Od Dimitrovgrada do Niša za 45 minuta
20. 07. 2019. u 07:49
Novinari u petak prvi isprobali poslednju deonicu na istočnom kraku Koridora 10 ka bugarskoj granici. Otvaranje trase od Proseka do Crvene Reke krajem septembra
Stiven Ndegv, Vanja Udovičić i Zorana Mihajlović na trasi Koridora 10 Foto D. Alihodžić
PUT kroz Sićevačku klisuru, do sada jedini prema istoku, ima svojih draži, ali će vozačima i putnicima biti mnogo udobnije i lakše da se voze auto-putem koji će biti otvoren na jesen. Priliku da se provozaju poslednjom deonicom, koja se privodi kraju na Koridoru 10, od Proseka do Crvene Reke, imali su u petak novinari u društvu ministara Zorane Mihajlović i Vanje Udovičića i direktora kancelarije Svetske banke Stivena Ndegve. Pored svih peripetija i kašnjenja oko izgradnje, utisak je da će ova autostrada znatno poboljšati kvalitet života stanovnicima jugoistočne Srbije.
Pročitajte još: IZGRADNjA KORIDORA 10: Obnova svih oštećenih drumova
I dok svojim vozilima budu "gazili" preko milion tona asfalta, malo ko će razmišljati o kosinama, čeličnim šipovima, usecima, brdima koja su se urušavala i rekama koje su morale da promene tok. Taj utisak je sa novinarima podelio poznati reli vozač Dušan Borković, koji je provozao ministarku građevinarstva i saobraćaja i direktora kancelarije Svetske banke.
- Meni je vožnja život i uživam u tome, ali otkako sam postao otac pre osam meseci mnogo više obraćam pažnju na bezbednost. Ovo je urađeno vrhunski i drago mi je što jačamo mrežu dobrih puteva - rekao je Borković.
Pročitajte još: Doljevac usko grlo Koridora
Konačno više nema licitiranja kada će ovaj auto-put, u dužini od oko 90 kilometara, biti kompletno otvoren krajem septembra ili početkom oktobra.
- Još jedan odsto istočnog kraka nije završen. Postoji nekoliko tačaka, nekoliko klizišta, nekoliko kosina na kojima se radi i to je ono što u stvari čekamo da se završi. To je najbliža ruta ka Turskoj, samim tim i ka Bliskom istoku - pohvalila se ministarka Mihajlović, koja priznaje da su "mnogo naučili kako ne treba raditi". - Ali, neki drugi su ispitivali zemljište i potpisivali ugovore, tako da smo samo mogli da se potrudimo da šteta bude što manja. Više se tako ne radi i sve što sada gradimo tačno se zna ko je za šta odgovoran.
Jedna od kosina na istočnom kraku
.jpg)
Dragan Jovičić, novinar iz Dimitrovgrada, kaže da je profesionalno, ali i privatno bio veoma zainteresovan kako napreduju radovi.
- Čekanje nam se isplatilo, jer nam je Niš sada "udaljen" 45 minuta i to poštujući propisanu brzinu. Nestrpljivo čekamo da konačno cela deonica proradi jer to znači novi život za istočnu Srbiju - kaže Jovičić.
.jpg)
PROSEK
POLAZNA tačka za novinarski safari bio je Prosek, odnosno deonica od 9,4 kilometara, koja vodi do tunela Bancarevo. Ova deonica je početkom godine "pukla", pa je grčka "Terna" morala iznova da pravi ove trake. Morao je da se pravi i novi nasip, odnosno podloga, a kao krivci su označene "podzemne vode".