"EKO step pelet" je jedna od najprepoznatljivijih firmi u oblasti proizvodnje ekološkog peleta. Fabrika koja se nalazi u Petrovcu na Mlavi otvorena je kao domaća investicija, a nastala je iz potrebe i želje da se uvede novi i atraktivni proizvod u skladu sa zahtevima ekološkog pristupa u proizvodnji. Sa 42 radnika uspešno posluje na domaćem, ali i na regionalnom tržištu, a u decembru prošle godine ova kompanija je u kategoriji najuspešnijeg uvođenja novog brenda osvojila priznanje "Najbolji iz Srbije", koje dodeljuje Privredna komora Srbije.

- Kada smo otvarali fabriku, najteže je bilo odabrati kvalitetan kadar i brzo se pozicionirati na tržištu - kaže Svetlana Božović, direktorka "Eko step peleta". - Ipak, uz dobar i kvalitetan proizvod, brzo smo pozicionirali naš brend, stvorili krug dobrih poslovnih partnera i formirali dobar radni tim koji čine mladi ljudi puni entuzijazma. Danas smo ponosni na postrojenje i tehnologiju s kojom radimo. Za nas je ekološki aspekt proizvodnje veoma važan. Naša vizija je da ulaganjem u ekološku proizvodnju postanemo sinonim za izvrsnost proizvoda i kvalitet usluga u ovoj oblasti. Primenjujemo savremena dostignuća u pogledu zaštite životne sredine, pa je značajan deo investicija usmeren na ekološku dimenziju celog projekta, od proizvodnog pogona do prilaza krugu fabrike. Urađena je podloga na poligonu kako drva koja se dopremaju ne bi primala bilo kakve primese i da bi zadržala čistoću. Instalirali smo i sistem za pranje drveta i time dodatno podigli nivo i kvalitet proizvoda.

Poštovanje ekoloških parametara i principa proizvodnje jedan je od najvažnijih aspekata u poslovanju ove kompanije, koja prati svetske trendove i standarde u proizvodnji. Urađena je rekonstrukcija stare fabrike i celog radnog prostora i modernizovana je proizvodnja. Tako se postigla logistička funkcionalnost kompleksa koji se prostire na 9,5 hektara u Industrijskoj zoni Petrovca na Mlavi.

- Veliko je interesovanje za naše proizvode u inostranstvu - dodaje Svetlana Božović. - U prethodnim godinama smo izvezli robu na sva okolna tržišta - u Makedoniju, Hrvatsku, BiH, Sloveniju, Italiju, Bugarsku, Grčku, Crnu Goru, a redovno dobijamo zahteve i iz ostalih zemalja EU. Kvalitet je osnovni faktor uspešnog poslovanja ove kompanije. Mi ne želimo da jurimo profit. Naš cilj je da pravimo proizvode visokog kvaliteta i da radimo na duge staze, da naši radnici i klijenti budu zadovoljni. Zato ceo proces proizvodnje, svaki džak, podleže kontroli.

Posvećenošću poslu, stalnim ulaganjem i učenjem na greškama, usvajanjem novih znanja, trude se da budu ispred konkurencije, za koju Božovićeva smatra da je odličan motiv za unapređenje poslovanja.

- Moramo da ulažemo u sve resurse, a pre svega u ljude i nove tehnologije, i da još više razvijamo mehanizme koji će učiniti naše proizvode prepoznatljivim na tržištu - ističe Svetlana Božović. - Ključno je da smo definisali uspeh u skladu sa našim ličnim vrednostima, onim što je nama važno. Ulažemo u nove kadrove, u tehnologije, osluškujemo naše kupce i poslovne partnere, i trudimo se da u skladu sa potrebama tržišta razvijamo naše proizvode.

Ono što savetuje mladim ljudima koji se upuštaju u poslovne poduhvate je da ambiciju moraju da prate neprekidni rad i usavršavanje, ali i sreća. Naglašava da su strategija i ideje važne, ali da pravi izazov predstavlja akcija.

- Tajna uspeha je napraviti prvi korak, a tajna svakog početka je razdvajanje zadatka na male delove - savetuje Svetlana Božović. - Ne treba žuriti u planiranju i razmišljanju, ali kada dođe vreme za akciju, potrebno je prestati sa razmišljanjem i realizovati ideju. Jakom voljom, definisanim ciljevima i velikom upornošću može da se ostvari skoro sve. Potrebno je sticati nova znanja, poznavati marketinške veštine, imati dovoljno energičnosti i verovati u ideju. Kada uspeh dođe, potrebno je biti dodatno hrabar i snažan da se taj uspeh održi, a najvažnije je da radite ono što volite.


NAGRADA OBAVEZUJE

NAGRADA "Najbolje iz Srbije" ozbiljna je podrška Privredne komore Srbije "Eko step peletu", jer se proizvodima predstavljaju na domaćem i regionalnom tržištu. Ovo priznanje predstavlja obavezu da nastave da rade na jačanju odnosa sa potrošačima, unapređenju poslovanja u svim segmentima i kvalitetu proizvoda i usluga, pre svega na domaćem tržištu. Kroz aktivnosti Privredne komore Srbije učestvovali su i na poslovnim forumima u Prištini i koristili portal "Zelena energija".