PREVOZNICI TRAŽE POMOĆ OD DRŽAVE: Nedostaje nam 6.000 šofera

P. Ž.

13. 10. 2018. u 20:02

Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju tvrdi da našoj državi u ovom trenutku fali 6.000 šofera. Zatražene hitne izmene zakona i smanjenje starosne granice. Zapošljavaju se i penzioneri

ПРЕВОЗНИЦИ ТРАЖЕ ПОМОЋ ОД ДРЖАВЕ: Недостаје нам 6.000 шофера

NEDOSTATAK profesionalnih vozača je problem sa kojim se Srbija već duže vreme suočava, a stanje u ovoj oblasti preti da postane alarmantno. Jer, trenutno nema auto-prevoznika koji ne "kuburi" sa manjkom vozača potrebnih kategorija.

Zato je Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju odlučilo da zatraži zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače, jer Srbiji trenutno nedostaje 6.000 upravo takvih profesionalnih vozača. Ta granica bi se smanjila na 18 godina za C i CE kategorije, odnosno 20 godina za D i DE kategoriju vozila.

- Sva preduzeća koja se u Srbiji bave transportom imala su sastanak, počev od "Laste", GSP Beograd, "Arive", "Severa Subotice, "Niš ekspresa" "Strele Obrenovac" i mnoga druga, i dogovorili smo se da zatražimo hitne izmene propisa jer nam predstoji nerešiv problem - kaže prvi čovek Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" Goran Aleksić.

On objašnjava da se prvo "baza" iz koje su dolazili potrebni kadrovi za vozače smanjila (natalitet), a zatim je ukidanje obaveznog vojnog roka smanjilo broj vozača sa potrebnim kategorijama. Smanjen je i upis osoba u stručne srednje škole (upisano ove godine samo 1.040 osoba za vozače, a veliki problem donela je i izmena zakona o bezbednosti saobraćaja, kako kaže Aleksić, koja je propisala da za C kategoriju mogu da polažu osobe starosti od 21 godinu, a za D one koje navrše 24 godine, uz uslov da imaju dve godine C kategoriju.

- Starosna granica iz zakona jeste u skladu sa direktivom EU, ali se nijedna zemlja EU toga ne pridržava, već su svojim internim propisima snizile granicu - kaže Aleksić. - Tako da je moguće da se propiše, i kod nas, da osobe od 18 godina, mogu da voze do 100 km udaljenosti.

Stanje je izuzetno alarmantno, objašnjava Aleksić, jer nedostatak vozača ugrožava ceo sistem prevoza:

- Konkurs je stalno otvoren. Zapošljavaju se i penzioneri stariji od 70 godina, a prosek starosti vozača je trenutno veći od 55 godina.

NEMAČKA OBEĆANA ZEMLjA

VOZAČI, kako je rečeno, najčešće odlaze u zemlje EU, pa tako trenutno ima 14 agencija koje prikupljaju dokumentaciju vozača za rad u inostranstvu. One im organizuju odlazak i polaganje za SPS sertifikate u Vinkovcima. Takođe, rečeno je da od Nove godine Nemačka planira da otvori granice vozačima koji imaju SPS sertifikate. Jovica Vasiljević, iz Sekretarijata za javni prevoz Beograda, kaže da u 2019. svi profesionalni vozači u Srbiji treba da dobiju SPS sertifikat za upravljanje motornim vozilima u Evropi.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (25)

Рашо

13.10.2018. 20:18

Како се нису сетили да возачима дају пристојне плате и реше све проблеме?

Dejan

13.10.2018. 20:33

Vozim autobus kod privatnika za dvadeset hiljada dinara mesečno . Ej ljudi . Mlađi beže a ovi traže vozače . Pa platite kamiondžije sto hiljada najmanje i eto ih nazad . Nema goreg gazde i glodara od srpskog. Prodao njivu ili ovejao firmu kao što znam i odmah ogazdeo. Gazda džip a radniku ispod minimalca. A ima i za inspekciju kad kad.

