Obrt na suđenju za nesreću u Međurovu: Mašinovođa mogao da izbegne sudar voza i autobusa, u kojem je stradalo osam osoba

J. Ćosin

27. 11. 2019. u 13:56

Sudski veštak prikazao simulaciju sudara voza i autobusa i konstatovao više propusta mašinovođe: Voz se kretao većom brzinom, nije koristio sirenu i mogao je da počne kočenje ranije

Обрт на суђењу за несрећу у Међурову: Машиновођа могао да избегне судар воза и аутобуса, у којем је страдало осам особа

Foto D. Alihodžić

DA je mašinovođa Vladica R. shvatio da se autobus "Niš-ekspresa" neće zaustaviti ispred znaka "stop" i da je na vreme počeo da koči, kao i da je trubio da upozori da ide voz, ali i da nije vozio preko dozvoljene brzine, velika tragedija 21. decembra prošle godine mogla je da bude izbegnuta.

Ove zaključke, pred Osnovnim sudom u Nišu, izneo je u sredu Dragan Marković, veštak saobraćajne i mašinske struke na suđenju vozaču autobusa "Niš-ekspresa" Milanu Zdravkoviću (32), osumnjičenom za nesreću na pružnom prelazu u Donjem Međurovu, u kojoj je osmoro ljudi poginulo, a dvadesetak povređeno. Na osnovu prikupljenih podataka iz "Železnica Srbije", Marković je napravio simulaciju dva moguća epiloga, koja su prikazana pred sudom.

Kako je objasnio, da je mašinovođa počeo da koči kada je autobus bio ispred znaka "stop", na osam metara od pruge, autobus bi uspeo da prođe bezbedno pre naletanja voza. Prema drugoj simulaciji, čak i da je počeo da koči kada je autobus bio na tri metra od pruge, a voz na 136 metara od pružnog prelaza, do sudara bi došlo, ali bi on, kako tvrdi Marković, bio znatno blaži pri manjoj brzini, pa bi i tragedija sigurno bila manja. Marković je istakao da se voz, koji se sudario sa autobusom, kretao u staničnom području brzinom od 60,3 kilometra na čas, dok je ograničenje na mestu nesreće bilo 50 kilometara na sat,

- Tri metra od pruge se smatraju opasnom zonom i tada svaki mašinovođa mora da ukoči ako ugleda vozilo ili pešaka u tom delu. Kada je ugledao autobus na tom rastojanju, mašinovođa je morao da shvati da će do sudara neminovno doći. Po mom mišljenju, to je bio poslednji trenutak kada je morao da primeni kočenje, a on je takoreći ubrzao, jer je brzina voza u trenutku kada je započeo kočenje, na 26 metara od prelaza i mesta nesreće, bila 68 kilometara na čas - obrazložio je Marković, i dodao da je autobus prešao preko pružnog prelaza bez zaustavljanja, samo sa smanjenom brzinom na osam kilometra na čas.

Prema izveštaju "Železnica", istakao je veštak, mašinovođa je trebalo da koristi sirenu više puta, bez obzira na to da li ima ili nema učesnika u saobraćaju, kako bi najavio nailazak voza svima koji prilaze ili prelaze putni prelaz.

Za nesreću u Međurovu zasad se sudi vozaču "Niš-ekspresa" jer prilikom prolaska pored saobraćajnih znakova "Andrejin krst" i "stop", nije zaustavio autobus, a morao je to da učini.


UPOZORENjE SIRENOM

RANIJE tokom suđenja, mašinovođa Vladica R. je rekao da jeste dao signalni znak "pazi" sirenom, ali tek kada je ugledao autobus koji je tada već bio po sredini pruge.

- Zbog stubova na kompoziciji voza nisam mogao ranije da ga vidim. Kada sam ga ugledao, bio je tačno na sredini pruge, na nekih petnaestak metara od nas. Tada sam stisnuo i taster da ubrzam kočenje. Inače, ne postoji u zakonu obaveza mašinovođe da da signal ispred prelaza - izjavio je on pred Osnovnim sudom na jednom od prethodnih ročišta.





Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Nebojša

27.11.2019. 14:33

Vestaci po potrebi i za potrebe se ponasaju kao da su im sudije zapisnicari a oni vestacenjem za pare misle da donose presude

Milos

27.11.2019. 14:35

Zasto bi NIS Ekspres placao odstetu poginulima kada to moze Zeleznica (citaj drzavna firma)!? Jeftinije je platiti strucnjaka da kaze da je voz kriv nego platiti odstetu. Nazalost svih stradalih i njihovih bliznjih.

Djordje

27.11.2019. 14:35

Zasto stalno trazimo krivce umesto da radimo na sprecavanju. Da, najlakse je sada okriviti oba vozaca i autobusa i voza ali naravno niko nece biti odgovoran sto rampa nije bila spustena jer ta odgovornost obicno id ena visi nivo gde su nedodirljivi. Bolje da se pokrene pitanje bezbednosti prelaza i da se ne traze krivci.

Alex

27.11.2019. 14:43

Krivi su i vozac busa i masinovodja, jer nisu postupili po saobracajnim propisima. Ali to ne umanjuje odgovornost drzavnih preduzeca koji stoje iza njih.

milos

27.11.2019. 14:51

Sinska vozila svuda u svetu imaju prednost a kod nas masinovodja mora i da cita misli drugih ucesnika u saobracaju .

maniks

27.11.2019. 14:53

Na kraju ce ispasti da su za nesrecu krivi putnici, e to je slika i prilika Srpskog pravosudja.Onu Koburovic koja je greskom postavljena za Ministra pravde pod hitno smeniti.Rezultat njenog rada nije O nego sest 0 .

mar_comm

27.11.2019. 21:31

Aman, uvek neko mora biti kriv, a sada je, kao po običaju okrivljen "Pera ložač" ... Pa da li je lakše vozaču autobusa da stane ili vozovođi sa stotinak tona na šinama ??? Da li je pružni prelaz morao biti obezbeđen da vozač busa mora da stane ili je trebalo da mu se omogući da kucka porukice ili priča preko MOB dok vozi ??? Da li je kriv mašinovođa ili Železnice Srbije ??? SRAMOTA !!!!

Maka

27.11.2019. 21:58

Da je shvatio da ce sa desiti sta se desilo ne bi otišao na posao ujutro. Zna se ko ima prednost. Kraj priče

Srbi nikako da shvate

28.11.2019. 09:32

@Maka - da svako odgovara za svoj deo krivice... Ne možeš ubiti pešaka zato što prelazi gde mu nije mesto. Blago nama, s vama...

Rista Glista

28.11.2019. 10:03

Da, da. Masinovodja je kriv, a nerčik za volanom autobusa je dobrica

S76

28.11.2019. 10:55

Ovde je sve jasno.Osmostruki ubica će da prodje nekažnjenoa veštak će zaraditi dobru lovu.Dobro došli u Srbiju,zemlju mitai korupcije,jedino mesto na svetu gde ne mora da se stanena znak stop