USPEŠAN NASTUP NA SAJMU: Kontaktirajte sa klijentom u roku od 24 sata nakon smotre
ZA mala i srednja preduzeća nastup na sajmovima može da bude odličan način za predstavljanje proizvoda velikom broju potencijalnih klijenata.
Foto Arhiva
Priprema za sajam zahteva pažljivo planiranje i strateške odluke pre, za vreme, i nakon završetka sajma. Brižit Heser, ekspert za organizaciju nastupa preduzeća na sajmovima objašnjava korake za uspešan i zapažen nastup svake kompanije.
“Za uspešan nastup na sajmu je vrlo važno da budete svesni svojih prednosti i da ih istaknete. Nakon što kompanija donese stratešku odluku o nastupu na sajmu, potrebno je da pripremi niz uzoraka namenjenih target grupi, istakne kvalitet proizvoda tako da potencijalni klijenti mogu odmah da vide šta ste u mogućnosti da proizvedete ili kakvu uslugu da pružite”, ističe Heser.
Foto Arhiva
Dodaje da je najvažnije za kompanije da budu proaktivne i da već dva do tri meseca pre nastupa najave učešće i promovišu katalog proizvoda putem društvenih mreža, poput "Linkedina" ili XING-a za sajmove u Austriji i Nemačkoj. Društvene mreže mogu biti od koristi i za istraživanje i kontaktiranje sa potencijalnim kupcima i ugovaranje direktnih sastanaka na sajmu, objašnjava Brižit Heser.
Bilo da je sastanak prethodno dogovoren ili ne, tokom trajanja sajma, veoma je važno da u komunikaciji sa potencijalnim klijentima kompanija jasno predstavi svoje proizvode i prednosti. To može biti brza isporuka, transparentan lanac dobavljača, jedinstven dizajn, fleksibilnost u nabavci ili cena. Jednako je važno saslušati klijenta i njegove zahteve, razumeti podneblje i kulturu iz koje dolazi.
“Nemci, na primer, vole da im kažete iskreno ukoliko ne možete da ispunite tražene zahteve. Shvatiće vašu iskrenost kao znak poverenja i ulagaće u razvoj tog poslovnog odnosa”, ukazuje Heserova.
Kako objašnjava, veb sajt i dobar promotivni material će privući pažnju potencijalnih kupaca, a onda je na predstavnicima kompanije da dobrim sadržajem i komunikacijom učvrste saradnju.
“Potencijalnim klijentima sa kojima ste razgovarali na sajmu treba da kontaktirate u toku 24 časa nakon susreta. Pošaljite promotivni materijal, uzorke ili tražene odgovore. Čak i samo pismo zahvalnosti što su posetili vaš štand je dovoljno da biste nastavili komunikaciju. Tačnost, ljubaznost i jasno izražavanje u komunikaciji je nešto što će svaki kupac ceniti”, zaključuje Brižit Heser.
Preporučujemo
INFLACIJA MIRUJE, CENE HRANE U OPADANjU: Narodna banka Srbije objavila nove brojke
12. 12. 2025. u 19:51
SUKOB NAM JE PRED VRATIMA Rute upozorava: Mi smo sledeća meta Rusije
RUSIJA bi mogla da bude spremna da upotrebi vojnu silu protiv NATO-a u narednih pet godina, smatra generalni sekretar NATO-a Mark Rute.
11. 12. 2025. u 15:46 >> 16:40
OSUĐENI ZA UBISTVO STARCA U ZATVORU PADINSKA SKELA: Zrna saosećanja nemaju, izrečene višegodišnje kazne
SREĆKO Stefanović (22), Saša Stanković (22) i Dalibor Petrović (24) oglašeni su danas krivim u Višem sudu u Beogradu za teško ubistvo Stanimira Brajkovića (74) na bezobziran i nasilnički način u zatvoru Padinska Skela početkom februara 2024. godine. Ovom prvostepenom presudom Stefanović je osuđen na 19 godina zatvora, a Stanković i Petrović na po 18 godina.
11. 12. 2025. u 16:22
"STIGLI SRPSKI HULIGANI!" Austrijska policija plaši građane po ulicama Graca zbog navijača Zvezde
Šturm Grac i Crvena zvezda igraju utakmicu u Ligi Evrope, a pred taj meč austrijska policija je uradila nešto nesvakidašnje.
11. 12. 2025. u 16:15
Komentari (0)