LALA

13.10.2018. 20:33

Promenis granicu, deca za par godina nauce jezik, steknu iskustvo, poloze licencu i pale preko. Dali stvarno nekome nije jasno, ne samo vozacka struka vec i ostale, lovu na sunce. Evo ja imam sve kategorije ali da me ovde neko z... za te pare, da nespavam nocima jer muvaju sa tahografima, palim preko znam jezik imam nemacku dozvolu samo jos licenca, pa nisu mi svrake popile mozak da mi ovde neko kaze nema prekovremeni kome se svdja, svidja. E meni se ne svidja.

Miki Glavati

13.10.2018. 20:33

Gle cuda - pre samo par godina, ne vise od 5, su cene auto skola skocile visestruko, male skole su izbacene iz igre - ali to se nesto ne spominje.

Србин пише ћирилицом

13.10.2018. 20:36

Чуј, траже помоћ државе, измене закона,...бла бла, а све што треба да ураде је да повећају плате, па ће се проблем решити сам од себе.

Лука Марковић

13.10.2018. 20:40

Е па господо послодавци,ако понудите адекватне плате а не “цркавицу” квалитетни шофери неће одлазити из земље. А то је моја порука и за остале послодавце из осталих области рада.

Aleksandar MILOSEVIC

13.10.2018. 20:45

pomeranje starosne granice neće rešiti ovaj problem u Srbiji,inače isti problem imaju sve zemlje zapadnog sveta.

Marko

13.10.2018. 20:49

Povecas plate i problem resen. Nego lopovi...aj iskoriscavaj mlade momke od 18 god. Sramota.

Radojko

13.10.2018. 21:01

Pa odlicno nek idu, otvaraju se tako nova mesta za mlade i penzionere.Uvek ima novih ljudi koji su na birou.I nek povecaju plate i ljudi nece da odlaze, ne vidim u cemu je problem.

Nemanja

13.10.2018. 21:02

Svi odose preko.Za sleperima sve decurlija.Dok ne steknu iskustva,pa za koju godinu,Nemacka,Austrija.Obratite paznju kada vozite,ko su vozaci slepera nasih tablica.Iznenadicete se koliko se spustila starosna granica.

Čudna Polja

14.10.2018. 17:20

Samo da znate da vozači šlepera koji voze po Evropi u Srbiji imaju oko 1000 do 1300 evra plate i opet odlaze.

Stari Beograđanin

16.10.2018. 08:44

Kako beše poslovica "videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu"- tako i špedicije. Videli da strani izrabljivači, uz velike dotacije poreskih plariša Srbije otvaraju, posle (namernog?) uništavanja starih NOVA radna mesta za plate od 250 € mesečno, pa bi i oni od AV tražili pomoć da im omogući da vozače još manje plate. Naravno kroz subvencije jer, eto, i oni otvaraju nova radna mesta! Kako bi im dobro "legla" npr. dotacija od 8000 € po "novom" radnom mestu! Kad mogu stranci mogu i oni?

citalac

16.10.2018. 15:50

Nesto mnogo udesa izazivaju bas vozaci kamiona. Ili su premladi ili stari pa im srce otkaze. Ovaj problem treba ozbiljno shvatiti!

realista

16.10.2018. 15:52

Vidim da se dosta traze i prodavci. Lepo da se uvede red i ukine rad trgovaca nedeljom i bice dobro za sve!

wolf30

17.10.2018. 08:37

Prevoznici traze pomoc, a kakvi su to prevoznici, pogledajte bolje ...cvrcak i kompanija. Pa slicni su placali coveka 27 000 u GSP , a vozili su ljude gradom u krsevima... Samo preslikajte dalje i to je to. Sta bi sad hteli da robovi ostanu da rade, i da dobijete mlade robove... Nema vise jarma, ljudi cim dobiju dozvolu, odrade kodove i idu., Gospodo, koliko para toliko muzike. Stvar dolazi na naplatu. A i prevoznika ima mnogo i to ce se filtrirati kad krene nulta tolerancija kontrole taho.