Kinezi kao spas za Ikarbus: Čuvena zemunska fabrika autobusa u velikim problemima, radnicima plate kasne tri meseca
03. 01. 2020. u 13:02
Pregurali su i ratove i sankcije, a nikada nisu prekidali proizvodnju
Foto A. Stevanović
PREGURALI su i ratove i sankcije, a nikada nisu prekidali proizvodnju, isplaćujući redovno plate radnicima, ali sada, po prvi put u svojoj gotovo stogodišnjoj istoriji, zarade zaposlenima u "Ikarbusu" kasne tri meseca!
- Jednostavno, iako smo sposobni da napravimo kvalitetan proizvod, sasvim odgovarajući našem srpskom tržištu, ne dobijamo poslove, pa čak ni one koji su nam obećani - kaže generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić, za "Novosti".
On objašnjava da je zemunska fabrika jedna od retkih u svetu koje su ovlašćeni nadograđivač "Mercedesa" i MAN, vodećih proizvođača autobusa.
- Mislim da mi jedini u svetu imamo ovu vrstu saradnje i s jednima i drugima, ali izgleda da to, nažalost, nije dovoljno da dobijemo i posao od naših transportnih preduzeća - kaže Vićentić.
Na pitanje da li je cena možda presudni faktor kod nabavke autobusa iz inostranstva, pre svega iz Kine i Turske, Vićentić kaže:
- Naprotiv, mi smo daleko jeftiniji, ali ne zato što štedimo na kvalitetu, već što radimo sa minimalnom zaradom, upravo da bismo održali kompaniju. Nama su, na primer, iz Grada Beograda početkom godine obećali kupovinu 130 autobusa - 100 gradskih, zglobnih dizel i 30 solo-elektro. Međutim, do danas do tog posla nije došlo - objašnjava prvi čovek nekadašnjeg zemunskog giganta.
Pročitajte još -Ikarbus pokreće proizvodnju električnih autobusa
Ipak, kako su već i navikli sve ove godine, ni radnici u pogonima ni čelni ljudi kompanije se ne predaju, a svetlo na kraju tunela vide u sprovođenju Unapred pripremljenog plana reorganizacije.
- U toku je i privatizacija koja zbog kompleksnosti procedure traje dugo, ali se nadamo da će najzad biti završena u naredna dva-tri meseca, kada će većinski vlasnik "Ikarbusa" postati kineska kompanija "Lang Džou" - kaže Vićentić.
Aleksandar Vićentić Foto K. Mihajlović
.jpg)
Kinezi su do sada uložili tri i po miliona evra, a najavljena je investicija od tri miliona u osavremenjivanje proizvodnje. U planu je da se prave četiri nova modela autobusa, dva dizela sa "evro 6" motorom i dva elektromodela.
ZNANjE KAO ORUŽJE
NAŠE najjače oružje je znanje, jer pored iskusnih majstora, imamo vrhunske inženjere koji se godinama edukuju u vezi sa svim najsavremenijim tehnologijama u ovoj oblasti - naglašava prvi čovek "Ikarbusa".
Progledo
03.01.2020. 13:28
Unište ili zapuste fabrike koje su dobro poslovale pa otpuste ili plate radnike da idu. Krčme imovinu u koju je jos socijalizam ulagao a nasi roditelji gradili svojim besplatnim radom. Ceo zivot prodaju za jedan dinar. E moj brale, mnogo smo jeftini u ovoj nezavisnosti i liberalnoj demokratiji. Sve smo shvatili a ništa ne mozes protiv toga. Nevidljivog neprijatelja ne mozes da pobedis.
To je dokaz "domaćinskog" upravljanja državom od ove vlasti. Kupi skuplje iz inostranstvu preko stranački obojenih posrednika umesto direktno od domaće kompanije. I ovo je samo jedan u nizu takvih slučajeva gde se zbog masnih provizija vladajućoj kasti kupuje u inostranstvu oko sto mi već pravimo.
Komentari (2)