KINEZI MOST SPAJAJU U VAZDUHU: Moračica u aprilu
20. 08. 2018. u 21:28
Kineska kompanija CRBS je saopštila da će gradnja rasponske konstrukcije mosta Moračica, najzahtevnijeg objekta na prvoj deonici auto-puta Bar - Boljare
Foto V. Kadić
KINESKA kompanija CRBS je saopštila da će gradnja rasponske konstrukcije mosta Moračica, najzahtevnijeg objekta na prvoj deonici auto-puta Bar - Boljare, biti završena do aprila sledeće godine. Do sada je izliveno prvih deset od ukupno 960 metara rasponske konstrukcije, čija se gradnja izvodi u vazduhu, po segmentima.
Za spajanje se, umesto uobičajenih skela na zemlji, koriste takozvane krletke. Zbog visine, raspona, upotrebe oplate, most se spaja u vazduhu. Sa obe strane stubova radi se istovremeno betoniranje jer sve mora da bude uravnoteženo. Na pet stubova mosta, završen je prvi segment radova na rasponskoj konstrukciji.
Pročitajte još - Kinezi na koridoru do Srbije
Most, koji će biti najveći na prostoru bivše Jugoslavije, trenutno grade 152 kineska radnika. Njima je za jedan segment radova, koji podrazumeva betoniranje od 3 do 4,5 metara, armiranje i pomeranje oplate, u proseku potrebno oko 14 dana.
Za gradnju rasponske konstrukcije Moračice biće utrošeno oko 30.000 kubika betona, dok će u nju biti ugrađeno 5.200 tona armature. Kada se završi izvođenje nosača pomoću krletki, spajanje mosta radiće se sa posebnom oplatom. Nakon toga uslediće izvođenje hidroizolacije, asfalta, postavljanje ograda i zaštite od vetra.
Mr Radomir Scepanovic
21.08.2018. 05:30
Valjda ce biti bolji od mosta u Djenovi!
@Mr Radomir Scepanovic - Italijanske je mostove (u 90%) gradila mafija.
Ranije smo imali i inženjere i radnike koji su bili sposobni da rade ovakve projekte. Sa uvođenjem bolonjskog načina studiranja, kvalitet visokoškolaca je drastično opao. Izlazi svake godine sa fakulteta veliki broj diplomiranih, koji nemaju znanja za izvođenje ovakvih projekata.
Potpuno nebitna vijest.
Nece ga sigurno sklapat pod zemljom.
Komentari (5)