz koje dolazi.

“Nemci, na primer, vole da im kažete iskreno ukoliko ne možete da ispunite tražene zahteve. Shvatiće vašu iskrenost kao znak poverenja i ulagaće u razvoj tog poslovnog odnosa”, ukazuje Heserova.

Kako objašnjava, veb sajt i dobar promotivni material će privući pažnju potencijalnih kupaca, a onda je na predstavnicima kompanije da dobrim sadržajem i komunikacijom učvrste saradnju.

“Potencijalnim klijentima sa kojima ste razgovarali na sajmu treba da kontaktirate u toku 24 časa nakon susreta. Pošaljite promotivni materijal, uzorke ili tražene odgovore. Čak i samo pismo zahvalnosti što su posetili vaš štand je dovoljno da biste nastavili komunikaciju. Tačnost, ljubaznost i jasno izražavanje u komunikaciji je nešto što će svaki kupac ceniti”, zaključuje Brižit Heser.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)